Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Een moderne Citroën 2CV kan de goedkope, maar karakterloze Chinese EV’s te lijf gaan. Net als de Renault 5, moet de elektrische Eend de EV bereikbaar maken voor de gewone consument.
Veel automerken hadden het lastig in 2024. Toch stegen de autoverkopen in de Europese Unie heel licht met 0,8 procent tot ruim 10,6 miljoen stuks. Dat cijfer is mede te danken aan een aantal verrassende winnaars. Vooral onder merken die in Nederland tot de kleintjes behoren.
In 2025 gaat Polestar vrolijk door met nieuwe modellen, nadat vorig jaar de Polestar 3 en Polestar 4 op de markt kwamen. De Polestar 5 komt eraan, maar het grote nieuws bewaart Polestar pas voor 2027.
Mercedes zette kwaad bloed bij veel liefhebbers toen het de V8 in de C63 AMG - de ultieme Mercedes C-Klasse - verving voor een viercilinder met elektrische hulp. De Duitsers beseffen dat dit klanten heeft gekost, maar hebben geen spijt.
Elektrische sportwagens en 'GTI'tjes' zijn nog schaars. Honda waagt een poging om van zijn bekende Honda Civic Type R een elektrisch model te maken, maar dat levert tot nu toe vooral veel gevloek en buikpijn op bij alle betrokkenen.
Sinds 1 januari 2025 zijn in veertien steden zero-emissiezones geopend, na een onstuimige aanloop omdat het kabinet er nog een stokje voor wilde steken. De borden hangen er inmiddels en zo zien ze eruit.
Als je telefoons kunt maken, kun je ook auto's bouwen. Tenminste, daar lijkt het wel op. Het Chinese merk Xiaomi verkoopt smartphones, maar sinds kort ook een auto, de Xiaomi SU7. En die verkoopt als een malle.