Je kunt vanaf nu voor 71.325 euro instappen in de sedan, terwijl je voor de Touring minimaal 73.382 euro moet neerleggen. Dat is ruim 6 mille minder dan je eerder moest betalen. Overigens heeft de nieuwe uitvoering geen invloed op de aandrijflijn: je krijgt de EV nog steeds als eDrive40 met een vermogen van 340 pk en 430 Nm koppel dat op de achterwielen wordt losgelaten. Ook het accupakket van 81,2 kWh (netto) en de bijbehorende actieradius van 582 kilometer blijven ongewijzigd.
Basisuitrusting van de nieuwe Business Edition
Ook wat betreft luxe en aankleding verandert er niet veel als je de nieuwe uitvoering vergelijkt met het ‘oude’ naamloze basismodel. Je hoeft met de Business Edition dan ook absoluut niet op een houtje te bijten. Standaard heeft de nieuwe BMW i5 onder andere:
19 inch lichtmetalen wielen
Sportstoelen
Kunstleren bekleding
Driving Assistant
Parking Assistant
BMW Live Cockpit Plus met Curved Display
BMW Sound systeem
De Business Edition wordt dus de nieuwe instapper van de i5. Mocht je wat meer luxe en sportiviteit willen, kun je terecht bij de M Sport Edition. Met deze uitvoering krijg je onder andere adaptieve cruise control, het M Sport-onderstel, M-Sport interieur met alcantara en het M Sport exterieurpakket erbij. De prijzen van deze uitvoeringen blijven ongewijzigd.
Alle prijzen van de BMW i5 op een rijtje
Carrosserie | Uitvoering | Vermogen | Aandrijving | Prijs |
---|---|---|---|---|
Sedan | eDrive40 Business Edition | 340 pk | Achterwielaandrijving | € 71.325 |
eDrive40 M Sport Edition | 340 pk | Achterwielaandrijving | € 77.942 | |
xDrive40 | 394 pk | Vierwielaandrijving | € 80.227 | |
M60 xDrive | 601 pk | Vierwielaandrijving | € 108.420 | |
Touring | eDrive40 Business Edition | 340 pk | Achterwielaandrijving | € 73.382 |
eDrive40 M Sport Edition | 340 pk | Achterwielaandrijving | € 79.999 | |
M60 xDrive | 601 pk | Vierwielaandrijving | € 110.477 |