Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Chinese merken zijn weinig populair, toch komt er weer een naar Nederland: BYD

BYD, oftewel Build Your Dreams. Je zou het kunnen kennen van de elektrische bussen die op Schiphol rondrijden en van de stekkertaxi's in verschillende Nederlandse steden. Maar nu komt BYD hier ook met personenauto's op de markt.

We moeten een kanttekening plaatsen bij de kop boven dit verhaal. Er zijn namelijk Chinese merken die het wél goed doen in Nederland: Lynk & Co, dat tot en met juni 2361 auto's verkocht, en in mindere mate MG (900 registraties). Polestar rekenen we niet mee. Dat bedrijf is weliswaar eigendom van het Chinese concern Geely, maar valt onder Volvo en heeft zijn hoofdkantoor in Zweden. Aiways, Seres en JAC doen in het ons land dramatisch slecht.

BYD gaat in zee met de Louwman Group

Misschien vergaat het BYD beter, want de autobouwer heeft in ons land niet de minste partner gevonden: de Louwman Group, importeur van onder meer Suzuki, Lexus en Toyota. De modellen van BYD kunnen sowieso online worden besteld, maar ook komen er dealers. De eerste wordt nog dit jaar geopend, in Amsterdam. Als eerste komt de BYD Tang naar Nederland, een elektrische suv met maximaal zeven zitplaatsen en een actieradius van 400 kilometer.

byd-tang-dm-2022-28-2

Klaar voor de volgende stap?

Deel artikel

Alle artikelen

Zo bereikt de DS no.8 (2025) zijn indrukwekkende actieradius van 750 km

Zo bereikt de DS no.8 (2025) zijn indrukwekkende actieradius van 750 km

Autonieuws
 Dit maakt de Zeekr 7X (2025) het neusje van de zalm op EV-gebied

Dit maakt de Zeekr 7X (2025) het neusje van de zalm op EV-gebied

Autonieuws
92 procent van EV-rijders wil niet terug naar benzineauto

92 procent van EV-rijders wil niet terug naar benzineauto

Autonieuws
Ontdek meer