Sterke punten
- Vier zitplaatsen in een Ferrari
- 450 liter bagageruimte
- Zeer exclusief
Zwakke punten
- Hoge onderhoudskosten
- Brandstofkosten
- Zitplaatsen achterin vrij krap
Ferrari GTC4 Lusso : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Ferrari GTC4 Lusso, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Ferrari GTC4 Lusso
-
Ferrari GTC4 Lusso 6.3 V12 Lusso|Pass Display|Lift|Keramisch|JBL|
€ 249.740,-- 22.078 km
- 01/2017
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
350 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4251 NK WERKENDAM -
Ferrari GTC4 Lusso GTC4Lusso V12 - Kroymans Ferrari
€ 234.500,-- 28.600 km
- 09/2016
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
350 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1213 XE HILVERSUM -
Ferrari GTC4 Lusso 3.9 V8 T Carbon Passengerdisplay JBL Liftsysteem C
€ 219.500,-- 59.989 km
- 08/2018
- 449 kW (610 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1411 GD NAARDEN -
Ferrari GTC4 Lusso GTC4Lusso V12 - Kroymans Ferrari
€ 234.500,-- 25.000 km
- 01/2016
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
350 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1213 XE HILVERSUM -
Ferrari GTC4 Lusso 6.3 V12 | NOVITEC | Carbon | Pass. Display | LIFT
€ 249.900,-- 37.981 km
- 01/2017
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
350 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3992 DB HOUTEN -
Ferrari GTC4 Lusso 6.3 V12
€ 267.950,-BTW verrekenbaar - 42.500 km
- 01/2019
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
350 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3341 BR HENDRIK-IDO-AMBACHT -
Ferrari GTC4 Lusso 6.3 V12 Lusso|Historical Blu|Lift|Unique kms|
€ 419.740,-BTW verrekenbaar - 9.910 km
- 06/2021
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-4251 NK WERKENDAM -
Ferrari GTC4 Lusso GTC4Lusso V12 ~Ferrari Munsterhuis~
€ 267.500,-- 28.103 km
- 02/2018
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
350 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7554 NG HENGELO -
Ferrari GTC4 Lusso GTC4Lusso V12 ~Ferrari Munsterhuis~
€ 249.000,-- 51.531 km
- 07/2017
- 507 kW (689 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
350 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7554 NG HENGELO
Interesse in een Ferrari GTC4 Lusso
Alle artikelen
TEST - Ferrari 296 GTS: een match made in heaven
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Exclusief: de kans dat je buurman er ook één heeft is klein
- Vier zitplaatsen
- Vierwielaandrijving
- Magistraal klinkende V12
Technische gegevens
Motorisatie
In 2011 presenteerde Ferrari de FF, een vierzits supercar met een V12 onder de motorkap. Zijn opvolger, de GTC4 Lusso, verscheen in 2016 op de markt. Het recept bleef hetzelfde: een Shooting Brake met een langgerekte neus waaronder een V12 ligt. Om precies te zijn een atmosferische 6,3-liter grote V12 met een vermogen van 507 kW (690 pk) en 697 Nm koppel. De topsnelheid is 335 km/u en een sprint van 0 naar 100 km/u duurt slechts 3,4 seconden.
De GTC4 Lusso is altijd gekoppeld aan een automatische transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Net als zijn voorganger heeft ook de GTC4 Lusso vierwielaandrijving, maar nieuw ten opzichte van het vorige model is de vierwielbesturing.
In 2017 kwam Ferrari met een alternatief voor de V12. Vanaf dat moment kon je ook kiezen voor een twinturbo V8 in de GTC4 T. Dezelfde motor die onder meer te vinden is in de Ferrari California T, Portofino, Roma en 488. In de GTC4 T levert de V8 een vermogen van 448 kW (610 pk). Hoewel het vermogen lager is dan de versie met V12, is het maximum koppel van 760 Nm wel groter. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/u duurt 3,5 seconden en de topsnelheid is 320 km/u. Qua prestaties doet hij dus niet onder voor de versie met V12, maar qua geluid is het uiteraard wel een andere beleving.
In tegenstelling tot zijn broer met V12 is de GTC4 T niet voorzien van vierwielaandrijving. Wel beschikt hij over vierwielbesturing. Ook is hij door zijn turbomotor een stuk zuiniger. Zo bedraagt het gemiddelde verbruik 12,9 l/ 100km volgens fabriekscijfers. Voor de V12 is dat 16,1 l/100km.
