Actueel aanbod van Volvo hybride
-
Volvo V60 2.4 D6 Twin Engine R-Design Schuifdak | Camera | L
€ 13.945,-- 182.934 km
- 12/2015
- 214 kW (291 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-2371 CX ROELOFARENDSVEEN -
Volvo XC60 2.0 Recharge T6 R-Design Pano H&K Trekhaak 21'
€ 38.950,-BTW verrekenbaar - 84.262 km
- 09/2021
- 186 kW (253 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7031 GZ WEHL -
Volvo XC40 1.5 T5 Recharge Inscription Expression
€ 26.400,-BTW verrekenbaar - 95.637 km
- 02/2021
- 193 kW (262 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
47 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7891 GM KLAZIENAVEEN -
Volvo V60 2.0 T8 Recharge AWD Polestar Engineered Pano 360c
€ 44.950,-BTW verrekenbaar - 80.054 km
- 04/2021
- 287 kW (390 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7047 CZ BRAAMT -
Volvo XC40 1.5 T5 Recharge Inscription Expression
€ 24.990,-BTW verrekenbaar - 152.875 km
- 05/2020
- 193 kW (262 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
41 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7891 GM KLAZIENAVEEN -
Volvo V60 2.4 D6 Twin Engine R-Design |CRUISE|STOELVERW.|SEN
€ 16.900,-- 127.134 km
- 12/2015
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2952 AX ALBLASSERDAM -
Volvo V60 2.0 T8 Twin Engine AWD Inscription Panorama / Lede
€ 26.450,-BTW verrekenbaar - 144.223 km
- 02/2019
- 287 kW (390 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-8243 PE LELYSTAD -
Volvo XC90 2.0 T8 Recharge R-Design Polestar B&W 22” Massage
€ 60.950,-BTW verrekenbaar - 28.069 km
- 11/2020
- 297 kW (404 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7047 CZ BRAAMT -
Volvo V60 2.4 D5 Twin Engine Special Edition Schuifdak | Cam
€ 15.745,-€ 14.750,-- 180.596 km
- 12/2016
- 212 kW (288 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-2371 CX ROELOFARENDSVEEN
Highlights van Volvo hybride
- Elke nieuwe Volvo is reeds mild-hybride of plug-in hybride (of volledig elektrisch)
- Veel ervaring en bewezen reputatie op gebied van plug-in hybrides
- In 2011 introduceerde Volvo al een indrukwekkende PHEV: de V60 Plug-In Hybrid
- Met ReCarge introduceert Volvo de verbeterde generatie van zijn PHEV-technologie
Welke Volvo hybride modellen zijn leverbaar?
In 2015 kondigde Volvo – als eerste mainstream autofabrikant – aan de verbrandingsmotor in de ban te doen. Daarmee gaf het Zweedse merk aan dat het vanaf 2019 geen nieuwe auto’s meer zou leveren met alleen een benzine- of dieselmotor. Mocht er toch nog een verbrandingsmotor in het spel zijn, dan kreeg deze steevast hulp van een elektromotor – al dan niet met stekker (plug-in hybrid). Op deze manier plaveide Volvo alvast de weg voor een gamma met louter volledig elektrische modellen. Zo gezegd, zo gedaan. Tegenwoordig bestaat het gehele gamma van Volvo uit mild-hybrides, plug-in hybride en volwaardige EV’s. De Zweden hebben dus daad bij het woord gevoegd en dat in een korte tijd. Een verdienstelijke prestatie.
De volgende Volvo hybride modellen zijn verkrijgbaar:
Modellen en uitvoeringen Volvo hybride
Als luxemerk zette Volvo al relatief vroeg vol in op elektrificatie en daarmee op e-mobiliteit. Hiermee werd een (tijdelijke) voorsprong genomen op andere premiummerken als BMW, Audi, Mercedes-Benz en Jaguar. Zo introduceerde Volvo in 2011 – in samenwerking met de Zweedse energieleverancier Vattenfall – de V60 Plug-In Hybride (PHEV). Terwijl menig ander automerk enkel nog dagdroomde over zo’n elektromodel, hadden de Zweden prompt al een ‘stekker-hybride’ achter de coulissen klaarstaan voor het echte werk. En hoe!
