- Homepage
- Auto
- Volkswagen
- Volkswagen ID.7
Sterke punten
- Grote actieradius
- Ruim interieur
- Intelligente klimaattechniek
Zwakke punten
- Elektrische auto’s zijn zwaar
- Minder bagageruimte dan Passat
- Weinig varianten beschikbaar
Volkswagen ID.7 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Volkswagen ID.7, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Volkswagen ID.7
-
Volkswagen ID.7 Tourer Pro
€ 54.290,-BTW verrekenbaar - 9.000 km
- 09/2024
- 210 kW (286 PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
14,5 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-49377 Vechta -
Volkswagen ID.7 Pro IQ.LIGHT NAVI APP DCC ACC HK 360KAM MASS+KLIMA
€ 50.490,-BTW verrekenbaar - 770 km
- 02/2024
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
14,3 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-91154 Roth -
Volkswagen ID.7 Pro 77kWh HARMAN-KARDON+IQ-LIGHT+R-FAHRKAMERA
€ 47.280,-BTW verrekenbaar - 13.486 km
- 11/2023
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
14,1 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-24594 Hohenwestedt -
Volkswagen ID.7 Pro IQ.Light AR Head-up HarmanKardon Keyless Na...
€ 48.480,-BTW verrekenbaar - 18.150 km
- 11/2023
- 210 kW (286 PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0,0 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-48163 Münster -
Volkswagen ID.7 Tourer Pro LED+3-Zonen-Klima+AHK+Head-Up-Display
€ 68.715,-BTW verrekenbaar - 10 km
- - (Bouwjaar)
- 210 kW (286 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
15,3 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-95615 Marktredwitz -
Volkswagen ID.7 Pro +PANO+360 KAMERA+ALCANTARA+IQ-Light+HUD+
€ 49.700,-BTW verrekenbaar - 15.000 km
- 11/2023
- 210 kW (286 PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
14,1 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-76356 Weingarten -
Volkswagen ID.7 Tourer Pro LED+3-Zonen-Klima+AHK+Head-Up-Display
€ 68.715,-BTW verrekenbaar - 10 km
- - (Bouwjaar)
- 210 kW (286 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
15,3 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-98574 Schmalkalden -
Volkswagen ID.7 NUR LEASING Bluetooth Head Up Display Navi
€ 50.682,-BTW verrekenbaar - 11.501 km
- 12/2023
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
14,9 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-76356 Weingarten -
Volkswagen ID.7 Tourer Pro ACC KEYLESS EL.HECK PARKASS 360
€ 54.370,-BTW verrekenbaar - 10.000 km
- 07/2024
- 210 kW (286 PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
15,3 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-40549 Düsseldorf
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Volkswagen Passat (2024) review: hoogtijdagen voorbij, maar beter dan ooit
Volkswagen ID. Buzz test - Biedt de elektrische hippiebus meer dan nostalgie alleen?
Volkswagen ID.5 test: Waarom je de goedkopere ID.4 er voor laat staan
Review Volkswagen ID. Buzz: nieuwe publiekslieveling of elektrische elite-MPV?
Volkswagen Tiguan eHybrid (2024) review: zo blijft een plug-in hybride uitermate interessant
Goede redenen
- De sportieve, aerodynamische lijnen van de ID.7 onderscheiden hem van de massa, met een uitgesproken coupé-silhouet dat premium allure uitstraalt
- Met zijn royale binnenruimte is de ID.7 een geduchte concurrent voor luxe sedans, met de voordelen van elektrische aandrijving
- Met een actieradius van tot wel 700 kilometer is de ID.7 ook geschikt voor lange afstanden.
- De slimme klimaatregeling en het Augmented Reality Head-up display zijn slechts enkele van de vele innovatieve functies die de ID.7 biedt
Technische gegevens
Motorisatie
De Volkswagen ID.7 is er met een batterij van 77 en van 86 kWh. De eerste is voorbehouden aan de Pro-uitvoering, de grotere batterij is voor de Pro S- en GTX-versies.
De Pro- en Pro S-uitvoeringen worden aangedreven door een elektromotor met een vermogen van 210 kW (286 pk) en een koppel van 560 Nm. Deze motor stelt de ID.7 in staat om in ongeveer 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u te accelereren. De topsnelheid is begrensd op 180 km/u. De versie met de 77 kWh-batterij heeft een actieradius van rond de 615 kilometer, met een batterij van 86 kWh bedraagt de actieradius zelfs meer dan 700 kilometer (WLTP).
De sportieve topversie GTX heeft eveneens de 86 kWh-batterij, maar het motorvermogen bedraagt zelfs 250 kW (340 pk) en het koppel niet minder dan 694 Nm. Daarmee accelereert de ID.7 GTX in slechts 5,4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De actieradius van deze topversie bedraagt rond de 590 kilometer.
Het stroomverbruik van de ID.7 met kleine batterij bedraagt gemiddeld 14,0-4,2 kWh per 100 kilometer. De Pro S met de grotere batterij verbruikt minder – 13,6-13,7 kWh per 100 kilometer – en de GTX met zijn grotere vermogen juist iets meer: 16,2 kWh per 100 kilometer. Daarmee is de ID.7 zeer efficiënt in vergelijking met andere elektrische auto’s in zijn klasse.
Met wisselstroom opladen van de batterij (thuis aan een wallbox of aan een openbaar laadpunt) vergt acht tot negen uur, met gelijkstroom aan een snellader is dat slechts een klein halfuur.
