Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Veel autoliefhebbers houden niet van suv’s. Maar de hoge, grote en kostbare Mercedes GLC is juist de ideale auto voor de koude en natte wintermaanden.
Met het motorgeluid van de elektrische Mercedes-AMG EQE 43 4Matic (476 pk) kunnen de tuning-tovenaars van AMG niet zo veel. Maar er valt genoeg aan een EQE te sleutelen om er een zeer sportieve businesslimousine van te maken.
Verleidelijke varianten als de BMW 540i xDrive en de Mercedes E 450 4Matic worden door hun 'ouderwetse' zescilinders dan ook met uitsterven bedreigd. Als je er nog eentje wilt bemachtigen, wacht dan niet te lang. Maar welke moet je hebben voor het ultieme comfort?
Dit is de iets kleinere broer van de Mercedes EQS, de EQE, die - toegegeven - op de EQS lijkt als Lucas Jussen op Arthur Jussen. We reden hem een paar dagen en deden onze uiterste best om het praktijkbereik te testen. Hoe presteert de Mercedes EQE? Actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h.
Hoe scoort de Mercedes EQS (actieradius: 651 kilometer)? Welnu, dat hangt er helemaal vanaf hoe hard je rijdt, want na zevenen is-ie bij 130 toch wel érg onzuinig. Terwijl de EQS overdag voorbeeldig scoort.
Porsche elektrificeert voor het eerst zijn iconische sportwagen, de 911. Uitgerust met een 541 pk sterke performance-hybride moeten de nieuwe GTS-modellen de brug slaan tussen verleden en de toekomst. Of dat is gelukt, ontdekken we in onze eerste test.
De Toyota C-HR is in het vervolg ook leverbaar met een stekker. Daarmee is de C-HR niet volledig elektrisch, maar een plug-in hybride auto. Na een eerste rij-indruk vragen we ons oprecht af of de sterkste hybride uitvoering nog bestaansrecht heeft, vooral gezien de prijs van de nieuwe PHEV-versie.
Al sinds 1973 rolt de Volkswagen Passat van de band. De negende generatie is er alleen als stationwagon, maar Volkswagen heeft extra zijn best gedaan om er een goede auto van te maken. Je kunt meer bagage verstouwen dan in een Mercedes E-klasse Estate. En wat rijdt hij verbluffend goed.