Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Volkswagen ID.5

Elektrische auto's zijn nooit klaar. Met software-updates worden nieuwe functies toegevoegd en bestaande systemen verbeterd. De Volkswagen ID.5 draait op versie 3.0, wat je vooral merkt tijdens het snelladen. De stekker-suv zelf heeft nog steeds voordelen en nadelen. We zetten ze op een rijtje.

De Volkswagen ID.5 is de coupébroer van de ID.4. Hij kost een forse 2900 euro meer, maar wij zouden het ervoor over hebben. De coupé-achtige daklijn redt het wat plompe ontwerp van de elektrische suv. Dat je dan ook een zwart dak, een bruin dashboard en een groter touchscreen krijgt, is mooi meegenomen. De comfortabele en voorspelbare rijeigenschappen zijn bekende kost en die smaken ons nog altijd prima. Toch heeft ook de ID.5 duidelijke voordelen en nadelen. Wij zetten ze hier op een rijtje. Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Volkswagen ID.5

Voordeel 1 - Kilometers én procenten in de Volkswagen ID.5

Volkswagen heeft eindelijk geluisterd: tegenwoordig wordt de resterende batterijlading uitgedrukt in kilometers én in procenten. Daar heb je wat aan!

Voordeel 2 - De accu vergrendelen voor langere levensduur

Door het bolletje op het laadscherm van 100 naar 80 procent te slepen, wordt het accupakket ontzien en gaat hij langer mee.

Voordeel 3 - Een mooier dashboard dan in de ID.4

Zowel in de Volkswagen ID.4 als ID.5 kun je dit bruine dashboard bestellen. Alleen in de ID.5 krijg je standaard het grote touchscreen van 12 inch.

Nadeel 1 - Waarom niet vier knoppen voor de raambediening?

Je komt bij een slagboom en drukt blind op het raamknopje. Het venster achter je rolt naar beneden. Zucht, de Rear-knop blijft irritant.

Nadeel 2 - Volkswagen, luister ... die sliders werken niet!

Ook al is een ID.-model nog zo fris, de sliders voor de temperatuur en het volume blijven een grote ergernis.

Nadeel 3 - Je hebt beslist een achteruitrijcamera nodig

Het zicht naar achteren is zozo en de spoiler maakt het er niet beter op. De achteruitrijcamera zit in een pakket van 1390 euro.

Klaar voor de volgende stap?

Deel artikel

Alle artikelen

Zie je nou wel dat goedkope EV's scoren? Populairste auto China ook naar Nederland

Zie je nou wel dat goedkope EV's scoren? Populairste auto China ook naar Nederland

Autonieuws
Toyota betaalt voor jou de bpm-verhoging: soms is dat een bedrag van niks

Toyota betaalt voor jou de bpm-verhoging: soms is dat een bedrag van niks

Autonieuws
In deze landen hebben EV-rijders de meeste actieradiusstress

In deze landen hebben EV-rijders de meeste actieradiusstress

Autonieuws
Ontdek meer