Dankzij de elektromotor is een versnellingsbak niet nodig in de ID.7. De elektromotor drijft dus rechtstreeks de achterwielen aan, wat zorgt voor een dynamisch, comfortabel rijgedrag.
Afmetingen
De Volkswagen ID.7 valt met zijn afmetingen in de hogere middenklasse, maar qua binnenruimte kan hij wedijveren met auto's uit de hogere klasse. De ID.7 is 4,96 meter lang en heeft een wielbasis van 2,97 meter. De auto is 1,86 meter breed en 1,54 meter hoog en alles bij elkaar zorgt dat voor een ruim interieur en een stabiele wegligging. Het leeggewicht van de ID.7 is minimaal 2.184 kilogram, wat met een batterij van ongeveer 500 kilogram vrij normaal is voor een elektrische auto van dit formaat.
De bagageruimte heeft een inhoud van minimaal 532 liter – waarmee hij zijn voorganger, de Passat, niet overtreft – maar met de achterbankleuning plat groet dat tot 1.586 liter.
De belangrijkste specificaties op een rij
Volkswagen ID.7 | |
---|---|
Marktintroductie | 2023 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,96 m x 1,86 m x 1,54 m |
Wielbasis | 2,97 m |
Inhoud bagageruimte | 532-1.586 l |
Ledig gewicht | 2.184-2.338 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.640-2.790 kg |
Vermogen | 210-250 kW (286-340 pk) |
Koppel | 560-694 Nm |
Topsnelheid | 180 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 5,4-6,6 sec |
Batterijcapaciteit | 77-82 kWh |
Verbruik | 13,6-16,2 kWh/100 km |
Actieradius | 586-709 km |
Varianten
De basisvariant is de Pro-uitvoering, daarboven staat de Pro S-versie en de sportieve topversie is de GTX. Het technische onderscheid hebben we hierboven al uit de doeken gedaan. Van alle drie versies is ook een Business-uitvoering. Die is vooral op zakelijk rijders gericht en is met wat extra voorzieningen zowel iets luxer als wat duurder.
Sinds 2024 biedt Volkswagen ook de ID.7 Tourer aan, zeg maar de stationwagonvariant van de ID.7. Technisch zijn ze gelijk, qua afmetingen, inhouden en prestaties wijken ze slechts minimaal van elkaar af.
Prijzen
De prijzen voor de Volkswagen ID.7 beginnen bij 58.000 euro, waardoor de ID.7 concurrerend geprijsd is in de markt voor elektrische luxe sedans, vooral gezien de geavanceerde technologieën en de uitgebreide standaarduitrusting. De prijzen lopen op richting 71.000 euro voor de GTX Business. Prijzen voor de ID.7 Tourer liggen per uitvoering ongeveer duizend euro hoger.
Aangezien de ID.7 nog maar kort op de markt is, is het aanbod occasions beperkt. Het aanbod begint met prijzen rond 53.000 euro en een kleine 10.000 euro meer voor jonge en zo goed als nieuwe Tourers. Occasionprijzen van dergelijke jonge modellen lopen natuurlijk op tot het niveau van nieuwe auto’s.
Design
Buitenkant
De Volkswagen ID.7 volgt de designtrends met een gestroomlijnde vorm die zowel elegant als dynamisch oogt. De aerodynamica speelt een cruciale rol in het ontwerp, wat blijkt uit de lage luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23. Die is mede te danken aan de gesloten voorkant, de verzonken deurgrepen en de aerodynamische daklijn en draagt bij aan de efficiëntie en de actieradius van de auto.
Binnenkant
Het interieur van de Volkswagen ID.7 is een toonbeeld van moderne technologie en minimalistisch design. De bediening van de meeste functies gebeurt via het grote 15-inch touchscreen in het midden van het dashboard; traditionele knoppen ontbreken vrijwel geheel. Een opvallend kenmerk is de intelligente klimaatregeling en de elektronisch gestuurde ventilatieopeningen (Smart Air Vents) die de luchtstroom optimaliseren. Daarmee is het mogelijk om het interieur al voor vertrek via een smartphone-app op de gewenste temperatuur te brengen. Ook biedt de Volkswagen een head-up display met Augmented Reality, waarmee de bestuurder de belangrijkste informatie direct in zijn blikveld heeft.
Veiligheid
De Volkswagen ID.7 voldoet, net als de andere modellen in de ID.-reeks, aan de hoogste normen op het gebied van veiligheid. Hij scoorde dan ook de maximale vijf sterren in de Euro NCAP-crashtests. Volkswagen heeft de ID.7 ontworpen om de inzittenden maximaal te beschermen. De auto is verder standaard uitgerust met een uitgebreid pakket rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruise control, noodremassistentie en uitwijkassistentie. Optioneel zijn extra systemen zoals fileassistentie, dodehoekwaarschuwing en automatische rijstrookassistentie.
Alternatieven
Binnen de ID.-familie van Volkswagen heeft de ID.7 een unieke positie als enige elektrische sedan in de hogere middenklasse. Wie meer op zoek is naar een SUV, heeft in de ID.4 en ID.5 goede alternatieven. Concurrerende modellen van andere merken zijn onder meer de Tesla Model 3 en Model S, de Mercedes-Benz EQE en de BMW i4. Elk van deze modellen biedt zijn eigen combinatie van prestaties, luxe en technologie, maar de ID.7 onderscheidt zich door zijn ruime interieur, grote actieradius en innovatieve functies.