Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
subaru-trezia-l-01.jpg

Subaru Trezia

1 / 4
subaru-trezia-l-01.jpg
subaru-trezia-l-02.jpg
subaru-trezia-l-03.jpg
subaru-trezia-l-04.jpg

Sterke punten

  • Ruim interieur
  • Wendbaar in de stad
  • Uitgebreide basisuitrusting

Zwakke punten

  • Alleen voorwielaandrijving
  • Beperkt motorvermogen
  • Eenvoudige materialen

Subaru Trezia : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Subaru Trezia, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Subaru Trezia: onbekende en dus zeldzame troef

De Subaru Trezia is een mini-MPV die perfect geschikt is voor stadsverkeer. Hij is gebaseerd op de Toyota Verso-S en was van 2011 tot 2015 te koop. De compacte Trezia heeft een ruim interieur en een uitstekende uitrusting. De Subaru presteert met zowel benzine- als dieselmotor goed en is zuinig. Lees meer

Interesse in een Subaru Trezia

Subaru Trezia occasions
Subaru Trezia dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Dankzij zijn compacte afmetingen en wendbaarheid is de Subaru Trezia ideaal voor in de stad
  • Zowel de benzine- als de dieselmotoren in de Trezia zijn zuinig
  • Ondanks de compacte buitenafmetingen biedt de Trezia een verrassend ruim interieur voor vijf personen
  • Al in de basisuitvoering heeft de Trezia vele handige functies en voorzieningen

Technische gegevens

Motorisatie

Je kunt de Subaru Trezia beschouwen als een Toyota Verso-S met een andere merknaam erop. Het grappige is echter dat de Subaru een paar weken eerder in Nederland te koop was dan de Toyota. De Subaru Trezia is er met twee motoropties: een 1,3-liter benzinemotor en een 1,4-liter dieselmotor. Beide zijn viercilinder lijnmotoren van Toyota en beide zijn ook aangenaam zuinig. De benzinemotor is dezelfde als in de Verso-S en de diesel ‘komt uit’ de Yaris. Beide motoren drijven de voorwielen aan en zijn gekoppeld aan ofwel een handmatig te bedienen zesbak óf een semi-automatische zestrapstransmissie.

De 1,3-liter benzinemotor levert 73 kW (99 pk) en heeft een maximumkoppel van 125 Nm. Deze motor geeft de Subaru Trezia een topsnelheid van 170 km/u. De Japanse mini-MPV accelereert van 0 naar 100 km/u in 13,7 seconden. Het brandstofverbruik bedraagt een bescheiden 5,5 l/100 km.

De 1,4 liter dieselmotor levert 66 kW (90 pk) en heeft een koppel van 205 Nm. Deze dieselmotor biedt voor de verandering bétere prestaties dan de benzinemotor met een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 12,1 seconden en een topsnelheid van 175 km/u. Het verbruik van de dieselmotor bedraagt slechts circa 4,3 l/100 km, wat ook heel bescheiden is. Optioneel is deze motor geleverd met een semi-automatische zesversnellingsbak.

Afmetingen

De Subaru Trezia is een compacte gezinsauto en voelt zich door zijn bescheiden afmetingen en wendbaarheid bijzonder goed thuis in het stadsverkeer. De Trezia is nagenoeg exact vier meter lang, 1,70 meter breed en 1,60 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,55 meter en dat zorgt voor voldoende binnenruimte voor passagiers. De draaicirkel van de Trezia is slechts 11 meter, waardoor de auto gemakkelijk te manoeuvreren is in drukke steden en krappe ruimtes.

De belangrijkste specificaties op een rij

Subaru Trezia
Marktintroductie 2011
Lengte x breedte x hoogte 4,00 x 1,70 x 1,60 m
Wielbasis 2,55 m
Inhoud bagageruimte 363-1.388 l
Ledig gewicht 1.045-1.280 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 1.535-1.605 kg
Cilinderinhoud 1.329- 1.364 cm3
Vermogen 66-73 kW (90-99 pk)
Koppel 125-205 Nm
Topsnelheid 170-175 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 12,1-13,7 sec
Tankinhoud 42 l
Verbruik 4,3-5,5 l/100 km
CO₂-uitstoot 113-127 g/km

Varianten

De Subaru Trezia is er in diverse uitvoeringen. In geen van de geleverde uitvoeringen kom je snel iets tekort. Bij zijn introductie was de uitvoering Intro voor zowel de benzine- als de dieselkopers de voordeligste optie. En de Intro-uitvoering deed zijn naam geen eer aan, want die bleef tot het einde van de productie van de Trezia in 2015 in het gamma. Wie voor de benzinevariant koos, kon bij aankoop van een nieuwe Trezia verder kiezen uit de uitvoeringen Comfort, Comfort S (die in 2013 werd afgelost door de uitvoering Inspiration) en de topversie Luxury. De dieselversie is in Nederland verkocht in de uitvoeringen Intro, Comfort, Luxury en Executive. Alleen de laatste twee varianten zijn er ook met de semi-automatische transmissie.

