Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Als je een elektrische auto zoekt en modellen wilt vergelijken, moet je van showroom naar showroom fietsen. Daar heeft de grootste batterijfabrikant ter wereld een oplossing voor gevonden.
Dat bepaalde AMG-modellen van Mercedes een viercilindertje onder de motorkap hebben, doet liefhebbers pijn. Maar in plaats van troostende woorden, zegt Mercedes doodleuk: stel je niet aan, vroeger wilde je ook geen smartphone en kijk nu eens.
Elektrische auto’s stuiten bij veel consumenten vooral op twee bezwaren: ze zijn te duur en hebben te weinig actieradius. Maar als we kijken naar de ontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar, dan lijken die bezwaren binnenkort verleden tijd.
Tegenwoordig zijn touchscreens niet meer weg te denken uit auto's. Dat was een jaar of 20 terug nog heel anders. Laat staan een kleine 40 jaar geleden, toen deze auto met touchscreen op de markt kwam.
Dat je bij automerken soms moet bijbetalen voor een vrolijke carrosseriekleur, is bekend. Maar je raadt nooit wat het volgende automerk vraagt voor bijvoorbeeld iets simpels als de kleur rood.
Synthetische brandstoffen worden gezien als mogelijke redder van de verbrandingsmotor, maar de CEO van BMW ziet dat toch anders.
De uitrekbare laadkabel in de neus van de elektrische Fiat Panda lijkt op het snoer van een stofzuiger. Dit slimme idee gaat Fiat naar al zijn nieuwe elektrische modellen brengen.
Maserati heeft het moeilijk. Dat betekent niet dat het merk bij de pakken neerzit. Maak kennis met de feestelijk uitgedoste Quattroporte Grand Finale, de laatste Maserati met V8-motor.
Je moet je normaal gesproken al aan de maximum snelheid houden, maar deze week is het helemaal opletten. De politie houdt een grootschalige actie om hardrijders aan te pakken, ook wel de 'Operation Speed' genoemd.
Toyota is een nieuw veiligheidssysteem aan het testen, dat jou op kletsnatte en spekgladde wegen veel ellende kan besparen. Hierbij is het net alsof je onderweg bent met een professioneel autocoureur in plaats van je partner.
Het studiemodel van de Alpine A290 – afgeleid van de Renault 5 – had het stuur in het midden van het dashboard. Het zou wat zijn als de definitieve versie dat ook had. Maar nee …
"Herinnert u zich deze nog?" Dat was in een ver verleden een bekende radiojingle. Tegenwoordig kun je hem ook afspelen voor de Hyundai Bayon. Een facelift moet ervoor zorgen dat de CUV weer volop in de belangstelling komt.
Oude bekenden zoals de Volkswagen Golf en de Ford Focus, allemaal gevestigde namen met een sterk imago. Maar is er nog wel animo voor de oude rotten in het autovak?
Dat andere automerken hun elektrische ambities bijschaven is een ding, maar dat Volvo niet langer alles op alles zet om vanaf 2030 volledig elektrisch te zijn, neigt naar heiligschennis.
In de eerste helft van 2025 gaat een nieuwe goedkope Tesla in productie. Dit heeft Elon Musk bevestigt tijdens de presentatie van de financiële resultaten.
De Toyota C-HR kwam een klein jaar geleden op de markt voor minimaal 37.295 euro, maar de vanafprijs daalt nu al met 1300 euro. Voor nog meer voordeel moet je bij de plug-in hybride zijn, maar niet op de manier hoe jij denkt.
De wegenwacht van de ANWB ziet het aantal lekke banden zienderogen toenemen. Dat auto's steeds zwaarder worden, is een van de oorzaken.
Ja hoor, er is weer een nieuw Chinees automerk. De Jaecoo J7 komt in 2025 en gaat de strijd aan met de Kia Sportage, Hyundai Tucson en Nissan Qashqai. Hoe liggen de kansen?
