- Homepage
- Auto
- Mitsubishi
- Mitsubishi Outlander
- Mitsubishi Outlander PHEV
Sterke punten
- Plug-in hybride aandrijflijn
- Veel veiligheidssystemen
- Hogere instap
Zwakke punten
- Beperkte elektrische actieradius
- Oude laadaansluiting voor snelladen
- Niet zuinig met lege batterij
Mitsubishi Outlander : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Mitsubishi Outlander, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Mitsubishi Outlander PHEV
-
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle - SCHADE - PANORAMADAK - XENON -
€ 6.450,-- 204.654 km
- 03/2014
- 89 kW (121 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
44 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1951 NA VELSEN NOORD -
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle+ TREKHAAK
€ 8.499,-- 259.715 km
- 12/2013
- 89 kW (121 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
44 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle
€ 8.950,-- 252.270 km
- 05/2014
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
44 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9351 VH LEEK -
Mitsubishi Outlander PHEV 4WD
€ 19.249,-- 104.093 km
- 05/2019
- 99 kW (135 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
46 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1101 CL AMSTERDAM -
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Top 4WD
€ 19.249,-- 107.573 km
- 05/2017
- 89 kW (121 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
155 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1101 CL AMSTERDAM -
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Prestige+ // ZONNEDAK // LEDER //
€ 23.800,-- 74.207 km
- 08/2018
- 135 kW (184 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5503 LV VELDHOVEN -
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV X-Line Sport 203Pk Automaat (NAVIGATIE, C
€ 14.745,-€ 13.945,-- 138.106 km
- 11/2014
- 149 kW (203 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-2921 LP Krimpen aan de IJssel -
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV X-Line Sport Automaat (NAVIGATIE, NAP, CL
€ 13.445,-- 159.978 km
- 01/2015
- 120 kW (163 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-2921 LP Krimpen aan de IJssel -
Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Intense+ (135 PK) 2e-Eig, Mitsubishi-Deal
€ 23.390,-BTW verrekenbaar - 121.736 km
- 09/2019
- 165 kW (224 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
46 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2394 CG HAZERSWOUDE RIJNDIJK
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Hybride aandrijving zorgt voor zuinig verbruik
- Het ruime interieur is ook perfect voor lange mensen
- Aantrekkelijke occasionprijzen
Technische gegevens
Motorisatie
De Outlander bestaat al sinds 2001, maar pas de derde generatie werd voorzien van een plug-in hybride-aandrijflijn. De Outlander PHEV is uitgerust met zowel een elektromotor als een verbrandingsmotor. De auto beschikt over een 2,0-liter benzinemotor van 121 pk en twee elektromotoren van 82 pk. De beide elektromotoren bedienen de voor- en achterwielen. Bij het rijden met de Outlander Mitsubishi Hybrid kan worden gekozen voor geheel elektrisch, seriehybride met de benzinemotor als accugenerator, of parallelhybride. In dit laatste geval worden voor de aandrijving de verbrandingsmotor én de elektromotor aangesproken. De auto kan ook energie opwekken door middel van regeneratief remmen.
In de bodem ligt een accupakket met een brutocapaciteit van 12 kWh, waarvan 8 kWh beschikbaar is voor het rijden. Officieel is zijn actieradius 52 kilometer, maar in de praktijk moet je eerder aan zo’n 30 kilometer denken. Voor lange afstanden op elektrokracht is deze generatie dus minder geschikt.
De Outlander PHEV is voorzien van een snellaadaansluiting (Chademo). In een half uur kun je zo’n 25 kilometer bijladen. Inmiddels is deze laadaansluiting wel sterk verouderd en staan er steeds minder laadpalen met deze aansluiting langs de weg. Gelukkig kun je het model ook met een normale AC-aansluiting opladen of een traditionele stekker. Dan duurt een volle laadbeurt zo’n drie uur. Dankzij de krachtige benzinemotor kan de auto tot 1.500 kilo trekken.
De vierde generatie Outlander PHEV komt verder op een volle accu. Dankzij 20 kWh bedraagt het elektrische rijbereik 87 kilometer. Dit model werd al in 2021 gepresenteerd, maar kwam pas in 2024 in Europa op de markt. In de vierde generatie Outlander PHEV ligt een 2,4-liter benzinemotor. Op de vooras ligt een 116 pk sterke elektromotor en achterin een 136 pk sterke elektromotor.
Afmetingen
De Mitsubishi Outlander PHEV is 4,65 meter lang, 1,80 meter hoog en 1,68 meter breed. De bagageruimte meet 463 liter. Bij het neerklappen van de achterbank wordt de veelzijdigheid van de Outlander PHEV nog verder benadrukt, met een totaalvolume van 1.741 liter.
