Actueel aanbod van Peugeot 2007
-
Peugeot 207 1.4 16V 5drs Airco NL-auto
€ 2.950,-- 144.229 km
- 08/2007
- 65 kW (88 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
152 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7021 PB ZELHEM -
Peugeot 207 SW 1.6 VTi XS Première
€ 2.450,-- 162.648 km
- 10/2007
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
150 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3113 AH SCHIEDAM -
Peugeot 207 1.4-16V Color-line |UNIEK! 29509 KM NAP!|AIRCO|RAD
€ 4.900,-- 29.509 km
- 01/2007
- 65 kW (88 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
152 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2952 AX ALBLASSERDAM -
Peugeot 207 1.6-16V T Féline 5-Drs Leer! Navi! Bj:2007 NAP!
€ 2.999,-- 138.258 km
- 02/2007
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
166 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8304 AW EMMELOORD -
Peugeot 206 1.4 Air-line 3 Airco 5 deurs
€ 2.325,-- 180.281 km
- 01/2007
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
149 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3846 AP HARDERWIJK -
Peugeot 207 1.6 VTi Sublime. Automaat!
€ 4.449,-- 128.156 km
- 04/2007
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
167 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3771 AG BARNEVELD -
Peugeot 207 1.4-16V Color-line
€ 1.950,-- 294.272 km
- 02/2007
- 65 kW (88 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
152 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2391 PZ HAZERSWOUDE-DORP -
Peugeot 207 1.4-16V Color-line APK 08-2025 / Airco / 5-Deurs
€ 1.950,-- 245.707 km
- 02/2007
- 65 kW (88 PK)
- Gebruikt
- 5 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
152 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8501 XD JOURE -
Peugeot Expert 227 2.0 HDI L1H1 airco
€ 4.114,-BTW verrekenbaar - 193.694 km
- 04/2007
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7905 SX HOOGEVEEN
Highlights van Peugeot in 2007
Introductie van de Peugeot 308; zonder meer een van de meest significante lanceringen van Peugeot in 2007. De 308 verving als compacte middenklasser de populaire 307 en werd geprezen om zijn moderne ontwerp, verbeterde aerodynamica en efficiënte motoren. De 308 zette een nieuwe standaard voor Peugeot in het middenklasse-segment met zijn hoogwaardige interieur en uitgebreide veiligheidsvoorzieningen.
Uitbreiding van de Peugeot 207 line-up: de 207, die in 2006 werd geïntroduceerd, breidde in 2007 uit met nieuwe varianten zoals de 207 SW (stationwagen) en de avontuurlijke 207 SW Outdoor. Deze uitbreidingen maakten de 207 aantrekkelijker voor een breder publiek, van kleine gezinnen tot avontuurlijk ingestelde bestuurders.
Lancering van de Peugeot 4007: 2007 markeerde Peugeot's intrede in de SUV-markt met de introductie van de 4007. Dit model, ontwikkeld in samenwerking met Mitsubishi, bood een combinatie van robuustheid en veelzijdigheid, met vierwielaandrijving en een krachtige 2,2-liter HDi-dieselmotor.
Sterke focus op technologische innovaties: Peugeot richtte zich op het verbeteren van brandstofefficiëntie en het verlagen van emissies door de introductie van efficiëntere motoren en de integratie van Stop & Start-technologie in sommige modellen. Veiligheidsvoorzieningen zoals elektronische stabiliteitsprogramma’s (ESP), ABS en uitgebreide airbagsystemen werden verder verbeterd en breder toegepast in het modellengamma.
Welke Peugeots waren verkrijgbaar in 2007?
In 2007 telde het modellengamma van Peugeot meer dan vijftien verschillende modellen. Hiermee verstevigde het Franse merk zijn rol als ‘massamerk’ met een gamma voor een zeer breed publiek (behalve het super-de-luxe premiumsegment).
