Sterke punten
- Wendbare auto
- Veel binnenruimte
- Betrouwbare Volkswagen-techniek
Zwakke punten
- Traag snelladen
- Stevig prijskaartje
- Traag infotainmentsysteem
SEAT Mii : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de SEAT Mii, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Seat Mii Electric
-
SEAT Mii Electric (83PK), (Subsidie Mogelijk) 2e-Eig, NL-Au
€ 13.890,-BTW verrekenbaar - 51.075 km
- 02/2021
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2394 CG HAZERSWOUDE RIJNDIJK -
SEAT Mii Electric Edition / SUBSIDIE/ STOELVERWARM./ VOORRU
€ 13.950,-BTW verrekenbaar - 26.932 km
- 08/2021
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2675 BC HONSELERDIJK -
SEAT Mii Electric electric Plus subsidie €2.000,- Dealer on
€ 13.950,-BTW verrekenbaar - 38.712 km
- 07/2021
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7478 BB DIEPENHEIM -
SEAT Mii Electric electric Plus | 83 PK | Lichtmetalen velg
€ 13.840,-BTW verrekenbaar - 28.684 km
- 09/2020
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5928 PR VENLO -
SEAT Mii Electric 83pk electric Plus | Stoelverwarming, Pri
€ 14.900,-€ 13.800,-BTW verrekenbaar - 23.480 km
- 09/2020
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4191 PB GELDERMALSEN -
SEAT Mii ELECTRIC / Airco / Navigatie / Subsidie /
€ 13.950,-BTW verrekenbaar - 35.368 km
- 10/2021
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1991 JE VELSERBROEK -
SEAT Mii Electric
€ 12.900,-- 29.103 km
- 07/2020
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1716 KE OPMEER -
SEAT Mii Electric Edition / SUBSIDIE/ PARK. SENSOREN/ CRUIS
€ 14.950,-BTW verrekenbaar - 28.863 km
- 07/2021
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2675 BC HONSELERDIJK -
SEAT Mii Electric electric Plus - € 2.000,- SEPP subsidie R
€ 15.950,-€ 14.950,-- 36.114 km
- 04/2021
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1713 GM OBDAM
Interesse in een Seat Mii Electric
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Lekker compact en wendbaar
- Opvallend ruim vanbinnen
- Actieradius tot 260 kilometer
Technische gegevens
Motorisatie
De Seat Mii is het eerste elektrische model van Seat. Zoals we hierboven al schreven is het model eigenlijk geen eigen model, maar een aangepaste Volkswagen e-Up. De aandrijflijn van de Mii is identiek aan die van de e-Up. Onder de motorkap ligt een 61 kW (83 pk) en 212 Nm sterke elektromotor, die de voorwielen aandrijft. Er zijn twee varianten van de Mii Electric – de Mii Electric en de Mii Electric Plus. In de bodem ligt altijd een accupakket met een capaciteit van 36,8 kWh bruto. Netto blijft hier 32,3 kWh van over. Thuisladen kan maximaal met 7,2 kW. Een laadbeurt van 20% naar 80% duurt zo’n vier uur bij een thuislader of aan een openbare laadpaal. Bij een snellader kan de elektrische Seat overweg met maximaal 40 kW laadkracht. Bij een snellaadstation zul je met de juiste lader ruim 50 minuten moeten wachten voordat de accu van de auto op 80% zit.
Op een volle accu haalt de auto een actieradius van 260 kilometer. Dit cijfer moet je een beetje met een korreltje zout nemen, want het gaat hier om de WLTP-opgave. In de praktijk komt de elektrische Mii minder ver. In de winter moet je op zo’n 150 kilometer rekenen bij een gecombineerd verbruik. Blijf je alleen in de stad en kom je niet op de snelweg, dan is 250 kilometer op een enkele acculading prima haalbaar. Volgens Seat moet je zelfs zo’n 300 kilometer ver kunnen komen in de stad.
Afmetingen
De Seat Mii Electric kun je zien als een Volkswagen e-Up. Zijn buitenmaten zijn dan ook niet verschillend. Zo meet de Mii Electric 3,56 meter in de lengte, 1,64 meter in de breedte en 1,48 meter in de hoogte. De wielbasis komt uit op 2,42 meter. De auto biedt voldoende ruimte voor passagiers voorin. Achterin is het wat krapjes. De tweede zitrij is eigenlijk alleen geschikt voor kinderen of kleine volwassenen. De hoofdruimte is overal goed, want de auto is relatief hoog.
De bagageruimte is beperkt. Achterin past er maar 251 liter. Dat neemt echter niet weg dat de auto meer dan ruim genoeg is voor de dagelijkse boodschappen. Onder de motorkap ligt de elektromotor en is er geen ‘frunk’ aanwezig. Kortom: daar kun je niet je laadkabel opbergen, die moet gewoon achterin.
