Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

AutoScout24: overzicht producten en diensten

AutoScout24 is Europa’s meest betrouwbare online autoplatform met meer dan 2 miljoen auto’s online. Samen laten we uw business groeien. Als partner helpen we u op weg met de verkoop van uw voertuigen en de digitalisering van uw autobedrijf.

check_NL

Persoonlijk advies

Onze accountmanagers zijn uw persoonlijke consultants voor een advies op maat.

check_NL

Nummer 1 in Europa

Grootste aanbod van Europa en bereik van 10 miljoen potentiële kopers per maand in 18 landen.

check_NL

Innovatieve producten

Al meer dan 20 jaar lanceren we innovatieve producten voor de online autoverkoop.

Onze producten en diensten

Onze extra functionaliteiten

Gebruikersinformatie voor autobedrijven

AutoScout24 data & cijfers

Dealer omgeving - occasion cijfers

Occasion Dashboard

De nieuwste artikelen over de occasion marktcijfers.

Lees meer
Dealeromgeving- onderzoeken

Onderzoeken

De nieuwste artikelen rondom marktinformatie en onderzoeken.

Lees meer

Veelgestelde vragen

Ga naar Login Autobedrijf. Vul hier uw gebruikersnaam in waarmee u geregistreerd staat bij AutoScout24. (Let op! Dit is meestal uw klantennummer.)

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Ga naar Login Autobedrijf en klik op "wachtwoord vergeten". Vul hier uw gebruikersnaam in waarmee u geregistreerd staat bij AutoScout24. (Let op! Dit is meestal uw klantennummer.) U ontvangt meteen een link per e-mail. Na het klikken op deze link kunt u een nieuw wachtwoord instellen.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.

Wanneer u uw gebruikersnaam bent vergeten kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via 088 - 73 00 100. U kunt ook een e-mail sturen naar info@autoscout24.nl.

Waar kan ik mijn klantnummer vinden?

U kunt uw klantnummer op verschillende plekken terugvinden:

  1. In de nieuwsbrieven die verzonden worden vanuit AutoScout24. Links boven in de hoek.
  2. Op uw facturen.
  3. In de welkom-mails die u ontvangen heeft.

Hoe kan ik ingelogd blijven?

Maakt u veel gebruik van AutoScout24? Dan is gemak natuurlijk belangrijk. Door niet uit te loggen, blijft u gedurende 30 dagen achter elkaar ingelogd. Zelfs wanneer u uw computer uitschakelt. Elke keer dat u weer naar de B2B-omgeving gaat, wordt de periode met 30 dagen verlengd. Let op, wanneer u uw computer deelt met andere gebruikers is het verstandig elke keer apart in- en uit te loggen. Anders kunnen anderen (ongewenst) gebruik maken van uw account.

Ik krijg een 403/404 foutmelding bij het inloggen? Dit heeft te maken met de Cookies & Cache van uw browser. Als u dit verwijderd kunt u weer correct inloggen.

Wat zijn de tarieven om zakelijk op AutoScout24 te adverteren?

Voor meer informatie over zakelijk adverteren kunt u telefonisch contact met onze onze klantenservice opnemen via , tel: 088 - 73 00 100. U kunt zich ook registreren en dan nemen wij contact met u op.

Ondersteunt AutoScout24 de koppeling met mijn occasionbeheer systeem?

AutoScout24 ondersteunt bijna alle koppelingen met occasionbeheer systemen, waardoor gegevens makkelijk ingelezen kunnen worden.

Hoeveel voertuigen kan ik plaatsen?

Het aantal voertuigen dat geplaatst kan worden is onbeperkt. Het maandbedrag wordt bepaald aan de hand van het gemiddeld aantal geadverteerde voertuigen in de voorgaande periode. Indien er meer voertuigen zijn geadverteerd dan het maximum aantal voertuigen in uw pakket, dan worden deze voertuigen afzonderlijk berekend en opgeteld bij het maandbedrag van het geboekte pakket. De facturatie vindt achteraf per maand plaats.

Wat is de B2B omgeving?

De B2B omgeving is uw persoonlijke AutoScout24 omgeving en is speciaal ontwikkeld voor auto- en motorbedrijven met een abonnement bij AutoScout24. In deze afgesloten omgeving zijn diverse interessante (gratis) diensten opgenomen. U kunt er onder andere uw advertenties beheren, uitgebreide statistieken raadplagen en uw bedrijf professioneel presenteren op AutoScout24.

Ik ben ingelogd, maar zie mijn advertenties niet.

Vermoedelijk bent u ingelogd met een particulier account. Log uit en ga naar Login Autobedrijf. Vul hier uw gebruikersnaam in waarmee u geregistreerd staat bij AutoScout24. (Let op! Uw gebruikersnaam is nooit uw e-mailadres. Dit is meestal uw klantennummer.) Weet u uw wachtwoord niet? Klik dan op wachtwoord vergeten en vul nogmaals uw klantnummer in. U ontvangt meteen een link per e-mail. Na het klikken op deze link kunt u een nieuw wachtwoord instellen.

