Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Waarom de Volkswagen Golf plug-in hybrid ineens 4500 euro goedkoper is

De zuinigste Volkswagen Golf aller tijden, is de Golf eHybrid. Het WLTP-verbruik bedraagt 1 op 333! De echte zuinigerds komen nu extra aan hun trekken. Ze kunnen de stekkerhybride voor 4500 euro minder kopen dan voorheen.

Dat verbruik van 1 op 333 klinkt onwaarschijnlijk, en in de praktijk is het waarschijnlijk lastig te halen. Feit is wel dat de Volkswagen Golf eHybrid voor een plug-in hybride een serieus grote accu heeft: netto 19,7 kWh. Daarmee kan de stekker-Golf volgens de fabriek tot 144 kilometer volledig elektrisch afleggen.

Van de Volkswagen Golf met de nieuwe plug-in hybride-aandrijflijn waren tot dusver twee versies: de eHybrid 50 Edition met 204 pk en de GTE met 272 pk. De eHybrid 50 Edition kost 44.490 euro en blijft gewoon in de prijslijst, maar Volkswagen heeft hem een goedkoper broertje geschonken: de Golf eHybrid Life Edition.

Volkswagen Golf eHybrid nu vanaf 39.990 euro

De Life Edition kost 39.990 euro en is dus 4500 euro goedkoper dan de 50 Edition. Met de GTE bedraagt het prijsverschil zelfs 10.000 euro. De Golf eHybrid Life Edition is ook minder riant uitgerust, maar de rechter buitenspiegel en de achterruitverwarming hoeven gelukkig niet van de optielijst te komen.

Elke nieuwe Volkswagen Golf heeft sowieso al een digitaal instrumentarium, led-verlichting, een multimediasysteem, klimaatregeling, parkeersensoren voor en achter en adaptieve cruisecontrol. De eHybrid Life Edition voegt hier metallic lak, 17-inch lichtmetalen wielen en comfortstoelen aan toe. Een draadloze telefoonoplader, keyless entry en een achteruitrijcamera zorgen voor extra gebruiksgemak en een diefstalalarm voor een extra gemoedsrust.

Trekgewicht plug-in hybride Golf

Voor een plug-in hybride is een snellaadcapaciteit van 40 kW best mooi. Daarmee moet je de accu binnen ongeveer een halfuur van 10 tot 80 procent kunnen opladen.

Anders dan veel volledig elektrische auto's, maar ook dan veel andere (stekker)hybrides, kan de Golf eHybrid een serieuze caravan trekken: tot 1700 kg geremd.

waarom-de-volkswagen-golf-plug-in-hybrid-ineens-4500-euro-goedkoper-is-2024-04

Klaar voor de volgende stap?

Deel artikel

Alle artikelen

Vuurwerkschade aan je auto, ben je daarvoor verzekerd?

Vuurwerkschade aan je auto, ben je daarvoor verzekerd?

Autonieuws
Hoera, we mogen we weer 130 - op 3,2 procent van het snelwegennet

Hoera, we mogen we weer 130 - op 3,2 procent van het snelwegennet

Autonieuws
Vanaf juli 2025: B-rijbewijs voldoende voor zware elektrische bus

Vanaf juli 2025: B-rijbewijs voldoende voor zware elektrische bus

Autonieuws
Ontdek meer