De volgende gegevens hebben betrekking op de Mitsubishi Outlander PHEV:
Mitsubishi Outlander PHEV | |
---|---|
Marktintroductie | 2015 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,65 x 1,80 x 1,68 m |
Wielbasis | 2,67 m |
Inhoud bagageruimte | 463-1.741 l |
Ledig gewicht | 1.820 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.340 kg |
Cilinderinhoud | 1998 cm³ |
Vermogen | 149 kW (203 pk) |
Koppel | 300 Nm |
Topsnelheid | 170 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 11,0 s |
Tankinhoud | 45 l |
Verbruik | 1,9 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 42 g/km |
Varianten
Er zijn veel verschillende varianten van de Outlander PHEV. Ze bieden een scala aan keuzes voor automobilisten die op zoek zijn naar verschillende niveaus van luxe en prestaties. De basisversie van de Outlander PHEV, genaamd Business Edition, vormt het fundament van het assortiment. De topversie is de Outlander PHEV S-Edition.
Prijzen
De basisversie – de Business Edition – was er in 2015 vanaf 41.990 euro. Voor de Outlander PHEV S-Edition vroeg het merk 51.000 euro. Dankzij de lage bijtelling werd het model gigantisch populair in Nederland. Het merk verkocht enorm veel exemplaren, puur vanwege de fiscale voordelen.
Mitsubishi Outlander PHEV-occasions zijn er vanaf zo’n 10.000 euro. Je krijgt dan een vroege Business Edition-uitvoering uit 2015. Vaak staat er zo’n 150.000 kilometer of meer op de klok. Voor nieuwere modellen liggen de prijzen uiteraard hoger.
Design
Buitenkant
Mitsubishi heeft veel aandacht besteed aan het onderscheiden van de Outlander van de grote SUV-menigte, vooral als het gaat om het uiterlijk. Met succes, want de boemerangvormige voorkant rond de zwarte grille en de subtiele LED-koplampen geven de Mitsubishi Outlander een opvallend v oorkomen. Scherpe lijnen en hoeken snijden door de lucht, terwijl LED-verlichting aan de voor- en achterzijde een eigentijdse flair toevoegt en de zichtbaarheid verhoogt. Het zijprofiel van de auto maakt ook indruk, met zwart getinte achterruiten en 16-inch aluminium velgen. De zilverkleurige dakdrager voegt een gestroomlijnd silhouet toe aan de Mitsubishi Outlander. De gestroomlijnde carrosserie is ontworpen met aerodynamica in gedachten, terwijl de prominente grille zorgt voor optimale luchtstroom. De auto heeft een subtiele laadaansluiting en tankklep. Aan de achterzijde vloeien de twee afzonderlijke achterlichten vloeiend over van de zijkanten naar de achterkant, met het klassieke Mitsubishi-logo tussen de twee lampen.
Binnenkant
De ruime cabine biedt plaats aan maximaal zeven personen en biedt voldoende beenruimte, zelfs voor passagiers die langer zijn dan 1,90 meter, zowel voorin als achterin. In de cockpit zijn alle gebruikelijke functies gemakkelijk te vinden en te bedienen, hoewel het infotainmentsysteem een korte gewenningsperiode vereist. Het instrumentenpaneel toont alle essentiële informatie, zoals de acculading en de brandstofmeter, terwijl de snelheidsmeter zich aan de rechterkant bevindt, met extra weergave van het vermogen van de elektrische aandrijving.
De elektrisch verstelbare buitenspiegels van de Mitsubishi Outlander kunnen eenvoudig worden bediend vanaf de bestuurderszijde. De bestuurdersstoel is standaard elektrisch verstelbaar, terwijl de passagiersstoel handmatig moet worden versteld.
Veiligheid
De Outlander PHEV heeft verschillende veiligheidsvoorzieningen aan boord die hebben bijgedragen aan het behalen van een 5-sterrenrating in de Euro NCAP-crashtest. Denk aan ABS met elektronische remkrachtverdeling (EBD), elektronische stabiliteits- en tractiecontrole (MASC/MATC), hoofdairbags op de 1e en 2e zitrij, ISOFIX-bevestiging voor kinderzitjes, automatische 3-puntsgordels op alle zitplaatsen en gordelspanner en gordelkrachtbegrenzer vooraan.
Alternatieven
De Mitsubishi Outlander PHEV was zijn tijd ver vooruit en de eerste plug-in hybride SUV in zijn soort. In de tijd dat de Outlander PHEV op de markt kwam, waren er niet veel alternatieven. Toen het model al meerdere jaren te koop was, kwamen pas de eerste alternatieven, zoals de plug-in hybrideversies van de Volvo XC60, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4 en Citroën C5 Aircross. Toen de Mitsubishi Outlander PHEV in 2021 langzaam van de markt verdween – hij werd niet onmiddellijk opgevolgd – is het segment van de plug-in hybrides explosief gegroeid. De nieuwste Mitsubishi Outlander PHEV heeft dan ook veel meer concurrentie dan zijn voorganger.