Hoe kan ik een advertentie verwijderen?

De wijze van verwijderen hangt af van uw invoer.

A. U voert gegevens in via uw dataleverancier:

Adverteert u via een dataleverancier? Dan dient u uw advertenties te verwijderen in het systeem van de dataleverancier. Uw dataleverancier is namelijk leidend, dit betekent dat aanpassingen in de B2B omgeving overschreven worden door uw dataleverancier.

B. U voert advertenties handmatig in:

Login in de B2B omgeving. Klik op "Verkopen en beheren". Ga naar "Advertenties". Vink de occasions aan die verwijderd moeten worden en klik bovenaan de pagina op "Verwijderen".

Graag maken wij u erop attent dat AutoScout24 geen kopie van uw advertentie bewaart. Maak indien gewenst een kopie/print van uw advertentie voordat u hem verwijderd.

Hoe kan ik mijn voertuig(en) beter laten opvallen?

U kunt uw voertuigen extra onder de aandacht brengen bij uw doelgroep door uw voertuigen omhoog te plaatsen. U heeft daarbij de keuze uit een Plus of Premium Advertentie. Meer informatie over onze producten en diensten vind u hier.

Onze klantenservice adviseert u graag: telefoonnummer 088 - 73 00 100.

Hoe activeer ik de Plus of Premium Advertentie?

Klik op "Verkopen en beheren" en ga naar "Marketing-Power". Hier kunt u handmatig advertenties als Plus of Premium advertentie markeren of gebruik maken van de activeringshulp. Meer informatie over onze producten en diensten vindt u hier.

Kan ik naast een dataleverancier (occasionbeheer systeem) ook handmatig occasions invoeren?

Ja dat kan. Let wel op, indien de advertentie gekoppeld is aan uw dataleverancier dan worden uw aanpassingen in de B2B omgeving overschreven. De informatie van uw dataleverancier in dan leidend. Wanneer u handmatig een advertentie plaatst, zal deze nooit door uw dataleverancier aangepast worden. Eventuele wijzigingen dient u dan ook handmatig te doen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice, tel: 088 - 73 00 100.

Hoe krijg ik een foto op de eerste plek?

Dit kunt u gemakkelijk doen door de foto naar de juiste plek te slepen met uw muis.

Wordt mijn occasion verwijderd als het lange tijd op niet actief staat?

Nee. Het deactiveren betekent dat potentiële kopers de occasion niet kunnen zien. Het activeren is simpel en is natuurlijk altijd mogelijk. Het deactiveren van een occasion heeft niets te maken met het verwijderen ervan.

De advertenties op AutoScout24 zijn actief gedurende 12 maanden vanaf de dag waarop ze worden ingevoerd. U kunt de publicatieduur van uw advertenties verlengen in de rubriek "Voertuigen beheren". Selecteer de gewenste advertentie, klik op de sleutel en vul de nieuwe vervaldatum van uw advertentie in in het veld "Einddatum advertentie". Uiteraard kunt u uw advertentie op elk moment deactiveren, verwijderen of wijzigen.

In de rubriek "Statistieken" in de dealeromgeving kunt u de statistieken bekijken van uw advertenties.

Indien u uw advertentie niet terugvindt, zoek dan naar de kenmerken van uw voertuig zoals u ze ingevuld hebt bij het plaatsen van uw advertentie.

Om de advertentie snel terug te vinden, selecteert u "geavanceerd zoeken" en voert u de zoekcriteria in zoals in onderstaand voorbeeld:

  • Merk: Renault
  • Model: Clio
  • Datum eerste toelating: 1990 - 1990
  • Prijs: €3000 - €4000
  • Kleur: blauw

Deze zoekcriteria zouden moeten volstaan om uw advertentie terug te vinden. U kunt uw advertentie ook bekijken in uw dealeromgeving. Gebruik uw inloggevens om in te loggen.

Let op: Als u de optie "schade voertuig" hebt geselecteerd, verschijnt uw advertentie alleen in de resultatenlijst als u in de zoekopdracht de optie "ook schadevoertuigen tonen" hebt aangevinkt.

Waar kan ik mijn (bedrijfs)gegevens wijzigen?

U kunt een deel van uw gegevens zelf wijzigen via uw persoonlijke AutoScout24 omgeving. Ga naar Login Autobedrijf om in te loggen en vervolgens naar Mijn Account om uw gegevens te wijzigen.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Alle facturen zijn beschikbaar via uw persoonlijke AutoScout24 omgeving. Ga naar Login Autobedrijf om in te loggen en vervolgens naar Mijn Account om uw facturen te bekijken.

Als u vragen heeft, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. U kunt contact opnemen met AutoScout24 door middel van email of telefoon.

Ons e-mailadres is: info@autoscout24.nl Telefoon: 088 - 73 00 100

telefoon contact opnemen

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met onze klantenservice

Maandag t/m donderdag: 09.00-17.00 uur & vrijdag: 09.00-16.00 uur

E-mail: info@autoscout24.nl

Telefoon: 088 - 73 00 100