De volgende gegevens hebben betrekking op de Seat Mii Electric
Seat Mii Electric | |
---|---|
Marktintroductie | 2019 |
Lengte x breedte x hoogte | 3,56 m x 1,64 m x 1,48 m |
Wielbasis | 2,42 m |
Inhoud bagageruimte | 251 l |
Ledig gewicht | 1.235 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.530 kg |
Cilinderinhoud | - |
Vermogen | 61 kW/83 pk |
Koppel | 212 Nm |
Topsnelheid | 130 km/h |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 12,3 s |
Tankinhoud | - |
Verbruik | 12,7 kWh/100km |
CO₂-uitstoot | 0 g/km |
Varianten
De SEAT Mii electric is verkrijgbaar als Mii Electric en Mii Electric Plus. De Mii Electric Plus is wat rijker uitgerust en duurder dan de Mii electric, met 2 optiepakketten in plaats van 3. De basisversie heeft standaard o.a. automatische airco, DAB+-radio, elektrisch bedienbare zijruiten voor, lane assist en verkeersbordherkenning. Je krijgt ook standaard smartphone-integratie waarmee je kunt navigeren met je smartphone in de standaard telefoonhouder via de Mii-app. Met die app kun je bijvoorbeeld ook de verwarming aanzetten of op afstand de laadtoestand van de auto bekijken. De buitenspiegels zijn in de standaardversie alleen maar met de hand verstelbaar. In de Mii electric Plus gaat dit elektrisch. De Plus heeft bovendien stoelverwarming, 16-inch lichtmetalen velgen en een in twee delen neerklapbare achterbank.
Er zijn 3 optiepakketten beschikbaar voor de standaard Mii Electric: het Technology Pack, het Winter Pack en het Flex Pack. Bij de Electric Plus kun je alleen het Technology Pack en het Flex Pack bestellen.
Het Technology Pack bestaat uit led-sfeerverlichting in wit, parkeersensoren achter, cruise control en een afwijkende dakkleur. Het Winter Pack bereidt je goed voor op de winter met het volgende: verwarmbare voorruit, verwarmbare voorstoelen, elektrische en verwarmbare buitenspiegels, licht- en regensensor, dagrijverlichting en Coming en Leaving Home verlichting. Het Flex Pack zit vol handigheidje. Denk aan een in delen neerklapbare achterbank, bevestigingshaak in handschoenenkastje, in hoogte verstelbare bijrijdersstoel en een dubbele laadbodem.
Prijzen
De prijzen voor een nieuwe Seat Mii Electric begonnen rond 2019 bij zo’n 23.500 euro. Voor de Mii Electric Plus moest je bijna 25.000 euro overmaken naar het Spaanse merk.
Seat Mii Electric-occasions zijn er vanaf zo’n 14.000 euro. Je hoeft niet bang te zijn voor hoge kilometerstanden, want vanwege de beperkte actieradius kom je haast geen Mii Electric tegen met meer dan 50.000 kilometer op de teller.
Design
Buitenkant
In februari 2017 presenteerde SEAT tijdens het Mobile World Congress in Barcelona het prototype van zijn eerste elektrische auto: de eMii. Deze eMii was gebaseerd op de Volkswagen e-Up! en was de voorloper van de Mii electric. Van de eMii werden 10 testauto’s gemaakt, die bedoeld waren voor een autodeelproject van SEAT. De serieversie Mii Electric werd in juni 2019 gelanceerd en kwam begin 2020 op de markt. De Mii electric is herkenbaar aan de EV-aanduidingen, zoals het woord “electric” op de achterkant. Optioneel is de auto leverbaar met 16-inch lichtmetalen velgen.
Binnenkant
In het interieur vind je een licht dashboard, dat speciaal voor de elektrische Mii is ontworpen. Het lijkt op hout, maar is gemaakt van hard kunststof, net als alle andere oppervlakken in het interieur. De auto heeft sfeerverlichting, sportieve en optioneel verwarmde stoelen en een paar lederen details. De stoelen voorin bieden verassend veel comfort, waardoor je ook langere afstanden kunt afleggen zonder dat je last van je rug krijgt. Maar aangezien de accu na zo’n 200 kilometer wel leeg is, zul je niet vaak een lange tijd doorbrengen in de compacte Spanjaard.
Veiligheid
De Seat Mii Electric is een uiterst compacte auto. In geval van een aanrijding met een grotere auto of een boom, is de kans groot dat je niet als overwinnaar uit de strijd komt. De auto kreeg van Euro NCAP – de onafhankelijke veiligheidsorganisatie – drie van de vijf sterren. Toch staat de auto niet bekend als onveilig. Hij heeft airbags en een hele reeks veiligheidssystemen.
Alternatieven
De meest logische alternatieven voor de Seat Mii zijn de Volkswagen e-Up en de Skoda Citigo-e iV. Technisch gezien zijn dit drie dezelfde auto’s, die ook zowel vanbuiten als vanbinnen erg op elkaar lijken. Bij Renault kun je ook een elektrische stadsauto krijgen: de Renault Twingo ZE. De Fiat 500e is ook een elektrische stadsauto, net zoals de Smart ForTwo EQ.