Vanaf vandaag is het vertrouwde oranje-blauwe logo vervangen door een nieuw geel ontwerp, waarmee de eenvoud, duidelijkheid en mogelijkheden op het platform gemarkeerd worden.
Van krantadvertenties markeren naar digitaal onderstrepen
Sinds de oprichting zijn de tijden veranderd; twintig jaar geleden opende iedereen die op zoek was naar een tweedehandsauto de krant en markeerde de geschikte advertenties. In die periode begon AutoScout24 de advertenties te digitaliseren en de afgelopen jaren is het merk sterk ontwikkeld en uitgegroeid tot het grootste autoplatform. Om de consument nóg sneller zijn of haar droomauto te laten vinden, introduceert AutoScout24 een nieuw sterk design voor al haar platformen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Spanje.
Make it happen.
Rachel Gómez y Maseland, Country Manager van AutoScout24 in Nederland, licht toe: “De nieuwe highlighter-stijl onderstreept, omcirkelt en markeert de belangrijke informatie; op een digitale speelse manier. Zo maken we moeilijke beslissingen voor mobiliteit gemakkelijker, waarbij onze missie luidt: Make it happen. In de toekomst zullen we ons met de nieuwe merkidentiteit nog meer onderscheiden van concurrenten en onze leidende marktpositie benadrukken.”
Niet alleen de merklogo’s van AutoScout24 veranderen naar een frisse gele kleur, maar ook alle merkelementen zoals typografie, fotografie, illustratiestijl, kleurensets en tone of voice zijn herzien. Hiervoor is samengewerkt met DesignStudio, een gerenommeerd merk- en designbureau uit Londen.
*AutoScout24 brengt autokopers en -verkopers van binnen én buiten Nederland bij elkaar en hierdoor hebben zij met ruim 2 miljoen auto’s het grootste aanbod van Europa.