Als je het oude Wiesmann kent, dan herken je de Project Thunderball meteen. Hij heeft duidelijk trekjes van de oude Wiesmann modellen, met de trekjes van een typisch Britse sportwagen, zoals een Morgan, en een Jaguar XK120-grille. Als bestuurder zit je bijna op de achteras, met een enorme bolle motorkap voor je, waar nu eens niet een achtcilinder van BMW onder ligt.
Wiesmann Project Thunderball in slechts 6 tellen naar 200 km/h
Project Thunderball is namelijk elektrisch, met twee elektromotoren die in totaal 680 pk en 1100 Nm doorgeven aan alleen de achterwielen. En die hebben kennelijk genoeg grip om de Wiesmann in 2,9 seconden naar 100 km/h te jagen. Slechts 6 seconden later zeilt de naald van de snelheidsmeter de 200 km/h voorbij. Volgens Wiesmann komt er overigens een nóg sterkere variant van de Project Thunderball.
Supersnel laden dankzij 800 Volt-techniek, met maximaal 300 kW
De elektrische techniek onder de kap is behoorlijk geavanceerd. Net als de Audi E-Tron GT en Porsche Taycan heeft de Wiesmann een 800 Volt-systeem aan boord, waarmee hij maximaal 300 kW kan laden (de Audi en Porsche komen tot 270 kW). Op zijn 83 kWh-batterij komt de Project Thunderball ruim 500 kilometer ver. Als je niet al te vaak zijn monumentale sprintvermogen aanspreekt, althans.