De basisuitrusting van de Subaru Trezia is al behoorlijk uitgebreid met onder meer een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektrische bedienbare zijruiten vóór en een radio-CD-speler. De meest luxe uitvoering voegde daar extra comfort- en luxevoorzieningen aan toe, zoals automatische airconditioning, een met leder bekleed stuurwiel en een geavanceerder audiosysteem met zes luidsprekers.

Prijzen

De Subaru Trezia was van 2011 tot 2015 verkrijgbaar tegen concurrerende prijzen. De basisversie met benzinemotor werd aangeboden voor prijzen rond de 17.000 euro, zo’n duizend euro minder dan de Comfort-versie, die op zijn beurt weer net wat voordeliger geprijsd was dan zijn evenknie bij Toyota. De dieselversies begonnen op de prijslijst bij ongeveer 22.000 euro. De topversie Executive, met de meest uitgebreide uitrusting, de dieselmotor en de semi-automatische transmissie, kostte uiteindelijk ongeveer 28.000 euro – wat weer beduidend méér was dan de duurste versie van de Toyota Verso-S.

De Subaru Trezia is al sinds begin 2015 niet meer nieuw in Nederland te koop. In 2015 zijn nog slechts drie exemplaren verkocht en in totaal heeft Subaru in ons land slechts 642 Trezia-kopers gevonden. Tóch is er nog aanbod van occasions van de Subaru Trezia. Prijzen van gebruikte Trezia’s beginnen nét onder de 5.000 euro, maar dan heb je er wel een met twee ton op de kilometerteller. Voor 6.000 tot 9.000 moet je wel een nette Trezia met ongeveer 100.000 kilometer kunnen vinden. En zoals we van Toyota’s en Subaru’s mogen verwachten, is de Trezia betrouwbaar.

Design

Buitenkant

Het uiterlijk van de Subaru Trezia is – net als dat van de Toyota Verso-S – strak en functioneel. Het ontwerp is simpel en ingetogen, met als opvallend kenmerk de zilveren strook in de grille en de diagonaal oplopende onderrand van de derde zijruit. De Trezia is er natuurlijk in diverse kleuren, maar de meer ingetogen tinten hebben de overhand op de occasionmarkt.

Binnenkant

Het interieur van de Trezia is ruim en luchtig dankzij de hoge daklijn, de grote voorruit en de derde zijruitjes achter. De stoelen zijn comfortabel genoeg voor lange ritten en de hogere uitrustingsniveaus bieden extra luxe, zoals automatische airconditioning en hoogwaardige bekleding. De materialen in het interieur zijn functioneel en eenvoudig, wat kan leiden tot slijtage.

Veiligheid

De Subaru Trezia is niet getest door de onafhankelijke crashtesters van Euro NCAP. Maar de auto is wel uitgerust met een aantal veiligheidsvoorzieningen die bijdragen aan een goede bescherming van de inzittenden. De Subaru is voorzien van vijf verstelbare hoofdsteunen, gordelkrachtbegrenzers en een gordelwaarschuwingssysteem. Verder zijn er hoofd- en zijairbags voorin en ook gordijnairbags voor en achter en zelfs een knieairbag voor de bestuurder. Andere veiligheidskenmerken zijn onder meer ESP, ABS, remassistentie en ISOFIX-bevestiging voor kinderstoeltjes.

Alternatieven

Een goede alternatieve keuze voor de Subaru Trezia is natuurlijk de Toyota Verso-S – het tweelingzusje van de Subaru. Ook de Dacia Sandero is een mogelijk alternatief. De Sandero is een ruime hatchback die sinds 2007 in productie is en biedt net als de Trezia en de Verso-S kwaliteiten als een ruim interieur en aantrekkelijke occasionprijzen. De Sandero heeft met 2,60 meter een iets grotere wielbasis en doet met zijn bagageruimte van 320 liter – die uitgebreid kan worden tot 1.200 liter – weinig onder voor beide Japanners.

FAQ

Welke uitrusting biedt de Subaru Trezia?
De Subaru Trezia heeft een uitgebreide basisuitrusting, met handmatig te bedienen en automatische airconditioning, diverse airbags, elektrisch te bedienen zijruiten voor en een audiosysteem. De hogere uitrustingsniveaus bieden extra comfort- en luxevoorzieningen.
Hoeveel kost een gebruikte Subaru Trezia?
De prijzen voor een gebruikte Subaru Trezia beginnen al onder de 5.000 euro. Exemplaren met een niet al te hoge kilometerstand kosten rond de 6.000 tot 9.000 euro.
Wat zijn de motoropties voor de Subaru Trezia?
De Subaru Trezia is beschikbaar met 1,3-liter benzine- en 1,4-liter dieselmotoren in combinatie met voorwielaandrijving en zesversnellingsbakken.

Meer informatie

Meer details