Aan de voet van het toenmalige gamma stond de 107, die al sinds zijn introductiejaar 2005 als een warm broodje over de toonbank vloog. Deze compacte stadsauto met zuinige driecilindermotor was verkrijgbaar als drie- en vijfdeurs en niet aan te slepen voor kopers die een ideale kleine auto zochten voor een beperkt budget. Ook als tweede (boodschappen)auto was de Peugeot 107 zeer geschikt en gewild.
Zeker niet minder populair – want ooit de bestverkopende auto van Nederland – was de Peugeot 206. Het model bleef zelfs zo goed verkopen dat Peugeot de productiestop uitstelde tot 2009. Dit terwijl zijn opvolger, de 207, al enkele jaren rondreed.
De Peugeot 207 werd geïntroduceerd in 2006 en beleefde in 2007 zijn eerste volle verkoopjaar. In dat jaar kreeg de line-up versterking van de 207 CC, een olijke cabriolet met inklapbare hardtop – een heersende trend onder cabrio’s die Peugeot met de 206 CC had ingezet. Fans van de 206 CC konden deze overigens nog gewoon nieuw bestellen tot maart 2007; daarna stopte de productie.
Ook nieuw op het toneel van het jaar 2007 was de Peugeot 207 SW, de stationwagenvariant van de 207. Nederland is een typisch stationwagenland en dat resulteerde in extra succes voor Peugeot in ons land. Dit terwijl compacte stationwagens – in het compacte B-segment – doorgaans geen hardlopers zijn onder autokopers.
Net als de 206 begon ook diens grotere broer, de 307, gedateerd te raken. Maar Peugeot had de vervanger al klaar staan in de gedaante van de 308. Met een nieuw design, verbeterde afwerking en moderne technologie. De introductie van de Peugeot 308 was zonder twijfel het grootste nieuws van Peugeot in 2007, gevolgd door de 4007. Met die laatste trad het Franse merk toe tot het steeds populairder wordende SUV- en crossoversegment. Sindsdien is Peugeot een grote speler op de SUV-markt.
Peugeot’s boegbeeld op de zakelijke markt, de 407, was in 2005 gelanceerd en ging in 2007 onverminderd door als grote vierdeurs sedan en nog ruimere stationwagen. Met name de 407 SW was in trek onder (zakelijke) rijders en niet in de laatste plaats vanwege de zeer riante bagageruimte – sowieso een sterke troef van menig Peugeot. Er was ook een 407 Coupé, waarmee Peugeot een ode bracht aan groteske, flamboyante Franse coupés uit vervlogen tijden.
Helemaal bovenaan het leveringsprogramma, maar twee uitersten van elkaar stonden de 607 en 807. De Peugeot 607 was echt een lel van een sedan, terwijl de 807 de rol van familie-MPV vervulde. Destijds waren ze al een zeldzaamheid op de Nederlandse wegen en dat zijn ze altijd gebleven.
Hoeveel kost een Peugeot in 2007?
Nieuwprijzen in 2007
‘Betaalbare luxe’ is een etiket dat gerust op het merk Peugeot valt te plakken. Het Franse merk streeft sinds mensenheugenis naar een uitgekiende balans tussen design, kwaliteit en (standaard)uitrusting na. De reputatie op het gebied van betrouwbaarheid is weleens twijfelachtig geweest, maar Peugeot heeft zich hierin flink verbeterd in de afgelopen decennia. Sowieso staat het trouw het opvolgen van de onderhoudsintervallen (bij een autobedrijf met kennis van zaken) aan de basis van overwegend probleemloze kilometers. Dat geldt niet alleen voor een Peugeot.
Kijken we naar de prijzen van Peugeot in het jaar 2007, dan was de 107 verreweg de voordeligste van alle modellen. Voor minder dan 8.000 euro viel er een gloednieuw exemplaar te bestellen, destijds ver onder de ‘magische grens’ van tienduizend euro. Tegenwoordig valt dat geenszins meer voor te stellen. Nu kost de goedkoopste nieuwe auto in Nederland minimaal het dubbele. Tijden veranderen.
