Veelgestelde vragen
Telefoon
U kunt ons van bereiken van maandag t/m donderdag van 9:00 tot 17:00 en vrijdag van 9:00 tot 16:00 op telefoonnummer:
088 - 73 00 100
Veelgestelde vragen
Klachtafhandeling volgens Art. 11 van de P2B-VO
Wanneer u als autobedrijf vragen of problemen heeft, vooral in gevallen onder artikel 11 lid, heeft u de mogelijkheid om per e-mail (info@autoscout24.nl) contact op te nemen met onze Customer Care afdeling van AutoScout24.
Als onderdeel van het interne klachtenbeheersysteem worden de ingediende klachten zorgvuldig onderzocht en wordt er snel naar een passende oplossing gezocht. Hieronder vindt u een overzicht van ons klachtenbeheersysteem, onze klachtencategorieën en onze doorlooptijden.
Welke soorten klachten ontvangt AutoScout24?
Totaal: ontvangen klachten in de periode van januari tot en met juni 2020.
-
Gebruikersfuncties
De meeste vragen die we ontvangen, hebben betrekking op de werking van ons platform. We werken er voortdurend aan om ervoor te zorgen dat u altijd de best mogelijke koop- en verkoopervaring heeft bij AutoScout24. Heeft u suggesties ter verbetering van onze diensten? Bel of e-mail ons dan. We helpen en werken graag doelgericht aan een snelle oplossing voor u.
-
Factuurvragen
Uw factuur wordt één keer per maand automatisch gegenereerd. Het verwijst naar de services die u de vorige maand heeft gebruikt. Heeft u een vraag over uw factuur? Uw contactpersoon bij AutoScout24 geeft u graag advies en oplossingsgerichte ondersteuning.
-
Vermoedelijke fraude
Phishing is een scam die wordt gebruikt om met nep-e-mails vertrouwelijke gegevens zoals gebruikersnamen of wachtwoorden aan te boren. De afgetapte gebruikersaccounts worden bijvoorbeeld gebruikt om reclame te maken voor fraude-advertenties. Heeft u een phishing-e-mail ontvangen? Of denkt u dat u last heeft van phishing of fraude? Laat het ons dan snel weten. Zodra we erachter komen dat er phishing-berichten in omloop zijn, zullen we de gelinkte pagina's onmiddellijk blokkeren en de betreffende gebruikersaccounts opschonen.
Hoe lang duurt het om een aanvraag te verwerken?
Onze Customer Care afdeling doet er alles aan om u naar volle tevredenheid van dienst te zijn. Alle inkomende vragen worden binnen 24 uur in behandeling genomen. Hier zijn enkele gegevens over de verwerkingssnelheid.
- - Meer dan 74% van de klachten bij AutoScout24 worden in minder dan 24 uur opgelost.
- - Meer dan 80% is binnen een week opgelost.
- - Met minder dan 8% van alle klachten duurt de oplossing meer dan tien dagen.
Bij klachten die niet via het interne klachtenbeheersysteem kunnen worden opgelost, is AutoScout24 over het algemeen bereid met de volgende bemiddelaars samen te werken:
-
Stichting Geschillenoplossing Automatisering
Herenweg 115
2105 MG Heemstede
-
Een geregistreerde MfN mediator met een passende beroeps- en competentieprofiel
MfN-bureau
Westblaak 140
3012 KM Rotterdam
Bij bemiddeling draagt AutoScout24 een passend deel van de totale kosten volgens Art. 12 lid 4 van de P2B-verordening.
Informatie over het sorteren en rangschikken van de zoekresultaten volgens Artikel 5 van de P2B-verordening
Resultaat ranking bij het zoeken naar voertuigen
Als een gebruiker een voertuigzoekopdracht op het platform initieert door bepaalde parameters op te geven, wordt een resultatenlijst met de advertenties die aan deze parameters voldoen altijd weergegeven in een standaardsortering ("beste resultaten"). Met deze standaard sortering worden de advertenties weergegeven in een specifiek gebied van de resultatenlijst, afhankelijk van het type advertentie dat de aanbieders van de weergegeven advertenties hebben geboekt. De aanbieder heeft dus de mogelijkheid om (extra) bepaalde aanvullende producten ("advertentietype") te boeken om de zichtbaarheid van zijn advertenties in de resultatenlijst te beïnvloeden. De gebruiker heeft ook de mogelijkheid om de weergegeven advertenties te sorteren door een sorteercriterium dienovereenkomstig in te stellen. Volgens de huidige status kunnen naast de standaard sortering "Beste advertenties" de volgende sorteercriteria worden geselecteerd:
- Prijs (oplopend of aflopend)
- Nieuwste aanbod eerst
- Kilometerstand (oplopend of aflopend)
- Vermogen (oplopend of aflopend)
- Bouwjaar (oplopend of aflopend)
Bij een door de gebruiker geselecteerde sortering worden de resultaten uitsluitend volgens dit sorteercriterium gerangschikt. AutoScout24 heeft het recht om de sorteercriteria te wijzigen en de resultatenlijst op elk moment weer te geven.