Het aantal automerken dat aan de rem trekt wat betreft de overgang naar elektrisch rijden, wordt alsmaar groter. Ook Porsche mengt zich in het rijtje.
De instapversie van de Hyundai i20 zit voortaan beter in zijn spullen en er is een nieuwe topuitvoering: de i20 N Line. Wij twijfelen vooral over welke benzinemotor je moet nemen.
Ken je het merk Zastava nog? Op de plek waar ooit deze oude Joegoslavische rammelbakken van de band liepen, staat nu een van de modernste autofabrieken van Europa. Stellantis gaat in Servië de Fiat Panda bouwen, maar het land heeft meer troefkaarten om heel belangrijk te worden in de autowereld.
Van het Chinese Leapmotor gaan we nog veel horen. De Leapmotor T03 wordt samen met Stellantis gebouwd en is een spotgoedkope elektrische auto, met een prijs die waarschijnlijk onder de 20.000 euro blijft. Al in het najaar van 2024 komt de Dacia Spring-concurrent op de markt.
De batterij van een elektrische auto is zo kostbaar, dat meteen de hele auto peperduur wordt. Onderdelenbouwer Bosch weet hoe automerken hun EV’s goedkoper kunnen maken, zonder actieradius in te leveren.
Waar de autoshow van Genève is gesneuveld, blijkt die in Parijs nog springlevend. Meerdere automerken hebben zich al aangemeld voor de beurs in oktober 2024. Er zijn zelfs al primeurs aangekondigd.
Als je een tweedehandse elektrische auto’s wilt kopen en daarbij 2000 euro aan SEPP-subsidie denkt op te strijken, dan ben je nu te laat. De subsidiepot voor gebruikte EV's is helemaal leeg.
De Hyundai i10 kostte nog 18 mille, maar is er in het vervolg vanaf 20.295 euro. Duurder dus. Maar hier krijg je wel wat voor terug.
Ook Audi zegt het nu hardop: het gaat echt nog even duren voor we allemaal in elektrische auto's rijden. Maar voordat petrolheads nu heel hard gaan juichen: de baas van Audi zegt er meteen bij dat van uitstel geen afstel komt. De toekomst is en blijft elektrisch.
De Olympische Spelen van 2024 worden gezien als de duurzaamste ooit. Toch luiden wetenschappers de noodklok. En dat heeft allemaal te maken met één bepaald Toyota-model ...
Je kijkt naar het koopje van de maand: de Volkswagen ID. Unyx kost 26.500 euro, heeft een actieradius van 600 kilometer en is bijna net zo groot als de Tesla Model Y. Je kunt hem nu bestellen, mits je in China woont.
Wij houden een lijst bij met onze grootste ergernissen. In 2021 stoorden we ons behalve aan overijverige veiligheidssystemen en onduidelijke laadtarieven ook aan nepuitlaten. Audi is er nu ook helemaal klaar mee.
Het kan zijn dat je over een paar jaar weer een gloednieuwe Autobianchi of Innocenti ziet rijden. Maar dan zijn ze net zo Italiaans als een bord babi pangang.
Jaguar zet een dikke vette streep door maar liefst vijf modellen. De reden laat zich raden.
BMW deelt een forse tik uit aan zijn rivalen Audi en Mercedes. De verkoop van elektrische BMW's zit flink in de lift, terwijl de andere Duitse premiummerken juist moeite hebben hun EV's aan de man te brengen.
De Smart #2 wordt de opvolger van de elektrische Smart Fortwo. Aan de plannen voor de moderne stadsauto in kleinformaat wordt druk gewerkt, maar er is één struikelblok.
De nieuwe grote Fiat Panda is nu helemaal officieel. Na eerder enkele illustraties te hebben vrijgegeven, slingert Fiat nu een hele bups aan echte foto's de wereld in, waaronder van het interieur. En we weten de exacte actieradius van de elektrische Fiat Grande Panda.