Met de 107 parkeerde en manoeuvreerde je in de smalste straten van een gemiddelde dorp of stad. Maar voor wie net wat meer auto wenste tegen niet veel meer geld, waren de 206 en latere 207 een goed alternatief. In 2007 betaalde je tussen de 12.000 en 18.000 euro voor een nieuwe Peugeot 208, afhankelijk van de motorisering en uitvoering. De 206 SW startte bij 14.000 euro en de zomerse, dakloze 206 CC had een (pittige) vanafprijs van 22.000 euro. Dan waren de nieuwere 207 hatchback en 207 SW een stuk goedkoper met vanafprijzen van respectievelijk 14.000 en 16.000 euro.
In 2007 zwaaide de Peugeot 307 af tegen een toenmalige vanafprijs van net geen 20.000 euro. Zijn opvolger, de 308, was zelfs iets betaalbaarder met een basisprijs van amper 19.000 euro. De duurste en snelste uitvoering van de 308 in 2007 was de versie met 175 sterke THP-turbomotor. Qua prestaties bijna hot hatch-waardig, evenals de vanafprijs van ruim 30.000 euro. In de jaren daarna zou er een nog sneller (en duurdere) versie volgen: de 308 GTi, goed voor 270 pk.
Als het niet per se bloedsnel hoefde te zijn, maar wel lekker ruim en comfortabel, dan had je aan de Peugeot 407 Berline (sedan), 407 SW (station) of 4007 SUV een hele fijne auto. Ze stonden in 2007 in de boeken voor prijzen vanaf respectievelijk 25.000, 26.500 euro en 37.000 euro. Flamboyante Peugeot-rijders met soortgelijke eisen kwamen al snel uit bij de 407 Coupé. Die kostte destijds minstens 38.000 euro.
Was alleen het beste van Peugeot in 2007 genoeg, dan kon je niet om de 607 heen. Een lel van een vierdeurs sedan die deed herinneren aan de grote, geriefelijke Franse sedanmodellen van vroeger. In 2007 diende je hier 40.000 euro voor neer te tellen. De duurste 607 was de versie met smeuïge V6 en een prijs van 63.000 euro. Groot gezin of gewoon behoefte aan zeeën van binnen- of bagageruimte? Daarvoor had Peugeot de 807 paraat staan. Nieuwprijzen begonnen bij 33.000 euro.
Prijzen voor occasions
Occasions van Peugeots uit 2007 zijn er meer dan voldoende. Als je alle verkrijgbare modellen in dat jaar op een hoop gooit, dan lopen de prijzen uiteen van pakweg 500 tot 7.000 euro. Ja, je leest het goed, al voor een paar honderd euro kan je een Peugeot uit 2007 bemachtigen. Houd echter wel rekening met een hoge kilometerstand, potentieel achterstallig onderhoud en een uitstraling die wel een professionele poetsbeurt kan gebruiken.
Niettemin zijn Peugeot occasions uit 2007 uiterst betaalbaar (ook de betere en mooiere occasions), en daarmee hebben we ook meteen een geijkte neveneigenschap van het Franse merk te pakken: Peugeot staat erom bekend niet het meest waardevaste automerk te zijn. Hoewel dit weliswaar afhankelijk is per model, maar ten opzichte van bijvoorbeeld Volkswagen of Toyota, ben je bij een vergelijkbare Peugeot occasion vaak net even wat voordeliger uit.
FAQ
Wat maakt Peugeot als merk anders in vergelijking met andere merken?
Is een Peugeot kostbaar om te onderhouden?
Welke modellen van Peugeot zijn het meest geschikt voor gezinnen?
Waar kan ik een Peugeot kopen of onderhouden?
Meer informatie
Meer details
- Peugeot Hybride
- Kleine Peugeot
- Peugeot Bipper
- Peugeot Boxer
- Peugeot Expert
- Peugeot Partner
- Peugeot Sportwagen
- Peugeot Rifter
- Peugeot Station
- Peugeot Suv