- Homepage
- Auto
- Peugeot
- Peugeot 208
- Peugeot e-208
Sterke punten
- Direct herkenbaar als Peugeot en als 208
- Bruikbare actieradius, snel opladen
- Lage gebruikskosten, goede restwaarde
Zwakke punten
- Niet de ruimste achterin
- Smaakgevoelige i-Cockpit
- Ruimschoots de duurste Peugeot 208
Peugeot e-208 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Peugeot e-208, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Peugeot e-208
-
Peugeot e-208 EV Allure 50 kWh (136PK) (Subsidie Mogelijk), 1e-E
€ 19.390,-BTW verrekenbaar - 59.965 km
- 09/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2394 CG HAZERSWOUDE RIJNDIJK -
Peugeot e-208 electric drive 100 kW GT Pack
€ 18.949,-- 35.378 km
- 09/2022
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1101 CL AMSTERDAM -
Peugeot e-208 EV Allure 50 kWh Pack|navigatie|3-fase|keyless| 3d
€ 22.949,-BTW verrekenbaar - 46 km
- 03/2022
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3451 AB VLEUTEN -
Peugeot e-208 GT 51kWh 156 | Pack Drive Assist Plus | Keyless |
€ 25.400,-BTW verrekenbaar - 18.664 km
- 09/2023
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9723 JA GRONINGEN -
Peugeot e-208 EV GT Pack 50 kWh| panoramadak| 3-fase |navigatie|
€ 24.949,-BTW verrekenbaar - 6.958 km
- 09/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3451 AB VLEUTEN -
Peugeot e-208 EV 50kWh 136pk Allure 2.000 euro subsidie
€ 17.930,-€ 16.930,-BTW verrekenbaar - 37.422 km
- 07/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2645 ED DELFGAUW -
Peugeot e-208 EV Allure 50 kWh | 1e-EIG | ACC | CAMERA | CARPLAY
€ 15.900,-BTW verrekenbaar - 94.755 km
- 10/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3951 LB MAARN -
Peugeot e-208 Style | Navigatie | Apple CarPlay | Sensoren achte
€ 16.990,-BTW verrekenbaar - 34.224 km
- 09/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1812 RS ALKMAAR -
Peugeot e-208 EV GT 350 50 kWh 136 Pk | SUBSIDIE MOGELIJK* | 3-F
€ 17.950,-BTW verrekenbaar - 28.819 km
- 10/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8447 GH HEERENVEEN -
Peugeot e-208 Allure | Apple CarPlay | Camera | Stoelverwarming!
€ 21.988,-€ 20.890,-BTW verrekenbaar - 3.626 km
- 12/2022
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1812 RS ALKMAAR -
Peugeot e-208 EV GT 350 50 kWh 59591 DEALER OND ORG NL AUTO
€ 17.695,-BTW verrekenbaar - 59.591 km
- 10/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3316 GN DORDRECHT -
Peugeot e-208 1.2 PureTech 100pk GT Pack | Navigatie | Cruise Co
€ 16.940,-BTW verrekenbaar - 85.534 km
- 11/2021
- 57 kW (77 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6883 DB VELP -
Peugeot e-208 EV GT 350 50 kWh | €2000,- SUBSIDIE | BTW | 1e Eig
€ 17.949,-BTW verrekenbaar - 67.179 km
- 01/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4879 NL ETTEN-LEUR -
Peugeot e-208 EV 50KW GT (Camera - Parkeersensoren V+A - Automat
€ 22.245,-BTW verrekenbaar - 8.402 km
- 05/2022
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5571 MZ BERGEIJK -
Peugeot e-208 208+EV+Active+Pck+50+kWh
€ 20.500,-- 5.208 km
- 07/2023
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
16,0 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-5664RL Geldrop -
Peugeot e-208 EV GT Pack 50 kWh Sport €2000.- Subsidie (APPLE CA
€ 19.945,-BTW verrekenbaar - 37.116 km
- 07/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2931 SJ KRIMPEN AAN DE LEK -
Peugeot e-208 EV Allure 50 kWh 136 PK |Cruise Control | Parkeer
€ 19.345,-BTW verrekenbaar - 12.112 km
- 02/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5674 TZ NUENEN -
Peugeot e-208 EV GT 350 50 kWh | 16.945,- na subsidie | Panorama
€ 18.945,-BTW verrekenbaar - 55.299 km
- 11/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3762 EC SOEST -
Peugeot e-208 EV GT Pack 50 kWh
€ 19.950,-- 19.647 km
- 03/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6732 EK HARSKAMP -
Peugeot e-208 EV Active 50 kWh 136PK | €2.000 OVERHEIDSSUBISIDIE
€ 18.440,-- 30.436 km
- 07/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1446 AP PURMEREND
Interesse in een Peugeot e-208
Alle artikelen
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 review – waarom de Polestar 2 op zijn tellen moet passen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Net zo dynamisch als de Peugeot 208 met verbrandingsmotor
- Goed compromis tussen rijplezier en comfort
- Moderne cockpit met voor dit segment prima materialen
- Bruikbare actieradius, prima oplaadmogelijkheden
Technische gegevens
Motorisatie
Traditioneel was de Peugeot 208 een compacte stadsauto met benzine- of dieselmotor. De nieuwste modelgeneratie doet in 2019 zijn intrede en is er dan meteen ook als volledig elektrische e-208. Inmiddels hebben de Peugeots e-208 en 208 een facelift ondergaan en zijn ze verder verbeterd. Beide versies van de 208 delen hun techniek met modellen van zustermerken van Stellantis, zoals Opel, Citroën en DS.