De Volvo V60 PHEV was niet alleen in staat tot 50 kilometer geheel elektrisch te rijden (waardoor er een gemiddelde CO2-uitstoot van 49 g/km haalbaar is), dankzij de steun van een krachtige elektromotor lieten de prestaties ook niks te wensen over. Het gecombineerde vermogen van de vooruitstrevende hybride-aandrijflijn ligt op zo’n 280 pk bij een gigantische koppel van 660 Nm. Bijzonder ook was dat ’s werelds eerste premium plug-in hybride niet gebaseerd was op – wat gebruikelijk is – een benzinemotor, maar een dieselmotor. Een 2.4 liter vijfcilinder met 215 pk om precies te zijn. De behulpzame elektromotor neemt 51 kW (70 pk) en 200 Nm koppel van het systeemvermogen voor zijn rekening. Cijfers die menig leaserijder doet watertanden, en de Volvo V60 Plug-In Hybrid was dan ook niet aan te slepen op de leasemarkt. Niet in de laatste plaats vanwege nul bijtelling. Zelfs de doorgaans zeer chauvinistische Duitse Polizei ging ermee rijden …
Na een grandioos debuut op de hybridemarkt stelde Volvo enkele jaren later de XC90 T8 Twin Engine voor. In zekere mate opnieuw een primeur, want niet eerder kon men zich een SUV met hybridetechnologie heugen. Ook niet met een ‘schamele’ viercilinderturbo, trouwens. Een nieuwe verkoophit was geboren, want dankzij een opgegeven verbruik en uitstoot van respectievelijk 2,5 l/km en 64 g/km kwam deze mastodont zowaar in aanmerking voor de zeer aantrekkelijke bijtelling van 14%. Niet dat iedere leaserijder zijn of haar XC90-hybride trouw aan de stekker hing nadat 40 kilometer aan elektrische actieradius was verbruikt, maar dat terzijde.
Met de PHEV’s van de V60 en XC90 had Volvo de toon gezet (voor andere merken). Uiteraard bleef de concurrentie niet stilzitten en juist daarom ging Volvo eveneens niet op zijn lauweren rusten. Nieuwe uitvoeringen en modellen op basis van dezelfde hybridetechnologie volgden, zoals de S60 D5 Twin Engine, een afgezwakte variant van de oorspronkelijke in de V60 geleverde aandrijflijn (die daarvoor was omgedoopt tot D6 Twin Engine). Ook de S90 en V90 werd getransformeerd tot beresterke plug-in hybrides, gevolgd door de XC60 en XC40. Sterker, geen enkele Volvo ontkwam hieraan of werd resoluut bedankt voor de bewezen diensten. Dat Volvo op ramkoers lag om de verbrandingsmotor definitief vaarwel te zeggen, maakte het merk duidelijk met de introductie van de XC40 Recharge(later EX40 geheten), een compacte SUV met een elektrische actieradius tot ongeveer 520 kilometer. De EX30 en vooral EX90 – tegelijk Volvo’s nieuwste EV-lid als vlaggenschip – zijn een teken aan de wand dat zelfs de PHEV-modellen inmiddels niet meer veilig zijn voor Volvo’s drang naar emissievrij rijden.
Hoeveel kost een Volvo Hybride?
Nieuwprijzen
De prijs van zowel een nieuwe Volvo V60 T6 Recharge (voorheen Plug-In Hybrid) als EX40 start in 2024 bij ongeveer 47.000 euro, terwijl je bij een EX60 Recharge en EX90 Recharge moet denken aan respectievelijk 60.000 en 92.000 euro. Wellicht goed om te weten is dat alle plug-in hybrids van Volvo enkel nog online te bestellen zijn. Dat geldt dus ook de S60 Recharge (vanaf 54.000 euro) en S90 Recharge (minimaal 70.000 euro). Tot slot de V90 Recharge, die vergt eenzelfde investering als de sedanvariant.
Prijzen voor occasions
Met introductiejaar 20212 behoort de Volvo V60 Plug-In Hybrid annex T6 Recharge tot de oudere moderne stekkerauto’s. Het gevolg is dat de occasionprijzen van dat model inmiddels beter betaalbaar zijn geworden. Op Autoscout24 beginnen de aangeboden exemplaren rond 7.000 euro. Houd dan wel rekening met heel wat kilometers. Meer dan drie ton op de klok is eerder regel dan uitzondering – wat meteen iets lijkt te zeggen over de puike betrouwbaarheid van Volvo’s eerste serieuze stap in de wereld van e-mobiliteit. De nieuwere generatie plug-in hybrides van Volvo is een stuk kostbaarder, ook op de occasionmarkt. Een sprong naar meer dan 30.000 euro is zo gemaakt. Dit mede omdat hybrideauto’s, ondanks de opmars van EV’s, nog altijd zeer in trek zijn. De waardevastheid neemt hierdoor toe.
FAQ
Hoe zuinig is een Volvo hybride?
Hoe werkt de hybride technologie van Volvo?
Moet ik een Volvo hybride model opladen?
Hoe ver kan een Volvo hybride geheel elektrisch rijden?
Zijn Volvo hybride auto's kostbaar in onderhoud?
Kan ik met een Volvo hybride lange afstanden rijden?
Meer informatie
Meer details
- Chevy Volt
- Ford Hybride Occasion
- Vivaro Bus
- Volvo Coupe
- Volvo Suv
- Volvo Cabrio
- Oude Volvo
- Volvo Breda
- Volvo Sport