De bestaande Polestar 2 Long Range Dual Motor is eigenlijk al overkill, met een vermogen van 408 pk en 660 Nm koppel. In de voorwielaangedreven versies met ruim 200 pk kom je ook al voldoende rap van je plek. Maar mocht je nou wél zitten te springen om meer 'bragging rights', dan moet je je inschrijven voor de Polestar 2 BST Edition 270, die in een oplage van 270 stuks wordt gebouwd en waarvan maar 15 naar Nederland komen.
Polestar 2 BST Edition 270 met maar liefst 476 pk
In de basis is het een Long Range Dual Motor, maar dan met zijn twee elektromotoren opgekrikt naar 476 pk en 680 Nm. Wat dat met de 0-100 km/h-sprint doet, meldt Polestar niet. De 'gewone' Dual Motor heeft er in ieder geval 4,7 seconden voor nodig. Dat Polestar met de BST Edition 270 niet over één nacht ijs is gegaan, bewijzen de aanpassingen aan het onderstel, dat 2,5 cm lager is gelegd. De auto heeft verder verstelbare Öhlins-dempers, een veerpootbrug vóór en 20 procent stijvere veren.
Geen fan van wit? Dan is een grijze wrap je enige optie
Je hebt qua kleur niet veel te kiezen als je voor een BST Edition 270 gaat. Hij is er in wit of met een grijze wrap. Opvallend is dat de bumpers en sideskirts in de carrosseriekleur zijn gespoten. Bij de andere Polestar 2-modellen zijn die in donkergrijs kunststof uitgevoerd. De striping die je op deze foto's ziet is optioneel. De Brembo-remmen en de goudgele accenten uit het Performance Pack zijn standaard op de BST Edition 270. Dat mag ook wel voor 79.900 euro (+ 25.000 euro ten opzichte van de Dual Motor).