De Peugeot e-208 biedt keuze uit twee versies. De e-208 met een batterij van 50 kWh levert 100 kW (136 pk) en 260 Nm koppel. De andere – met een batterij van 51 kWh – levert 115 kW (156 pk) en 270 Nm koppel en is alleen een optie voor de GT. De actieradius is met de modelupdate van eind 2023 gegroeid van 320 naar 361 kilometer voor de versie met de kleinere batterij en van 400 naar 410 kilometer met de grotere batterij.
Net zo belangrijk als batterijcapaciteit is hoe snel je de batterij kunt opladen. Dat kan aan een regulier stopcontact, maar een Wallbox doet dat sneller. Met het maximale laadvermogen van 11 kW is de batterij in drie uur (3:15 uur met de grotere batterij) opgeladen van 20 tot 80 procent. Aan een snellader kost dat minder dan een halfuur.
Afmetingen
Qua afmetingen ligt de Peugeot e-208 helemaal in lijn met de concurrentie in het B-segment. Met de facelift voor modeljaar 2024 is de e-208 een centimetertje in de lengte en breedte gegroeid – de wielbasis van 2,54 meter is uiteraard gelijk gebleven. Daarmee is de Peugeot e-208 vrijwel even groot als een Volkswagen Polo en Renault Clio.
De e-208 is zeker niet de ruimste auto in zijn segment. Achterin biedt de e-208 wat minder ruimte dan een Volkswagen Polo, maar voor kinderen is er ruimte genoeg. De bagageruimte is met de facelift gegroeid van een bescheiden 265 liter naar 309 liter. Met de achterbank plat is het volume 1.100 liter.
De belangrijkste specificaties op een rij
Peugeot e-208 | |
---|---|
Marktintroductie | 2023 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,06 x 1,76 x 1,43 m |
Wielbasis | 2,54 m |
Inhoud bagageruimte | 309-1.100 l |
Ledig gewicht | 1.430 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.910 kg |
Vermogen | 100-115 kW (136-156 pk) |
Koppel | 260-270 Nm |
Topsnelheid | 150 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 8,2-9,0 sec |
Batterijcapaciteit | 50-51 kWh |
Verbruik | 14,1-15,5 kWh/100 km |
Actieradius | 361-410 km |
Varianten
Peugeot levert de e-208 uitsluitend als vijfdeurs hatchback en in de uitvoeringen Active, Allure en GT. De Active heeft de meest bescheiden basisuitrusting. Standaard is onder meer analoge i-Cockpit, stalen wielen, cruise control, handmatig te bedienen airco en een DAB-radio. Vanaf de Allure wordt het al wat leuker, met onder meer i-Cockpit met digitaal 2D scherm, automatische airco, LED-dagrijverlichting, parkeerhulp (voor en achter) en lichtmetalen 16-inch wielen. De GT is de topversie, met een sportiever uiterlijk, lichtmetalen 17-inch wielen en heel wat dynamische accenten. Ook krijg je dan de ietwat smaakgevoelige i-Cockpit met 3D functie, achteruitrijcamera en automatische klimaatregeling.
