Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Aannemers opgelet! Je kunt nu 900 pk en 1250 Nm op grijs kenteken krijgen

Nou moeten we eerlijk zijn: 900 pk en 1250 Nm op grijs kenteken vraagt wel om een fikse investering. Maar dat verdient-ie ook. Want zo'n Brabus 900 XLP is natuurlijk wel een opvallender uithangbord voor je bedrijf dan een Ford F-150 of Ram 1500 op lpg.

Bij Mercedes kun je niet terecht voor een pick-upvariant van de G-klasse. Althans, niet als je voor de consumentenversie gaat. Voor overheden en bedrijven is er een wat sobere G-klasse beschikbaar, waarvan je een pick-up kunt laten maken. Toch heeft een Geländewagen met laadbak een zekere aantrekkingskracht op vermogende autoliefhebbers. Kijk maar naar het opvallende succes van de Mercedes-AMG G 63 6x6, die van 2013 tot en met 2015 werd gebouwd.

Iets nóg extremers om je rijke buurman de ogen mee uit te steken

Voor een wat 'gewonere' pick-up moet je nu echter bij Brabus aankloppen. De Duitse tuner verkoopt een Brabus 800 Adventure XLR met 588 pk en 1000 Nm, die in 4,8 seconden van stilstand naar 100 km/h sprint. Maar als je rijke buurman die al heeft en jij hem de ogen wilt uitsteken met iets nóg extremers, dan heeft Brabus een oplossing voor je. Dit is de Brabus 900 XLP, met 900 pk en 1250 Nm.

Brabus 900 XLP kost 658.625 euro, exclusief belastingen

Hoewel, dat koppel is het maximale dat de 4,5-liter twinturbo V8 produceert. Om de aandrijflijn van de 900 XLP te sparen, heeft Brabus het elektronisch begrensd op 1050 Nm. Erg veel sneller naar 100 km/h dan de 800 Adventure XLR gaat de 900 XLP niet. Hij heeft er precies 4,4 seconden voor nodig. De topsnelheid van de 658.625 euro, exclusief belastingen (!), kostende pick-up is door een begrenzer op 210 km/h vastgesteld. Een simpele Volkswagen Golf GTI kan hem dus bijhouden.

brabus-900-xlp-2022-21-2

Klaar voor de volgende stap?

Deel artikel

Alle artikelen

Waarom de Kia EV9 opeens 8000 euro goedkoper is

Waarom de Kia EV9 opeens 8000 euro goedkoper is

Autonieuws
Japanners slopen BYD Atto 3 en snappen nu waarom-ie zo goedkoop is

Japanners slopen BYD Atto 3 en snappen nu waarom-ie zo goedkoop is

Autonieuws
Hoe een nieuwe Subaru voor Japan het sympathieke merk in Nederland kan redden

Hoe een nieuwe Subaru voor Japan het sympathieke merk in Nederland kan redden

Autonieuws
Ontdek meer