Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Maserati Grecale Folgore - Dit is de allereerste Maserati die je niet kunt horen

De Maserati Grecale Volkoren? Nee, er staat Folgore, wat Italiaans is voor bliksem. Want dit is de eerste elektrische Maserati ooit. Maar vrees niet, voor de petrolheads heeft het Italiaanse merk ook een twinturbo V6 in het leveringsprogramma. En een viercilinder met mild hybrid-techniek...

Om bij het begin te beginnen: wat is de Maserati Grecale? Het is een nieuwe sport-suv, die onder de bestaande Maserati Levante wordt gepositioneerd. Hij is 4,85 meter lang, wat betekent dat hij 15 centimeter korter is dan de Levante en 16 centimeter langer dan de Alfa Romeo Stelvio, waarmee hij zijn platform deelt.

Maserati Grecale met mild hybrid-techniek of als V6

Voorlopig zijn er drie versies van de Grecale: de GT (met 300 pk leverende mild hybrid-viercilinder), de Modena (met 330 pk uit dezelfde vierpitter) en de Trofeo. Die laatste heeft in de basis dezelfde motor als de Maserati MC20: een 3,0-liter V6 met twee turbo's. In de Grecale is de krachtbron 530 pk en 620 Nm sterk. Goed voor 0-100 km/h in 3,8 tellen en een top van 285 km/h.

Elektrische aandrijflijn voor Maserati Grecale Folgore

Interessant is de vierde Grecale-variant: de Folgore. Dit komt pas in 2023 op de markt en is volledig elektrisch. Specs weten we nog niet, alleen dat de Grecale Folgore is voorzien van 400 Volt-techniek, zoals de meeste EV's tegenwoordig, en een 105 kWh-batterij. Je kunt hem herkennen aan zijn koperkleurige accenten, zijn dichtere grille en zijn aerodynamische wielen.

Digitaal interieur met drie grote infoschermen

In het interieur van de Maserati Grecale heeft de digitalisering toegeslagen. Voor de neus van de bestuurder prijkt een 12,3-inch display, dan net zo groot is als het infotainmentscherm op de middenconsole. Daaronder zit, onder een schuine hoek, een ander en kleiner display, dat bedoeld is voor de airco en de stoelverwarming. Achterin de Grecale Trofeo past 570 liter aan bagage. In de GT en Modena snoept de batterij daar 35 liter vanaf.

maserati-grecale-folgore-2022-13-2

Klaar voor de volgende stap?

Deel artikel

Alle artikelen

Zo bereikt de DS no.8 (2025) zijn indrukwekkende actieradius van 750 km

Zo bereikt de DS no.8 (2025) zijn indrukwekkende actieradius van 750 km

Autonieuws
 Dit maakt de Zeekr 7X (2025) het neusje van de zalm op EV-gebied

Dit maakt de Zeekr 7X (2025) het neusje van de zalm op EV-gebied

Autonieuws
92 procent van EV-rijders wil niet terug naar benzineauto

92 procent van EV-rijders wil niet terug naar benzineauto

Autonieuws
Ontdek meer