Prijzen
Een nieuwe Peugeot e-208 kost je sowieso een kleine 36.000 euro voor de Active-uitvoering. De topversie, de GT met de 51 kWh-batterij en meer vermogen, kost ruim 41.000 euro. De versie van vóór de modelupdate kostte nieuw tussen de 30.000 en 38.000 euro.
Zoek je een occasion van de e-208, dan moet je rekenen op prijzen vanaf zo’n 15.000 euro voor exemplaren van vóór de facelift. Exemplaren van daarna beginnen qua prijs bij zo’n 30.000 euro. Maar dat zijn dan ook nog heel jonge auto’s.
Mag het ook een Peugeot 208 met benzinemotor zijn? Exemplaren van de tweede generatie vind je al voor ongeveer 12.000 euro. Exemplaren van de vorige generatie 208 zijn met prijzen vanaf 4.000 euro aanzienlijk goedkoper, maar ook ouder.
Design
Buitenkant
De elektrische e-208 een mooi voorbeeld van de designtaal van Peugeot. Dit was de eerste elektrische auto in dit segment die nauwelijks te onderscheiden is van de benzineversies. De e-208 heeft geen speciale aerodynamische neus; eigenlijk zijn het alleen de lichtblauwe ‘e’-badges, andere wielen en het ontbreken van uitlaten die verraden dat je hier te maken hebt met een elektrische 208. Na de facelift van eind 2023 heeft de e-208 en ook de 208 andere koplampen en – het meest opvallend: aan weerszijden drie ‘slagtanden’ in plaats van één voor de dagrijverlichting.
De rijker aangeklede GT-uitvoeringen herken je aan de grotere wielen, wielkastverbreders, LED-koplampen en andere uiterlijke verfraaiingen. Bij elke e-208 is de laadpoort verborgen achter het klepje waar bij brandstofversies de tankopening zit.
Binnenkant
De designers van Peugeot hebben hun best gedaan om de kleine 208 een creatief en modern interieur te geven. Datzelfde geldt uiteraard ook voor de e-208. Ook deze heeft een futuristisch dashboard, de e-Cockpit, gekenmerkt door onder meer een sportief klein stuurtje en de daarboven geplaatste instrumenten. De bouwkwaliteit is van hoog niveau voor een auto in dit segment.
Veiligheid
De Peugeot e-208 scoort prima in de Euro NCAP-botsproeven. Hij krijgt een beoordeling van vier sterren. Als inzittende ben je veilig in een e-208; hij beschikt over ruim voldoende airbags en structurele kreukelzones. Voetgangers treffen het iets minder.
Alternatieven
Het meest voor de hand liggende alternatief voor de Peugeot e-208 komt vanuit het Stellantis-concern waartoe Peugeot ook behoort: de Opel Corsa Electric, onderhuids volledig identiek aan de e-208. Verder is er niet veel aanbod wat betreft écht gelijkwaardige elektrische modellen in het B-segment.
Wie een compacte hatchback met verbrandingsmotor zoekt, heeft keus uit veel alternatieve modellen. Maar op de markt van elektrische modellen is de spoeling veel dunner. Er zijn geen elektrische versies van de Volkswagen Polo, de Ford Fiesta, de Renault Clio, de Hyundai i20 en de Seat Ibiza. Andere merken zijn nauwelijks bezig met elektrificatie van de kleinste modellen. Er zijn wel enkele elektrische compacte auto’s, denk aan de Dacia Spring, maar die is aanzienlijk kleiner en goedkoper dan de Peugeot e-208 en dus een maatje te licht. Je kunt ook denken aan de Renault Zoe, maar dat model is al lang op de markt en biedt minder binnenruimte dan de Peugeot e-208. De MINI Cooper Electric en Honda e zijn beide ook compact en bieden veel rijplezier en leuke gadgets, maar wel voor veel meer geld. Recent verschenen zijn de BYD Dolphin – voor prijzen van 30.000-35.000 euro – en de Smart #1 – vanaf 34.000 euro.
FAQ
Waarom is de Peugeot e-208 zoveel duurder dan een 208 met verbrandingsmotor?
Is de Peugeot e-208 een goede auto?
Meer informatie
Meer details
- E Pace
- Peugeot Cabriolet
- Peugeot Hybride
- Kleine Peugeot
- Peugeot Expert
- Peugeot Partner
- Peugeot Station
- Peugeot Suv
- Peugeot Gt Line
- Peugeot Automaat