Sterke punten
- Uitstekend laadvolume
- Hoogwaardig afgewerkt interieur
- Goed veiligheidsniveau
Zwakke punten
- Zit zeer dicht bij de grond
- Lage voetgangersbescherming
- Hoog verbruik in stedelijke gebieden
Peugeot 607 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Peugeot 607, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Peugeot 607
-
Peugeot 607 2.2-16V Business AUT /Airco/Cruise/PDC/NAVI/Leer
€ 3.350,-- 161.522 km
- 10/2004
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7606 HG ALMELO -
Peugeot 607 2.2-16V PACK Airco Navigatie Leder bekleding
€ 2.950,-- 289.126 km
- 09/2003
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
219 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5113 BJ ULICOTEN -
Peugeot 607 2.2-16V Executive NIEUWE APK
€ 1.150,-- 259.500 km
- 09/2005
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
9,2 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
219 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-8861kt HARLINGEN -
Peugeot 607 3.0-24V V6 Executive Autom. Nav.+Clima Bj.:2004 NA
€ 1.999,-- 156.448 km
- 03/2004
- 152 kW (207 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
245 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8304 AW EMMELOORD -
Peugeot 607 607 2.2-16V Executive
€ 7.500,-- 68.000 km
- 03/2004
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-6301ES Valkenburg -
Peugeot 607 3.0-24V V6 Executive automaat LEER org NL
€ 2.450,-- 225.310 km
- 02/2004
- 152 kW (207 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
245 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8171 MG VAASSEN -
Peugeot 607 2.2 16V Platinum-Ivoire uniek en lage km stand
€ 12.500,-- 61.031 km
- 03/2005
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7463 PB RIJSSEN -
Peugeot 607 607+2.2-16V+Pack nieuwstaat Youngtimer!
€ 5.450,-- 243.000 km
- 05/2007
- 120 kW (163 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-5306cs Zuilichem -
Peugeot 607 2.0-16V Pack leer navi clima cruiseapk 12-2025
€ 2.449,-- 221.156 km
- 07/2003
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
205 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7921 JP ZUIDWOLDE -
Peugeot 607 2.0-16V PACK
€ 1.950,-- 241.770 km
- 08/2003
- 101 kW (137 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
8,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-6644 CL EWIJK -
Peugeot 607 2.2-16V Executive, Automaat, Climate Control, PDC
€ 2.600,-- 213.825 km
- 10/2002
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- 8 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4651 RZ STEENBERGEN NB -
Peugeot 607 2.7 HDiF Executive * Full Options * Apk * Euro 4 *
€ 3.500,-- 282.227 km
- 05/2006
- 150 kW (204 PK)
- Gebruikt
- 8 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
223 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3044 AN ROTTERDAM -
Peugeot 607 2.2i 16v Automaat Youngtimer Leder ECC-Climat Audi
€ 7.130,-- 110.986 km
- 10/2001
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
9,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5251 JB VLIJMEN
Interesse in een Peugeot 607
Alle artikelen
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 review – waarom de Polestar 2 op zijn tellen moet passen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De motoren hebben een goede vermogensafgifte.
- Trillingsarme motoren - zelfs bij hoge toerentallen.
- De licht ondersturende besturing garandeert een veilige rijervaring.
- Het zeer goede remsysteem maakt een korte remweg mogelijk.
- Comfortabel gestoffeerde stoelen voor lange reizen.
Belangrijke gegevens
Motor
De Peugeot 607 is verkrijgbaar in één generatie met verschillende diesel- en benzinemotoren. Modellen vanaf 2009 hebben echter alleen een 2,7-liter dieselmotor.
