Toen scooterrijden in de jaren ‘90 in China een ‘boom’ doormaakte, maakte het Taiwanese bedrijf CPI Motors hier gebruik van om zich te positioneren als mondiale aanbieder van scooters uit de cilinderklassen van 50 en 125 cc. In Duitsland werden de CPI-scooters ook onder de naam van importeur Jack Fox bekend. In de instapklasse was CPI vertegenwoordigd met scooters als de Aragon 50 en Aragon 125 of de modellen CPI Hussar en Popcorn. Scooters met 125 cc die CPI aanbood waren de CPI Oliver 125 en de sportscooter CPI VGO. Retroscooters boden de Aziaten aan in hun series CPI Bravo en CPI Vogue. Maar het topmodel was de grote scooter CPI X-Large, die in de handel kwam met drie verschillende cilinderinhouden tot 300 cc. De collectie werd verder nog aangevuld met motorfietsen zoals de CPI GTR 250 en de CPI XR 125, en met enduro’s uit de serie CPI SM. Deze hadden een cilinderinhoud die uiteen liep van 50 cc tot 250 cc.
Naast motorfietsen produceerden de Taiwanezen ook All Terrain Vehicles (ATV’s) uit de laagste cilinderklasses. Als miniquads voor kinderen had CPI met de Hummie 50 en de Flash 50 twee pocketquads met een zithoogte van 58 centimeter in de collectie. De CPI JW en de ATV 50 hoorden eveneens tot de quads uit de 50 cc-klasse. De fabrikant produceerde deze modellen echter ook in beter presterende versies met 90 en 100 cc. De topmodellen onder de ATV’s waren de quads JW 125, JW 250 en CPI XS 250.