Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Toyota vindt dat de keuze voor zuinig rijden beloond moet worden en daarom incasseert de importeur de bpm-verhoging voor 2025. In het geval van Toyota’s duurste plug-in hybride gaat het om 95 euro. Bij andere modellen scheelt het meer.
Actieradiusstress of range-anxiety is een fenomeen dat EV-rijders ervaren wanneer ze onzeker zijn of ze hun bestemming wel gaan halen met de beschikbare stroom in de batterij. In sommige landen blijkt dit probleem veel meer te leven dan in andere, zo blijkt uit onderzoek.
In 2025 moeten kopers van elektrische auto’s eraan geloven: ook zij gaan bpm betalen. Behalve als ze voor een Fiat kiezen. De Italianen nemen de aanschafbelasting voor hun rekening.
DS Automobiles heeft zijn nieuwe topmodel onthuld, de volledig elektrische DS no.8 (en dus niet DS 8). Als hij in de buurt weet te komen van zijn WLTP-actieradius van 750 kilometer, pakt de DS no.8 in één klap de koppositie in onze grote Actieradiustest.
De Zeekr 7X (2025) kan snelladen met 480 kW, maar er is (nog) geen laadstation dat zo snel gaat. En dit valt ons verder op aan de toekomstbestendige elektrische SUV …
Als je eenmaal in een volledig elektrische auto rijdt, wil je niet meer terug. Dat is de conclusie van een wereldwijd onderzoek. Daaruit blijkt ook dat EV-rijders weinig te klagen hebben.
Bij Mazda vind je nog maar één elektrisch model, de Mazda MX-30. En die verkoopt, oneerbiedig gezegd, voor geen meter. In ieder geval niet in Amerika, waar de auto dan ook van de markt is gehaald. Toch ziet Mazda geen reden voor paniek.