Om in de boomende scootermarkt met een eigen merk vertegenwoordigd te zijn, ontwikkelde de Duitse fietsenfabrikant Prophete in de jaren ‘90 samen met Chinese producenten het merk REX. Onder de naam van dit merk kwamen aanvankelijk kleine scooters op de markt, maar later ook quads en elektrische scooters. Afhankelijk van het bouwjaar werden de modellen van het merk REX door verschillende fabrikanten in Azië geproduceerd. Voor korte tijd werden er onder de naam REX bovendien ook 50 cc motorfietsen zoals de REX Chopper en de REX Cruiser verkocht.
De REX 25 en Rexy 25 werden als instapmodellen in de collectie opgenomen. Deze hadden een beperkte motorprestatie van 1,2 kW en waren bedoeld voor eigenaren van een snorfietsrijbewijs. Beiden waren ook in een standaard scooterversie met 2,3 kW verkrijgbaar. In de klasse van de compacte scooters met een cilinderinhoud van 50 cc stonden modellen zoals de REX Flash en de tweetakters REX MK50 en REX Capriolo in het middelpunt.
De RS-serie die op de markt kwam bestond uit klassieke jeugdscooters zoals de REX RS250, RS400 en RS460, maar ook uit scooters met een sportiever uiterlijk zoals de REX RS 600, RS 750 en RS 900. Daarnaast presenteerde men in een klassieke scooterlook de REX RS Classic. De REX RS scooters werden onafhankelijk van hun carrosserieuitrusting uitgerust met een 50 cc viertaktmotor. Deze ontwikkelde een vermogen tot 2,1 kW en gaf de REX RS scooters een maximumsnelheid van 45 km/u.
De sportscooter series van REX werden vernoemd naar circuits of Italiaanse steden die verbonden waren aan de scootertraditie. Bekende modellen waren de REX Monza Race, de Monza Urban, de REX Imola Race en de REX Milano 50. Met het model E-REX 50 werd er bovendien een elektrische scooter met een vermogen van 1500 Watt in de collectie opgenomen. Deze was verkrijgbaar in twee versies met een maximumsnelheid van 25 of 45 km per uur. Afhankelijk van de motorinstelling had de E-REX een reikwijdte van 55 tot 65 kilometer.
In de 125 cc-klasse verschenen er klassieke stadsscooters zoals de REX Torino en de REX SC125 op de markt. Ook de sportversies REX Monaco en REX Imola werden in de 125 cc-klasse opgenomen. De quads van het merk kwamen in drie cilinderklassen als REX Quad 50, 150 en 250 in de handel.