Sterke punten
- Stille en trillingvrije elektromotor
- Ruim en veelzijdig interieur
- Elektrische schuifdeuren
Zwakke punten
- Actieradius
- Niet goedkoop
- Gebaseerd op bedrijfsauto
Peugeot Traveller : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Peugeot Traveller, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Peugeot e-Traveller
-
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150Pk Sport+ Personenbus | Marge | 8-P
€ 26.500,-- 150.408 km
- 09/2016
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- 5 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
139 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3771 NC BARNEVELD -
Peugeot Traveller 1.5 BlueHDi 100 Expert 9 Persoons NAP KM! Radio Bl
€ 27.999,-BTW verrekenbaar - 16.726 km
- 11/2018
- 75 kW (102 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
137 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8531 WB LEMMER -
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 180 Business S&S Automaat | 9-Persoons
€ 37.900,-BTW verrekenbaar - 36.306 km
- 01/2019
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
143 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1446 VR PURMEREND -
Peugeot Traveller 1.6 BlueHDi 115pk Business 9 persoons | Expert
€ 16.995,-BTW verrekenbaar - 175.514 km
- 08/2017
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
137 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6731 SC OTTERLO -
Peugeot Traveller 1.6 116pk BlueHDi 116Business Long S&S | 9-zits, N
€ 28.995,-BTW verrekenbaar - 9.898 km
- 07/2018
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
137 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4004 JM TIEL -
Peugeot Traveller 180 Business Long S&S 177 pk Automaat | Full Map N
€ 51.880,-BTW verrekenbaar - 59.069 km
- 10/2021
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
186 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5613 LM EINDHOVEN -
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi Business VIP Long S&S 180 PK | Automaa
€ 79.950,-BTW verrekenbaar - 7.500 km
- 07/2021
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
191 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8938 CA LEEUWARDEN
Interesse in een Peugeot e-Traveller
Alle artikelen
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 review – waarom de Polestar 2 op zijn tellen moet passen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
Alternatieve modellen
Pluspunten (5):
- Bruikbaar elektrisch vermogen
- Veelzijdig en ruim interieur
- Prima veiligheidsuitrusting
- Ergonomisch interieur
- Modern infotainment
Technische gegevens
Motorisatie
Elke Peugeot e-Traveller rijdt super stil en comfortabel dankzij de 100 kW (136 pk) sterke elektromotor. De capaciteit van de accu (50 of 75 kWh) bepaalt hoe ver je maximaal kunt komt tussen laadstops. Dat is bij maximaal 230 kilometer (50 kWh) of 330 kilometer (75 kWh).
Drie beschikbare rijmodi (eco, normaal en power) bepalen het rijgedrag van de elektrische Peugeot en hoe effectief je met de beschikbare stroom omgaat. In de eco-stand wordt de werking van de airconditioning beperkt. Normaal is goed voor comfortabel dagelijks gebruik. De Power-modus biedt optimale prestaties, ook bij zwaardere belading. Los daarvan kun je uit twee regeneratieniveaus kiezen: ‘matig’ voelt als een gewone automaat, ‘verhoogd’ biedt extra vertraging en levert meer stroom terug aan de accu.
Afmetingen
Dankzij de hoge zitpositie merk je zelden dat je met een forse auto onderweg bent. Toch biedt de auto gigantisch veel binnenruimte. Met een breedte van 1,92 meter zul je de auto zonder veel moeite door druk stadsverkeer kunnen sturen. Een hoogte van 1,89 meter voorkomt kopzorgen bij de meeste parkeergarages.
Standaard biedt de e-Traveller al veel bagageruimte. Met gemak kun je stoelen op de tweede of derde zitrij opklappen of zelfs helemaal weghalen. De bagageruimte groeit hierdoor tot ruim 3.000 liter (standaard) of bijna 3.500 liter (lang).
De belangrijkste specificaties op een rij
Peugeot e-Traveller | |
---|---|
Marktintroductie | 2020 |
Lengte | 4,95 - 5,30 m |
Breedte | 1,92 m |
Hoogte | 1,89 m |
Wielbasis | 3,27 m |
Inhoud bagageruimte | 603 - 989 l |
Ledig gewicht | 1.987 - 2.164 kg |
Geremd trekgewicht | 1.000 kg |
Maximum vermogen | 100 kW (136 pk) |
Maximaal koppel | 260 Nm |
Topsnelheid | 130 km/u |
Acceleratie 0-100 km/u | 13,1 - 14,3 sec |
Batterijcapaciteit | 50 - 75 kWh |
Actieradius | 230 - 330 km |
Verbruik | 22 kWh/100 km |
Varianten
Peugeot brengt de e-Traveller in twee lengtevarianten: de standaardversie van 4,95 meter lang of de langere ‘Long’-versie die 5,30 meter lang is. Met een hoogte van 1,92 meter is het voor beide versies zo dat je ze zonder kopzorgen in de meeste parkeergarages kwijt kunt.
