De Hyundai Ioniq 5 is er in twee uitvoeringen: met een 58 kWh-batterij (actieradius: 384 kilometer) en met een 73 kWh-batterij (actieradius: 481 kilometer). Maar waar de auto echt mee scoort op de inmiddels behoorlijk drukke elektrische suv/cross-over-markt, dan is het zijn laadvermogen. Aan de juiste snellader haalt hij een snelheid van 225 kW, waarmee zijn al accu binnen 20 minuten weer voor 80 procent vol zit.
Hyundai Ioniq 5 in de zomer met grotere batterij
Maar er komt nóg een versie van de Ioniq 5. Die debuteert in de zomer op de markt en krijgt een batterijpakket van 77,4 kWh. Wat dat doet met de actieradius, vertelt Hyundai nog niet, maar je kunt er gerust vanuit gaan dat die boven de 500 kilometer terecht komt. Het model krijgt bovendien een aantal nieuwigheidjes mee, zoals voorverwarming van de batterij voor optimaal laden en zogeheten Smart Frequency Dampers voor meer comfort en betere rijeigenschappen.
Digitale buitenspiegels voegen niet zoveel toe
Interessant - of eigenlijk niet - is de toevoeging digitale buitenspiegels. Ze verminderen de luchtweerstand en laten hun beelden zien op kleine displays aan de binnenkant van de voorportieren. De Audi E-Tron, Honda E en Lexus ES zijn al een tijdje leverbaar met camera's als buitenspiegels. Wij vinden het helemaal niks toevoegen. De Ioniq 5 krijgt echter ook een - wel nuttige - digitale binnenspiegel, waardoor je onbelemmerd zicht naar achteren hebt.