- Homepage
- Auto
- Volkswagen
- Volkswagen Up!



Sterke punten
- Goede verhouding formaat-binnenruimte
- Vrij dynamisch en comfortabel
- Sober maar strak interieurdesign
Zwakke punten
- Basismotoren zijn traag
- Beperkte bagageruimte
- Niet de goedkoopste in zijn klasse
Volkswagen up! : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Volkswagen up!, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Volkswagen Up!
-
Volkswagen up! 1.0 take up! BlueMotion EcoFuel CNG
€ 3.990,-- 174.990 km
- 07/2014
- 50 kW (68 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- CNG
- - (l/100 km)
-
79 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1411 AB NAARDEN -
Volkswagen up! 1.0 take up! BlueMotion | Airco | Elektrische Rame
€ 5.950,-- 105.757 km
- 01/2015
- 50 kW (68 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- CNG
- - (l/100 km)
-
79 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4004 JR TIEL -
Volkswagen up! 1.0 high up! BlueMotion top onderhouden
€ 6.950,-- 93.181 km
- 08/2014
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
105 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5555 XP VALKENSWAARD -
Volkswagen up! 1.0 groove up! BlueMotion. Panodak, Airco, Cruise,
€ 7.449,-- 133.488 km
- 11/2013
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6604 BS WIJCHEN -
Volkswagen up! 1.0 high up! Club Up! Airco|Lichtmetaal
€ 5.999,-- 167.109 km
- 03/2015
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5145 NV WAALWIJK -
Volkswagen up! 1.0 move up! BlueMotion met airco en cruise contro
€ 7.450,-- 59.687 km
- 02/2014
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5555 XP VALKENSWAARD -
Volkswagen up! 1.0 move up! BlueMotion
€ 6.250,-- 74.000 km
- 02/2015
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
105 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6603 BS WIJCHEN -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up! PANO/ STOELVERWARMING
€ 6.950,-- 125.371 km
- 06/2013
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4265 HA GENDEREN -
Volkswagen up! 1.0 High up!
€ 7.149,-- 97.186 km
- 04/2014
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
-
4,7 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
108 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1101 CL AMSTERDAM -
Volkswagen up! 1.0 TSI GTI / 130pk / 240nm / CarPlay / Leder
€ 12.250,-- 109.600 km
- 10/2017
- 96 kW (131 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
101 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6515 AK NIJMEGEN -
Volkswagen up! 1.0 take up! BlueMotion
€ 5.650,-- 145.418 km
- 01/2014
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
105 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6582 BX HEUMEN -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up!
€ 8.450,-- 91.541 km
- 08/2018
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3845 MC HARDERWIJK -
Volkswagen up! 1.0 move up! BlueMotion 5-Deurs | Navi | Airco
€ 6.445,-- 123.506 km
- 11/2014
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3771 MT BARNEVELD -
Volkswagen up! 1.0 cross up! BlueMotion Airco|PDC|Cruisecontrol|S
€ 9.950,-- 31.031 km
- 11/2013
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
109 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6826 TS ARNHEM -
Volkswagen up! 1.0 TSI Sportline High up! (FULL OPTION, SCHUIFDAK
€ 7.745,-- 185.995 km
- 11/2017
- 66 kW (90 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
101 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2921 LP Krimpen aan de IJssel -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up! Airco
€ 9.390,-€ 8.890,-- 85.226 km
- 03/2018
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
96 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5811 AL CASTENRAY -
Volkswagen up! 1.0 TSI High up! BlueMotion
€ 9.149,-- 111.397 km
- 11/2016
- 66 kW (90 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
-
4,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
101 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1101 CL AMSTERDAM -
Volkswagen up! 1.0 move up! BlueMotion Navigatie Blueooth 5 Deurs
€ 4.890,-- 137.208 km
- 12/2013
- 50 kW (68 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3481 EX HARMELEN -
Volkswagen up! 1.0 take up! BlueMotion Cruise
€ 4.450,-- 175.859 km
- 11/2015
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8251 GM DRONTEN -
Volkswagen up! 1.0 high up! TREKHAAK - NAVI - PDC- CRUISE Nederla
€ 6.795,-- 112.855 km
- 05/2012
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
105 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6883 HL VELP GLD
Interesse in een Volkswagen Up!
Onze expertise over jouw zoekopdracht

Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h

Volkswagen Passat (2024) review: hoogtijdagen voorbij, maar beter dan ooit

Volkswagen ID. Buzz test - Biedt de elektrische hippiebus meer dan nostalgie alleen?

Volkswagen ID.5 test: Waarom je de goedkopere ID.4 er voor laat staan

Review Volkswagen ID. Buzz: nieuwe publiekslieveling of elektrische elite-MPV?

