Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Hoe goed is de BMW i4? De BMW i4 gaat in deze eerste vergelijkende test de strijd aan met de Polestar 2. Hoe rijdt de BMW i4? Heel behoorlijk, maar de BMW i4 struikelt juist in het testonderdeel dat BMW normaliter fluitend wint.
De nieuwe Mazda CX-60 zoekt de confrontatie met premium concurrenten als de BMW X3 en de Volvo XC60. Maar stiekem is de relatief betaalbare Kia Sorento Plug-in Hybrid ook een belangrijke tegenstrever. Welke heeft de beste aandrijflijn, de Mazda of de Kia?
Ooit was de Honda Civic een gevierde naam, maar een halve eeuw na de komst van het oermodel speelt de Honda Civic niet meer dan een figurantenrol. Heeft de nieuwste, elfde generatie genoeg in huis voor een grandioze comeback?
Bij de vergelijking van deze Peugeot 208 en Peugeot 308 staat één vraag centraal: ga je voor sportief of voor ruim? De prijslijst geeft het verrassend duidelijke antwoord.
Zo langzamerhand moeten we vrezen voor de toekomst van de kleine hatchback. De Ford Fiesta gaat in juni 2023 uit productie. En dat is erg jammer, bewijst hij in een vergelijkende test tegen de Seat Ibiza en de Volkswagen Polo.
Een elektrische suv voor je gezin moet veilig en praktisch zijn. En wat maakt een elektrische suv praktisch? Dat laat de Volkswagen ID.5 beter zien dan de Kia EV6. Tijd voor een directe vergelijking.
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. Geldt dat ook voor de inzittenden van de Mazda 3? We vergelijken het interieur en de binnenruimte van de strak getekende Mazda 3 met die van de vernieuwde Ford Focus.
Elektrisch rijden is niet alleen goed voor het milieu, het kan ook leuk uitpakken. Dat bewijzen de Kia EV6 en de Volkswagen ID.5 in onze test. De Kia meer dan de Volkswagen …
Met alleen een grote bagageruimte komt een stationwagon niet meer weg, het oog wil ook wat. Daarnaast wenst de consument prestaties én zuinigheid. De driecilinder Peugeot 308 SW bindt de strijd aan met de viercilinder Volkswagen Golf Variant.
We vergelijken de Cupra Born met de Renault Megane E-Tech Electric en ontdekken dat je voor comfortabel veercomfort en weelderige stoelen beter kunt aankloppen bij de Spanjaarden dan bij de Fransen. Al spelen die Spanjaarden wel een beetje vals …
In het traditionele C-segment vinden we de Peugeot 308 een van de mooiste auto's. Dat geldt onverkort voor de stationwagonversie, de 308 SW. Maar is de Fransman vanbinnen net zo mooi als vanbuiten? En hoe zit het met de ruimte? We vergelijken de Peugeot 308 SW met de Volkswagen Golf Variant.
Lijken elektrische auto's steeds meer op elkaar? Nou, best wel, zo bewijzen de Cupra Born en Renault Megane E-Tech Electric. Uiterlijk houd je ze nog uit elkaar, maar actieradius, verbruik en prijs verschillen nauwelijks ...
Kopers van grote, luxe suv’s willen hun vingers niet meer branden aan de dieselmotor. Op dit moment is de plug-in hybride een aantrekkelijk alternatief, mede door het halftarief voor de wegenbelasting. Resteert de vraag: welke moet het worden als het vooral om comfort draait?
Bij de keuze van een elektrische auto kijken veel aspirant-kopers vooral naar de actieradius. Maar als je vaak lange stukken rijdt, is comfort misschien wel net zo belangrijk. Hoe doen de Polestar 2 en de Cupra Born het op dat gebied?
De Polestar 2 Single Motor is iets goedkoper dan de elektrische Cupra Born met het 77 kWh-accupakket. Toch loopt de Chinese Zweed harder in de verkoopstatistieken dan de Spanjaard. Is dat terecht? We vergelijken het tweetal, om te beginnen op ons testcircuit.
De werkelijke actieradius van elektrische auto's valt vaak vies tegen. In absolute kilometers gemeten, in elk geval. Kijk je naar de procenten, dan zijn dit de 10 elektrische auto's waarvan de actieradius het meest tegenvalt.
Verleidelijke varianten als de BMW 540i xDrive en de Mercedes E 450 4Matic worden door hun 'ouderwetse' zescilinders dan ook met uitsterven bedreigd. Als je er nog eentje wilt bemachtigen, wacht dan niet te lang. Maar welke moet je hebben voor het ultieme comfort?
Ford verkoopt de Kuga in Nederland alleen met een conventionele benzinemotor en als stekkerhybride. In deze test vergelijken we de ‘meest elektrische’ Kuga met de volledig elektrische Mustang Mach-E. Een vergelijking tussen ‘oud en vertrouwd’ en ‘nieuw en spannend’.
De Hyundai Ioniq 5 en de Volkswagen ID.4 laten zien hoe snel de ontwikkelingen gaan met elektrische auto's. De accutechniek staat garant voor een grote actieradius, het laadsysteem waarborgt een korte wachttijd bij de snellaadpaal. Maar wat nu goed is, kan over een half jaar weer achterhaald zijn...
Porsche elektrificeert voor het eerst zijn iconische sportwagen, de 911. Uitgerust met een 541 pk sterke performance-hybride moeten de nieuwe GTS-modellen de brug slaan tussen verleden en de toekomst. Of dat is gelukt, ontdekken we in onze eerste test.
De Toyota C-HR is in het vervolg ook leverbaar met een stekker. Daarmee is de C-HR niet volledig elektrisch, maar een plug-in hybride auto. Na een eerste rij-indruk vragen we ons oprecht af of de sterkste hybride uitvoering nog bestaansrecht heeft, vooral gezien de prijs van de nieuwe PHEV-versie.
Al sinds 1973 rolt de Volkswagen Passat van de band. De negende generatie is er alleen als stationwagon, maar Volkswagen heeft extra zijn best gedaan om er een goede auto van te maken. Je kunt meer bagage verstouwen dan in een Mercedes E-klasse Estate. En wat rijdt hij verbluffend goed.