Tesla waarschuwde er al voor en nu is het ook daadwerkelijk zover: de Tesla Model 3 is duurder geworden. Dat maakt de Model 3 het eerste slachtoffer van de verhoogde importheffingen voor auto's uit China.
Het eerste halfjaar van 2024 werden 45.939 bedrijfswagens op kenteken gezet. Vorig jaar waren dat er in dezelfde periode 37.838. Een stijging van ruim twintig procent. Die stijging heeft een reden: volgend jaar worden bedrijfswagens gemiddeld 40 procent duurder.
Tot voor kort moest je 38.490 euro meenemen naar de Abarth-dealer voor een Abarth 500e, nu neemt de verkoper zomaar genoegen met 2 mille minder. Bij de cabrio loopt het voordeel zelfs nog verder op.
Op vakantie naar Frankrijk? Een heleboel Franse steden kennen milieuzones. Voorkom boetes en schaf bijtijds een milieusticker aan.
BMW presenteerde vorig jaar zijn designtaal van de toekomst met de Vision Neue Klasse, later volgde de SUV-versie met de Vision Neue Klasse X. Nu heeft onze spionagefotograaf een verrassend nieuw Neue Klasse-model vastgelegd. De opvolger van de BMW i8.
Op Zwarte Zaterdag 2024 wordt het niet alleen druk óp de Europese snelwegen, het is ook dringen geblazen bij de snellaadstations die ernaast liggen. Kan deze simpele oplossing de wachttijden verkorten?
Fiat husselt weer met modelnamen. Deze keer gaat het om de Fiat Panda. Je hebt nu de Grande Panda, de Panda City én de Pandina. En voordat jij na een bezoek aan de dealer met de verkeerde Panda huiswaarts keert, moet je weten wat de verschillen zijn.
LG Chem heeft een manier gevonden om het productieproces van batterijcellen veel goedkoper te maken. We moeten nog wel even geduld hebben; de nieuwe productiemethode gaat vanaf 2028 helpen om elektrische auto’s betaalbaar in de markt te zetten.
Rekeningrijden blijft een hoofdpijndossier: nu lijkt het erop dat het in 2030 toch niet doorgaat. Terwijl het juist een einde zou maken aan belastingvoordelen voor elektrische auto’s. Dat zit zo.
BYD verkoopt meer elektrische auto's dan Tesla. Op het EK - nota bene in Duitsland - zijn de Chinezen Volkswagen te slim af met hun sponsoring. Maar dit betekent niet dat de verkopen in Europa goed zijn.
Als je op zoek bent naar een compacte betaalbare SUV met 4x4-aandrijving heb je niet heel veel keus. Je komt al snel uit bij de Dacia Duster. Maar er is nu een goedkoper alternatief van een merk dat ook nog meer garantie geeft.
Mercedes was van plan om steeds minder geld aan de ontwikkeling van benzineauto’s te besteden. Die zouden vanaf 2035 toch niet meer in de showroom mogen staan in Europa. Maar de vraag naar EV's loopt terug en dus komen de Duitsers hierop terug.
Wie denkt dat de invasie van Chinese automerken wel overwaait, moet zichzelf achter de oren krabben. In 2030 is meer dan een derde van de auto's die wereldwijd nieuw verkocht worden van een Chinees merk, voorspelt een internationaal adviesbureau.
Met de Kia EV3 lijkt Kia goud in handen te hebben, in elk geval in het thuisland. De orderboeken zijn in Zuid-Korea nog maar net geopend of consumenten staan al in de rij om een exemplaar te bemachtigen.
Als je het stroomverbruik van de Mercedes Vision EQXX zou vergelijken met een benzineauto, reed-ie 1 op 100. En de actieradius? Die overschrijdt de 1000 kilometer. Niet in theorie, maar in de praktijk!