Volkswagen Tiguan eHybrid (2024) review: zo blijft een plug-in hybride uitermate interessant
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Up! ziet er ondanks zijn leeftijd modern uit
- Er zijn veel verschillende varianten: van de elektrische e-Up! tot sportieve Up! GTI.
- Riant aanbod occasions
- Ondanks zijn kleine formaat rijdt de Up! als een grotere auto
Technische gegevens
Motorisatie
Je mag elke motor kiezen die je wil, als het maar een 1,0-liter driecilinder is. Die driecilinder is wel in heel wat verschillende vermogensvarianten geleverd: met 44 kW (60 pk) of 55 kW (75 pk) zonder turbo, met 66 kW (90 pk) als 1.0 TSI met turbo, of als 1.0 TSI van 85 kW (115 pk) in de Up! GTI. Er is zelfs een Up! op gas, de eco Up!. Een handgeschakelde vijfversnellingsbak was standaard, sommige motorisaties hadden een gerobotiseerde vijfbak of een handgeschakelde zesbak.
Een interessante keuze is ook de Volkswagen e-Up!, de elektrische versie van de Duitse stadsauto, die al in 2013 op de markt kwam. Zijn batterij van 16,8 kWh gaf hem een rijbereik tot 160 km en met een elektromotor van 60 kW (80 pk) was hij vlotter dan de meeste benzine-Ups. In 2019 kwam er een grondige update van de e-Up!, met een 32,3 kWh grote batterij die hem een veel praktischer rijbereik gaf tot 258 km. Het was in die tijd ook nog eens zowat de goedkoopste elektrische auto die je kon krijgen.
Afmetingen
De Volkswagen Up! is natuurlijk vooral ontworpen als stadsauto, met een lengte van 3,54 meter (of 3,60 meter na de facelift van 2016), een breedte van 1,64 meter en een hoogte van ongeveer 1,50 meter, afhankelijk van de uitvoering. Aan boord is er plaats voor vier personen en de bagageruimte is 251 tot 959 liter groot. De Up! is dus een échte stadsauto en geen vakantieauto. Het leeggewicht van een Up! schommelt tussen de 900 en de 1.000 kilo.
De belangrijkste specificaties op een rij
Volkswagen Up! (benzine) | |
---|---|
Marktintroductie | 2011 |
Lengte x breedte x hoogte | 3,54 x 1,64 x 1,48 m |
Wielbasis | 2,42 m |
Inhoud bagageruimte | 251 l |
Ledig gewicht | 829 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.290 kg |
Vermogen | 44 kW (60 pk) - 85 kW (115 pk) |
Koppel | 95 – 200 Nm |
Topsnelheid | 160 – 196 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 8,8 - 14,4 sec |
Verbruik | 4,5 - 4,9 l/100 km |
Varianten
Door de jaren heen zijn er heel wat verschillende uitvoeringen geweest van de Up!, tot 2019 kon je zelfs een Cross Up! krijgen, net zoals de Cross Polo en Cross Golf van vroeger. Later werd het gamma iets minder divers, en was het model verkrijgbaar in drie uitvoeringen. De instapper is de naamloze basisuitvoering, die voorzien is van stalen velgen, Lane Assist en een handmatig te bedienen airco. Navigeren doe je door je smartphone in de ingebouwde houder te klikken.
De Up! R-Line heeft onder andere een multifunctioneel stuurwiel met leder bekleed, een voorbumper in R-Line design en dak en spiegelkappen in ‘Deep Black’ pareleffect.
De Up! GTI heeft dan weer een achteruitrijcamera, speciale GTI-bekleding, verwarmbare voorstoelen en automatische airconditioning.
Prijzen
De basisuitvoering van de Volkswagen Up! was bij zijn introductie in 2011 verkrijgbaar voor minder dan 10.000 euro. Later werd de Up! een stuk duurder. Voor een R-Line-uitvoering was je ineens 20.940 euro kwijt. De Volkswagen Up! GTI was nooit goedkoop en was er vanaf 24.440 euro verkrijgbaar. De elektrische e-Up! was nog iets duurder: zo’n 25.000 euro.
Dankzij zijn hogere leeftijd, is de Up! vrij goedkoop te vinden als occasion, al zijn de goedkoopste exemplaren natuurlijk ook die met de basismotor en weinig uitrusting. Je vindt al een vroege Up! voor een paar duizend euro. Exemplaren die later op de markt kwamen zijn er vanaf zo’n 10.000 euro.
Design
Buitenkant
De Volkswagen Up! is gebaseerd op het gelijknamige concept (maar zonder het uitroepteken) uit 2007, al had die conceptcar nog achterwielaandrijving en een achterin geplaatste boxermotor zoals in de Volkswagen Kever. Het design van de showcar bleef echter overeind in de productieversie van de Up!, met een compact formaat en een donkere glazen achterklep waarin de achterlichten verscholen zitten. De facelift van 2016 kreeg donkerdere achterlichten en licht gewijzigde bumpers.
Binnenkant
Aan boord krijg je een typische Volkswagen-sfeer. Het zit allemaal goed in elkaar maar veel luxe moet je niet verwachten. De meeste versies hebben handmatig instelbare zijspiegels, een ware flashback naar de jaren ‘90, al zou je ook kunnen zeggen dat het een verademing is in een wereld vol displays en aanraakgevoelige oppervlakken. De basiselementen zijn in elk geval goed: je zit goed, het stuurwiel ligt lekker in de hand en onderweg heb je weinig last van lawaai. Ook het zicht rondom is uitstekend. De achterbank kan je niet ruim noemen, maar volstaat zeker in deze klasse, terwijl de bagageruimte groot genoeg is maar minder toegankelijk is door de kleine glazen achterklep.
Veiligheid
Bij zijn lancering was de Volkswagen Up! de eerste auto in zijn klasse met een noodremhulp in stadsverkeer. Vandaag kijken we daar echter niet meer van op en haalt de Up! dan ook amper een score van 3 sterren bij Euro NCAP, dat het model in 2019 opnieuw testte als vernieuwde e-Up!. De bescherming van inzittenden is goed, maar het aantal actieve veiligheidssystemen blijft achter bij de huidige standaarden.
Alternatieven
Vind je niet de juiste uitvoering van de Up!, dan kan je ook voor een Skoda Citigo of een Seat Mii gaan: die zijn technisch gezien identiek aan de Up!, al hebben ze een iets minder uitgesproken design. Beide modellen zijn ook al met pensioen. Bij andere merken heb je de Toyota Aygo, Peugeot 108, Citroën C1, Hyundai i10 en de Kia Picanto, maar daarvan zijn geen elektrische versies. Wil je dat toch, dan is de Dacia Spring momenteel de goedkoopste keuze.