Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Deze plug-in’s hebben de grootste elektrische range (2025)

België heeft een nieuwe regering, en dat zal de zakelijke rijder geweten hebben. Want de plug-in wordt in één klap weer een stuk relevanter. Welke PHEV’s schermen nu met de grootste elektrische range? Autoscout24 zocht het uit!

De kogel is door de kerk, de regering De Wever 1 is gevormd en die past meteen grondig wat zaken aan op mobiliteits vlak. Zo staat er zwart op wit in het regeerakkoord te lezen dat “een elektrische bedrijfswagen niet voor iedereen een optie is” en dat er daarom een “ruimere overgangsperiode voor hybride wagens nodig is.” Kortom, de plug-in met een CO2-uitstoot onder de 50 g/km blijft tot 2027 75% aftrekbaar, vanaf 2028 spreken we over 65% en vanaf 2029 over 57,5%. De aftrekbaarheid van het moment van aankoop, zal ook de aftrekbaarheid zijn gedurende de gehele leaseperiode. Benieuwd welke PHEV nu de grootste elektrische range voor kan leggen? Kijk maar mee!

10. Mercedes E-Klasse: 112 km

De top 10 starten we met de Mercedes E-Klasse, die uitpakt met een riante 112 km elektrische range dankzij een accu van 19,53 kWh (netto). Dan heb je gekozen voor de E 300 e die ook gebruikmaakt van een 2-liter viercilinder turbobenzine van 204 pk. Met een systeemvermogen van 313 pk en 500 Nm kom je alvast niets tekort. Prijs? Vanaf 73.689 euro.

Plug-in-Mercedes-E-Klasse

9. Range Rover Sport: 115 km - 122 km

Het zag er even naar uit dat Range Rover een gevecht in de schaduw zou gaan voeren, maar de nieuwe wetgeving komt als een godsgeschenk voor de Range Rover Sport. Die komt er als P460e met 460 pk en een riante 122 km range of als P550e met 550 pk (!) en nog steeds 115 km aan range. Al heb je daar vooral de astronomische accu van 38,2 kWh voor te danken. Prijs? Vanaf 104.050 euro.

Plug-in-Range-Rover

8. Skoda Kodiaq: 123 km

Graag de range van de Range Rover Sport hierboven voor een fractie van de prijs? Dan kan je best bij Skoda aankloppen. De nieuwe Kodiaq iV weet uit zijn accu van 19,7 kWh maar liefst 123 km aan elektrische range te puren. Daarnaast neemt een 1.5-liter viercilinder turbobenzine je range-anxiety weg. Prijs? Vanaf 52.405 euro.

Plug-in-Skoda

7. Mercedes GLC: 127 km

Hoewel de Mercedes E-Klasse Berline gestroomlijnder is dan de GLC SUV, krijgt die SUV wel een grotere accu van 24,82 kWh. Daardoor krijg je een elektrische range van 127 km. Ongeacht of je nu voor de reguliere GLC gaat of de Coupé-variant. Prijs? Vanaf 75.020 euro.

Plug-in-Mercedes-GLC

6. Volkswagen Tiguan: 129 km

Het zal je niet verbazen dat het neefje van de Skoda Kodiaq hierboven met gelijkaardige cijfers kan dwepen. De Volkswagen Tiguan eHybrid gebruikt dezelfde opstelling maar weet door zijn compactere carrosserie 129 km uit de batterij van 19.7 kWh te halen. Zonder daarvoor duurder te zijn. Prijs? Vanaf 52.430 euro.

Plug-in-Volkswagen-Tiguan

5. Skoda Superb (Combi): 133 km

Uit vrees door een open deur te vallen: een lagere auto zal steeds minder verbruiken dan een hoge auto. Dus hoewel deze Superb iV knal dezelfde tech gebruikt als de VW Tiguan eHybrid en Skoda Kodiaq iV (204 pk en accu van 19,7 kWh) weet hij toch een mooie 133 km aan elektrische range neer te zetten. En hij komt er nog eens als station! Prijs? Vanaf 48.365 euro.

Plug-in-Skoda-Superb

4. Volkswagen Passat Variant: 134 km

De Volkswagen Passat is tegenwoordig een curiosum in de VW-line-up. Zo komt hij er enkel nog als stationwagen. Laat dat de pret niet drukken, want als eHybrid zet hij een mooie 134 km aan elektrische range neer. En dat met - jawel - dezelfde techniek als in de Skoda Kodiaq iV, Superb iV en Volkswagen Tiguan eHybrid. Prijs? Vanaf 57.075 euro.

Plug-in-Volkswagen-Passat

3. Volkswagen Golf: 142 km

Wat als je de aandrijflijn van de Volkswagen Passat eHybrid in een compactere Golf steekt? Het laat zich al raden! Want de Golf eHybrid met elektromotor van 204 pk en een batterij van 19,7 kWh weet een nette 142 km range neer te zetten. Dat is eigenlijk kWh/100 km op het niveau van een hoop elektrische auto’s. Is de plug-in dan toch zo gek niet? Prijs? Vanaf 45.500 euro.

Plug-in-Volkswagen-Golf

2. Audi A3: 143 km

Oké, het wordt bijna hilarisch, want waar Skoda steevast een km’tje aan elektrische range moet toegeven aan Volkswagen, moet VW hetzelfde doen bij Audi. De Golf plug-in van hierboven? Die kan je ook krijgen met de carrosserie van een Audi A3 derop. Die A3 TFSI e weet dan plots 143 km uit zijn elektrische aandrijflijn te puren. Prijs? Vanaf 45.700 euro.

Plug-in-Audi-A3

1. Leapmotor C10: 145 km

De koning van de Plug-inrange is geen Fransman, nog een Duitser. Wel de Chinezen hebben momenteel de plug-in met de grootste range. Het gaat over het nieuwe budgetmerk binnen de Stellantis-groep: Leapmotor. Die bieden met de Leapmotor C10 Reev een plug-in met een riante range van 145 km voor een spotprijs. Prijs? 37.400 euro.

Plug-in-Leapmotor

Klaar voor de volgende stap?

Deel artikel

Alle artikelen

Vijf jaar oude Volvo’s gaan iets meer op de EX30 lijken

Vijf jaar oude Volvo’s gaan iets meer op de EX30 lijken

Autonieuws
Fiat is vastberaden om de leukste Panda nieuw leven in te blazen

Fiat is vastberaden om de leukste Panda nieuw leven in te blazen

Autonieuws
De 3 bestverkochte auto’s van Europa zijn géén SUV’s

De 3 bestverkochte auto’s van Europa zijn géén SUV’s

Autonieuws
Ontdek meer