Beide varianten delen hetzelfde platform en daardoor hebben we beide dezelfde wielbasis. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat de lange versie meer bagageruimte biedt. Wel bieden allebei de uitvoeringen plaats aan maximaal negen inzittenden.
Prijzen
De Peugeot e-Traveller is beschikbaar vanaf 56.229 euro (50 kWh) of 67.179 euro (75 kWh). Omdat het model nog niet zo lang op de markt is, zijn gebruikte exemplaren schaars.
Design
Buitenkant
Binnen het moederconcern Stellantis zijn meerdere varianten verkrijgbaar van deze ruimtewagen. De Franse ontwerpers bij Peugeot hebben hun best gedaan om deze elektrische minibus een stijlvol en elegant ontwerp te geven. De Peugeot e-Traveller is voorzien van LED-dagrijverlichting, xenonkoplampen, 17-inch lichtmetalen velgen en achterruiten in extra getint glas. Aan de achterzijde van de auto zie je de kenmerkende blauwe ‘e’ in de modelaanduiding. Hiermee onderstreept Peugeot dat je in een elektrische versie onderweg bent.
Binnenkant
Klim aan boord van de Peugeot e-Traveller en je ziet een moderne, maar rustig vormgegeven cockpit. De bedieningsknoppen zijn makkelijk te vinden. De hoge zit biedt uitstekend overzicht op de weg. In het instrumentenpaneel zie je essentiële rij-informatie op een 3,5-inch kleurenscherm. Dankzij een groter 7-inch aanraakscherm in de middenconsole zijn alle benodigde functies binnen handbereik.
De elektrische e-Traveller kan verder worden uitgerust met stoelverwarming, navigatie met spraakbesturing en een audio-installatie met DAB-ontvangst. Laat de autosleutel gerust in je broekzak of tas zitten: dankzij keyless start herkent de auto de bestuurder aan de sleutel en kun je direct met de e-Traveller onderweg.
Met behulp van een app op je smartphone kun je op afstand het opladen van je Peugeot e-Traveller regelen. Staat de auto aan de laadpaal, dan is het voordelig om het interieur van de auto alvast voor te verwarmen. Zo maak je optimaal gebruik van de beschikbare actieradius.
Veiligheid
De Peugeot e-Traveller heeft na botsproeven de hoogst mogelijke beoordeling gekregen van Euro NCAP: 5 sterren. Je kunt dus met een gerust hart zeggen dat dit een veilige auto is. Tot maximaal 30 km/u helpt een automatisch noodremsysteem om aanrijdingen te voorkomen.
Ook zijn er meerdere veiligheidssystemen die je helpen om de aandacht bij het rijden te houden. Denk bijvoorbeeld aan verkeersbordherkenning, adaptieve cruise control, spraakbesturing vanaf het multifunctionele stuurwiel en achteruitkijkcamera met 180-graden zicht rondom de auto.
Alternatieven
De Peugeot e-Traveller is een goed voorbeeld van de nieuwe generatie elektrische ruimtewagens. Die zijn best prijzig, zeker als je je realiseert dat ze gebaseerd zijn op ‘gewone’ bedrijfsauto’s. Toch zijn ze het overwegen waard vanwege de lage gebruikskosten, veelzijdigheid en de enorme ruimte aan boord.
Behalve Peugeot zijn ook veel andere fabrikanten bezig met de overstap naar elektrisch rijden. Wat dacht je van bijvoorbeeld de Mercedes-Benz eVito Tourer of EQV? Die zijn wellicht duurder in aanschaf, maar zijn wellicht gunstiger als het gaat om restwaarde.
Binnen het eigen moederconcern Stellantis heeft Peugeot ook de nodige concurrentie. De Citroën e-SpaceTourer, Opel Zafira-e Life of Fiat e-Scudo Combi om er een paar te noemen. Toyota bouwt op precies hetzelfde platform de Proace Shuttle en Verso. Al deze ruimtewagens zijn grotendeels op hetzelfde recept gebaseerd. Kortom: jouw persoonlijke smaak en budget zullen doorslaggevend zijn bij het maken van jouw keuze.