Sterke punten
- Betrouwbaar, veilig en solide
- Hoog rijcomfort
- Aanvaardbaar brandstofverbruik
Zwakke punten
- Airco valt vaak uit
- Problemen met de besturing van de dieselpomp
- Relatief hoog verbruik
Volvo S70 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Volvo S70, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Volvo S70
-
Volvo S70 2.3 T-5 Exclusive R pakket
€ 7.900,-- 260.476 km
- 03/1998
- 177 kW (241 PK)
- Gebruikt
- 8 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
270 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2253 JN VOORSCHOTEN -
Volvo S70 S70+2.5+Sports-Line
€ 2.300,-- 351.829 km
- 01/1999
- 106 kW (144 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
87,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-7541dr Enschede -
Volvo S70 R 2.4 T AWD Sport 260pk
€ 5.999,-- 255.329 km
- 08/1999
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
11,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
270 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-8152AJ Lemelerveld -
Volvo S70 2.5 Exclusive-Line
€ 2.750,-- 234.950 km
- 09/1997
- 106 kW (144 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-2951 Alblasserdam -
Volvo S70 2.4 Europa luxe
€ 2.499,-- 383.000 km
- 06/2000
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
9,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-3981 HG Bunnik -
Volvo S70 2.5 Exclusive-Line
€ 4.200,-- 270.000 km
- 04/1998
- 106 kW (144 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-3601CG Maarssen -
Volvo S70 2.5 Exclusive-Line
€ 2.150,-- 346.500 km
- 09/1997
- 106 kW (144 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-6219AR maastricht -
Volvo S70 S70 2.3 R
€ 16.500,-- 302.000 km
- 03/1998
- 184 kW (250 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-3208KK Spijkenisse -
Volvo S70 S70 2.4 Polar
€ 4.500,-- 175.118 km
- 01/2000
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-4847EG Teteringen -
Volvo S70 2.5 T Exclusive
€ 8.000,-- 365.000 km
- 04/1998
- 257 kW (349 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
10,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
250 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-3901 Veenendaal -
Volvo S70 2.5 Comfort-Line
€ 1.500,-- 440.000 km
- 04/1998
- 106 kW (144 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-2012XN Haarlem -
Volvo S70 2.4 Lpg
€ 3.250,-- 355.000 km
- 12/1999
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
-
9,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-7741pn Coevorden -
Volvo S70 2.4 Polar LPG Bi-Fuel Topstaat Orig.NL
€ 2.700,-- 438.933 km
- 10/1999
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- 5 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- LPG
- - (l/100 km)
-
206 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9231 HS SURHUISTERVEEN
Interesse in een Volvo S70
Alle artikelen
Zo verplettert de Volvo XC60 de BMW X3, Hyundai Santa Fe en Land Rover Discovery Sport
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Doelgroep: gezinnen
- Mooi uiterlijk, goede betrouwbaarheid en prestaties
- Onderscheidt zich qua design van andere automerken
- Hoge mate van luxe voor een betaalbare prijs
Gegevens
Motor
De Volvo S70 was verkrijgbaar met verschillende motoren. Het gamma werd uitgebreid van een 2,0-liter benzinemotor tot een 2,5-liter turbodiesel. Het enige gemeenschappelijke kenmerk van alle motoren waren de vijf cilinders op een rij. Ondanks de vermogens tussen 126 en 250 pk bleef het geluidsniveau discreet maar akoestisch aantrekkelijk. De dieselmotor kwam van Audi en leverde 140 pk. Alle motoren waren stevig en duurzaam, maar ook toerig en voldoende krachtig.
Aanvankelijk waren de voertuigen uitgerust met voorwielaandrijving. Vanaf 1999 was er de S70 AWD en dus een model met vierwielaandrijving. Klanten konden ook kiezen tussen een handgeschakelde transmissie met vijf versnellingen of een automatische transmissie met vier versnellingen. In het algemeen maakte de auto ook indruk met zijn nauwkeurige besturing in combinatie met de dynamische en sportieve ophanging en de goed reagerende remmen.
Afmetingen
Gegevens en afmetingen | Volvo S70 |
---|---|
Bouwperiode | 1996 – 2000 |
Lengte, breedte, hoogte | 4,72 m x 1,76 m x 1,39 m |
Wielbasis | 2,66 m |
Inhoud bagageruimte | 470 - 941 l |
Onbeladen gewicht | 1.386 - 1.489 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.890 - 1.990 kg |
Cilinderinhoud | 1,984 - 2,461 cm³ |
Koppel | 170 - 350 Nm |
Topsnelheid | 195 - 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 6,7 - 11,7 s |
Tankinhoud | 68 - 70 l |
Verbruik | 6,6 - 11,5 l/100 km |
CO²-uitstoot | 194 - 271 g/km |
Varianten
De verschillende aangeboden uitrustingspakketten zorgen voor een hoge mate van individualiteit. Voor de S70 waren de versies Comfort-Line, Luxury-Line, Exclusive-Line en Dynamic-Line beschikbaar. Er was ook het Sports-Line-pakket. De S70-modellen in deze uitrustingsversie waren herkenbaar de aangebouwde achterspoiler en de brede banden. Afhankelijk van het bouwjaar waren er steeds kleine wijzigingen, zo werd de bodemvrijheid voor de all-wheel drive versie S70 AWD iets vergroot. Naast de sedan werden ook een coupé en een stationwagenversie gebaseerd op het basisontwerp van de S70, te onderscheiden door de letters voor hun naam. De stationcar stond bekend als de V70, terwijl de coupé bekend stond als de C70.