Afmetingen
De versie met V12 en de GTC4 T kennen dezelfde afmetingen. Zo is hij bijna vijf meter lang, twee meter breed en 1,38 meter hoog. De wielbasis is 2,99 meter. Dankzij die ruime wielbasis is het mogelijk om als volwassene achterin de GTC4 plaats te nemen. Al is de instapruimte toch wel vrij beperkt. Het grote pluspunt is overigens de bagageruimte, die met 450 liter zeer royaal is.
Ferrari GTC4 Lusso | |
---|---|
Marktintroductie | 2016-2020 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,92 x 1,98 x 1,38 m |
Wielbasis | 2,99 m |
Inhoud bagageruimte | 450 l |
Ledig gewicht | 1.790 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | n.b. |
Cilinderinhoud | 3.855-6.262 cm3 |
Vermogen | 448-507 kW (610-690 pk) |
Koppel | 697-760 Nm |
Topsnelheid | 320-355 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 3,4-3,5 sec |
Tankinhoud | 91 l |
Verbruik | 12,9-16,1 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 294-366 g/km |
Varianten
Los van de twee verschillende motorversies bracht Ferrari geen speciale varianten van de GTC4 Lusso op de markt. Uiteraard konden klanten wel helemaal losgaan bij de samenstelling van hun nieuwe GTC4 Lusso. Dankzij het uitgebreide personalisatieprogramma bij Ferrari, genaamd Tailor Made, is vrijwel alles aan de auto naar wens te verkrijgen. Van de exterieurkleur tot de kleur van de stiksels in de bekleding. Daar hangt overigens wel een stevig prijskaartje aan. Hoewel Ferrari erg geheimzinnig doet over de prijzen van Tailor Made – onder het mom van ‘als je moet vragen wat het kost, kun je het toch niet betalen’ – mag je uitgaan van pakweg 100.000 euro extra bovenop de vanafprijs.
Prijzen
Over prijzen gesproken, wie in de markt was voor een nieuwe Ferrari GTC4 Lusso moest rekenen op 375.000 eurovoor de GTC4 met V12. De versie met V8 is beduidend betaalbaarder. Prijzen voor die versie begonnen bij 305.000 euro.
De GTC4 Lusso is niet meer nieuw verkrijgbaar. Dus als je opteert voor de vierzitter, ben je genoodzaakt de occasionmarkt op te gaan. Hoewel de prijzen van occasions lager liggen, betekent dat niet automatisch dat je voor weinig geld een GTC4 op kunt pikken. Prijzen beginnen namelijk net boven de 200.000 euro. Voor dat geld heb je een exemplaar met een voor Ferrari-begrippen hoge kilometerstand en een V8. De prijzen lopen op tot tegen de 300.000 euro voor bijna nieuwe exemplaren met een V12.
Design
Buitenkant
Wie de GTC4 Lusso ziet rijden, constateert meteen dat het om iets bijzonders gaat. De Shooting Breakcarrosserievorm is an sich al vrij ongebruikelijk, maar met de vier uitlaten, de vier ronde achterlichten, de brede heupen en de langgerekte motorkap is het onmiskenbaar een Ferrari. Ondanks dat rood de meest gekozen kleur is voor Ferrari’s, is de GTC4 Lusso doorgaans voorzien van minder opvallende kleurtjes, zoals blauw, zwart, grijs of zilver. Vergeleken met de FF is hij ook iets scherper getekend, met strakkere vouwen en een lagere daklijn.
Binnenkant
Binnenin de GTC4 Lusso is het een stuk moderner ten opzichte van zijn voorganger, de FF. Het kleine multimediadisplay in de FF heeft plaatsgemaakt voor een groot centraal display. Ook het stuur en de stoelen zijn vernieuwd en er zijn subtiele wijzigingen in de algehele uitstraling van het dashboard. Bovendien heeft de bijrijder ook een display voor zijn neus, waarop onder meer de snelheid te zien is.
Veiligheid
Wat betreft veiligheid zit het wel goed bij merken als Ferrari. Hun modellen behalen bizarre topsnelheden en kennen daarom de nodige veiligheidssystemen.
Alternatieven
De GTC4 Lusso is één van de meer praktische GT’s die minder op sportiviteit was gericht, maar wel indrukwekkende prestaties kon neerzetten. Alternatieven voor de GTC4 Lusso zijn de Bentley Continental GT, Rolls-Royce Wraith, Mercedes S65 AMG Coupé, Aston Martin Vanquish en Porsche Panamera Turbo S. Van al die modellen was de Ferrari gek genoeg één van de meest praktische en sportiefste, maar ook een van de duurste.