Hieronder volgt een overzicht van de belangrijkste gegevens en cijfers:
Peugeot 607 Benzine | Peugeot 607 Diesel (HDi) | |
---|---|---|
Cilinder | 4 - 6 | 4 - 6 |
Cilinderinhoud in cm³ | 2.230 - 2.946 | 1.997 - 2.720 |
Vermogen in pk | 158 - 211 | 79 - 204 |
Versnellingsbak | Automatische versnellingsbak en handgeschakelde versnellingsbak | Automatische versnellingsbak en handgeschakelde versnellingsbak |
Maximale snelheid in km/u | 220 – 240 | 205 – 230 |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u in seconden | 8,1 - 11,5 | 8,7 - 12,1 |
Brandstofverbruik | 9,2 - 10,2 | 6,4 - 8,4 |
De rijeigenschappen van de Peugeot 607 zijn bij elke motoruitvoering bovengemiddeld goed. De krachtige viercilinder en de nog krachtigere zescilinder motoren zorgen voor een goede vermogensafgifte en maken snelle inhaalmanoeuvres mogelijk. Het schakelen is gemakkelijk. Dankzij de uitstekende overbrengingsverhouding voelen de versnellingen intuïtief aan en maken ze lage toerentallen mogelijk bij hoge snelheden.
Bovendien scoren de diesel- en benzinemotoren met veel soepelheid: Zelfs in het hoge toerentalbereik zijn ze trillingsarm en behouden ze een rustig achtergrondgeluid in het interieur. De comfortabele rijervaring wordt ook geholpen door het goed ontworpen onderstel. Dit strijkt oneffenheden en hobbels weg en is over het algemeen zeer aangenaam.
Eveneens eerste klas zijn de rijstabiliteit en het bochtgedrag van de Peugeot 607: Zelfs tijdens snelle stuurmanoeuvres houdt de Franse sedan zijn baan. In geval van nood voorkomt het ESP dat het voertuig gaat slippen. In bochten onderstuurt de auto een beetje en creëert zo een veilig rijgevoel. Wielspin wordt door het ESP-systeem voorkomen.
Afmetingen
De Peugeot 607 is een sedan waarvan de afmetingen gemakkelijk voldoen aan de ruimtebehoefte van een heel gezin. Hij is ongeveer 4,90 meter lang en 1,80 meter breed en 1,46 meter hoog. Met zijn wielbasis van ruim 2,80 meter biedt hij
zowel voorin als achterin veel ruimte. Voorin vinden zelfs 1,90 meter lange inzittenden voldoende been-, knie- en hoofdruimte. De achterzijde daarentegen is dankzij de hoofdruimte aangepast aan nog steeds bovengemiddeld lange inzittenden van 1,80 meter. Met een zeer ruim laadvolume van 520 liter is de 607 een ruimtewonder voor zijn klasse. Wanneer de rugleuning van de achterbank wordt neergeklapt, neemt het toch al zeer gezinsvriendelijke volume toe tot een enorme 785 liter. Een ander positief kenmerk is de volledig elektrisch te openen achterklep.
Varianten
De Peugeot 607 werd grotendeels ongewijzigd geproduceerd tot het einde van de productie in 2010. De enige wijziging aan de carrosserie vond plaats in 2004 tijdens een klein modelonderhoud. Vooral de voorkant is aangepast: Hij is nu versierd met luchtinlaten en de bumper is versierd met meer chroom. Bovendien zitten er nu ronde mistlampen in de voorkant.
Technisch gezien werd met de modelupdate een 2,7-liter zescilinder HDi FAP-dieselmotor aan het gamma toegevoegd. Deze heeft een vermogen van 204 pk. Dankzij de FAP-technologie beschikt hij ook over een roetfilter.
Prijs
De Peugeot 607 was jarenlang de officiële auto van de Franse president en belooft dus enorm veel comfort, goede rijprestaties en veel ruimte. Gezien deze talrijke voordelen lijkt een nieuwprijs van net geen 30.000 euro op de Nederlandse markt een koopje. En zelfs volledig uitgerust is het voertuig allesbehalve duur met ongeveer 47.000 euro, vooral in vergelijking met de concurrentie.
