Duurt nog even voordat de Volkswagen ID. Aero op de markt komt, overigens. De productie ervan start pas in 2023 en eerst is de Chinese markt aan de beurt. Bekend is dat de ID. Aero er ook als stationwagon komt.
Elektrisch Volkswagen Passat met Phaeton-binnenruimte
Een voorproefje van de ID. Aero is deze concept car, die bijna 5 meter lang is en een zeer gunstige luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23 heeft. Laag in het onderstel ligt een 77 kWh-batterij, waarop de nieuwe Volkswagen een actieradius van maximaal 620 kilometer moet kunnen halen. Het model staat op het MEB-platform van deID.3, ID.4 en ID.5, wat betekent dat hij standaard achterwielaandrijving heeft en ook met 4WD leverbaar wordt.
Snelladen kan de ID. Aero met maximaal 200 kW
Vooruitstrevend op het gebied van snelladen wordt de ID. Aero naar verluidt niet. Aan de juiste laadpaal haalt hij een snelheid van maximaal 200 kW. Dat is veel beter dan de ID.3, ID.4 en ID.5 - die het bij 135 kW voor gezien houden - maar minder goed dan de Hyundai Ioniq 5 (220 kW), Kia EV6 (240 kW), Tesla Model 3 / Y (250 kW) en Audi E-Tron GT / Porsche Taycan (270 kW).