Prijs
De aankoopprijs van de Volvo S70 was relatief goedkoop. Kopers betaalden het equivalent van 29.155 tot 54.635 euro, afhankelijk van de motor en de uitrustingsvariant. De prijzen van occasions variëren sterk. Ze hangen veel meer af van de algemene staat en de kilometerstand dan van de leeftijd van het voertuig. Vanwege de lange levensduur van de motoren zijn er vaak modellen op de markt met een kilometerstand tussen 300.000 en 400.000 kilometer, vanaf ongeveer 2.000 euro. In principe is er niets op tegen om een Volvo S70 occasion te kopen, maar het is belangrijk om voor de aankoop een specialist te raadplegen, omdat onverwachte reparaties veel geld kunnen kosten. Dat is te wijten aan het beperkte aantal beschikbare reserveonderdelen en hun prijzen.
Design
Exterieur
Het ontwerp van de Volvo S70 onderscheidt zich sterk van andere automerken en modellen van zijn tijd. Een carrosserie gemodelleerd naar een limousine komt vooral tot uiting in de strakke lijnen en structuren. De verschillen met het vorige model worden duidelijk door de licht afgeronde koplampen, gelakte bumpers en deurgrepen, verchroomde uitlaatpijpen en de witte richtingaanwijzers aan de achterzijde.
De notchback werd in het modeljaar 1998 opnieuw wat uitgerekt om meer bagageruimte mogelijk te maken. Over het algemeen was de stabiele carrosserie niet erg gevoelig voor roest. Een sportieve en krachtige look was verkrijgbaar met het sportpakket. Naast de basiskleuren konden de klanten tegen meerprijs ook kiezen voor metallic lak.
Interieur
Het interieur is elegant en eenvoudig uitgerust. Er is veel ruimte in het hele voertuig. Alle vijf passagiers genieten van comfortabele beenruimte. De stoelen voorin zijn in hoogte verstelbaar en hebben stoelverwarming. De hoogwaardige lederen stoelen zijn bijzonder duurzaam en blijven bij normaal gebruik lange tijd zonder gebruikssporen.
Voor nog meer opbergruimte kunnen de achterbanken volledig worden neergeklapt of gesplitst. Hierdoor wordt de toch al ruime bagageruimte van 470 liter vergroot tot 941 liter. Het functionele dashboard is, net als de rest van het interieur, ontworpen in Scandinavische stijl en maakt indruk met strakke lijnen en eenvoudige details. Het interieur kan visueel worden opgewaardeerd door het sportpakket te kiezen.
Duidelijke functies en talrijke waarschuwings- en controlelampjes voor buitentemperatuur, buitenverlichting en vloeistofniveaus zorgen voor hoog rijcomfort.
Veiligheid
Op het gebied van veiligheid was de Volvo S70 een absolute pionier van zijn tijd. Het Side Impact Protection System zorgt voor extra bescherming bij een aanrijding van opzij. Driepuntsgordels inclusief gordelspanners waren voor alle stoelen standaard. Ook standaard waren voor- en zij-airbags voor de persoon achter het stuur en op de passagiersstoel. Ook de vulling van het kniegedeelte is herzien ten opzichte van het vorige model. Een echte nieuwigheid was het kinderslot op de achterdeuren, dat het onmogelijk maakte deze tijdens het rijden te openen. De hoofdsteunen waren gemakkelijk in hoogte verstelbaar en dus geschikt voor mensen met een lichaamslengte tot 1,95 meter.
Alternatieven
Ook degenen die niet per se geïnteresseerd waren in een sedan, maar in een stationcar of een coupé, kwamen bij Volvo aan hun trekken. Zowel de C70 als de V70 waren gebaseerd op de gemeenschappelijke voorganger 850.
De huidige alternatieve modellen zijn bijvoorbeeld de Honda Civic, de Audi A4 en de Volkswagen Passat.
De Audi A4-modellen maken indruk met hun sportieve, evenwichtige karakter. Het is een uitvoeringslijn uit het middensegment die al sinds de jaren tachtig van de productieband rolt en voortdurend aan technische ontwikkeling onderhevig is. Inmiddels is de A4 een van de populairste modellen van de fabrikant geworden.
De Volkswagen Passat is ook een klassiek model van de fabrikant. In het modeljaar 2023 moet het voertuig met zuiver elektrische aandrijving op de markt komen. De ontwikkeling is gedaan door Skoda, maar het ontwerp blijft conservatief.
Honda biedt ook een duurzame aandrijving voor de Civic, die waarschijnlijk de sportiefste van de drie genoemde alternatieve modellen is.