De Peugeot 607 is ook een goede keuze als occasion. Wie een comfortabele en veilige sedan zoekt, maakt met deze solide voertuigen een goede keuze. Voor ongeveer 3000 euro zijn er al goed onderhouden sedans op de Nederlandse occasionmarkt die met ongeveer 150.000 kilometer op de klok een zeer goede keuze zijn en ook langdurig gebruik mogelijk maken. Af en toe is de Peugeot 607 zelfs voor een lagere prijs verkrijgbaar, maar in dat geval moeten eventuele reparaties of beperkingen in de staat van onderhoud worden geaccepteerd.
Met een leeggewicht van maximaal 1,8 ton moeten klanten op de onderhoudskosten letten; de Nederlandse motorrijtuigenbelasting op de Peugeot 607 bedraagt bijvoorbeeld nog zo'n 1200 euro per jaar. Ook het brandstofverbruik is niet echt overtuigend, zeker gezien de krachtige motoren; in sommige gevallen ruim boven de tien liter per 100 kilometer drijven de gebruikskosten omhoog.
Design
Exterieur
Qua design biedt de 607 een antithese van de anders meestal hoekige, kantige luxe sedans: hij komt met zachte lijnen en overtuigt met zijn afgeronde look. Deze zachte indruk wordt duidelijk gecontrasteerd door de kwaadaardig ogende koplampen, die de grote Franse auto nog meer karakter geven. Op de occasionmarkt is de Peugeot 607 vooral verkrijgbaar in klassieke kleuren. Zilver en casual donkergroen, blauw of zwart domineren de look van de sedan.
De wielen van de 607 zijn voorzien van 16- tot 18-inch velgen. Modellen na de
update van 2004 hebben standaard 17-inch wielen.
Interieur
Het interieur van de Peugeot 607 is bovengemiddeld goed. De verwerking van alle materialen is netjes en van hoge kwaliteit. De stoelen zijn standaard bekleed met leder en kunnen voorin individueel worden versteld. Bovendien zijn ze zacht opgevuld en bieden ze ook op lange reizen zitcomfort. Bovendien kunnen de zitposities worden opgeslagen en gemakkelijk worden aangepast.
De bedieningselementen zijn logisch geplaatst en gemakkelijk af te lezen. Rijverlichting, ruitenwissers en de zelfdimmende binnenspiegel zijn volledig automatisch, waardoor ze nog gemakkelijker te bedienen zijn. De multifunctionele hendels in de stuurkolom houden belangrijke schakelaars binnen handbereik voor de bestuurder.
Veel praktische rekken bieden voldoende opbergruimte in het interieur. Het handschoenenkastje wordt hier zelfs gekoeld. De interieurverlichting verlicht het model zeer goed, zelfs in de voetenruimte.
Veiligheid
Het veiligheidsniveau van de Peugeot 607 is zeer hoog. Dankzij het zeer goede remsysteem komt het model na een noodstop bij 100 km/h al na 42 meter tot stilstand. ABS en remassistent ondersteunen de bestuurder. Bovendien gaan de alarmlichten automatisch aan na een noodstop.
Ook het airbagpakket in de 607 is royaal: voor- en zij-airbags zijn aan de voorzijde gemonteerd. Er zijn ook zij-airbags achterin. Het continue hoofdairbagsysteem biedt extra bescherming voor alle inzittenden, ook standaard. In de Euro NCAP crashtest haalde de sedan vier van de vijf mogelijke sterren.
Alternatieven
Een alternatief voor de Peugeot 607 is de Mercedes-Benz E 280. Gemiddeld genomen heeft deze luxeklasse auto een nog beter weggedrag dan de Franse sedan. Als je van de ronde ontwerpstijl houdt, kun je ook kijken naar de Alfa Romeo 166 JTD. Dit voertuig is ook zuiniger buiten de stad en op de snelweg dan de 607. De Citroën C5 biedt nog meer ruimte in de bestuurders- en passagiersstoel. Goed onderhouden modellen van de alternatieven zijn op de Nederlandse occasionmarkt in goede staat verkrijgbaar voor ongeveer 3000 euro.