Overzicht van de populairste Microcar modellen
Vind nu uw droomauto. Tussen de 2,4 miljoen auto's, op de grootste online automarkt, Europawijd.
Actueel aanbod van Microcar
-
Microcar M.Go Brommobiel
€ 6.350,-- 42.000 km
- 12/2010
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3882 LE PUTTEN -
Microcar MC2 XXL Campus Highland Brommobiel 45 KM
€ 6.950,-- 12.741 km
- 05/2008
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7151 NB EIBERGEN -
Microcar Flex Microcar Flex TRUCK Brommobiel Microcar 45 KM
€ 9.950,-- 17.411 km
- 02/2017
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7151 NB EIBERGEN -
Microcar M.Go Brommobiel 45km |13dkm|Boekjes Aanwezig
€ 6.499,-- 13.000 km
- 10/2010
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3882 LE PUTTEN -
Microcar M.Go DCI Luxe
€ 8.950,-- 49.710 km
- 08/2015
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7151 NB EIBERGEN -
Microcar M.Go M.Go premium Highland
€ 7.950,-- 21.000 km
- 07/2016
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-1442 AW PURMEREND -
Microcar M.Go
€ 5.500,-- 44.240 km
- 04/2010
- 3 kW (4 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-6605 Wijchen -
Microcar Mgo brommobiel | Export | Yanmar 45km auto
€ 5.750,-- 33.928 km
- 10/2009
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3281 LB NUMANSDORP -
Microcar Brommobiel MC Campus Highland | 2008 | Ruime koffe
€ 7.750,-- 22.998 km
- 12/2008
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3281 LB NUMANSDORP -
Microcar M.Go M.Go+Dynamic+DCI
€ 7.950,-- 28.244 km
- 07/2018
- 6 kW (8 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-5961AK Horst -
Microcar M.Go Brommobiel F8C DCI Coupé | 2016 | 11239km 45km
€ 8.995,-- 11.239 km
- 02/2016
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3281 LB NUMANSDORP -
Microcar M.Go Dynamic DCi - 2018 - 7.868 KM
€ 8.845,-- 7.868 km
- 12/2018
- 6 kW (8 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-7711 AL NIEUWLEUSEN -
Microcar M.Go SXI YANMAR
€ 6.495,-- 47.214 km
- 01/2010
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-1441 KT PURMEREND -
Microcar Due brommobiel | 2022 | Fiat 500 Look Apple carplay 45
€ 13.750,-- 11.375 km
- 10/2022
- 6 kW (8 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3281 LB NUMANSDORP -
Microcar M.Go DCI Highland Dynamic - 2019 - 13.239 KM
€ 8.345,-- 13.239 km
- 06/2019
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-7711 AL NIEUWLEUSEN -
Microcar M.Go Brommobiel Highland X DCI / Achteruitrijcamera
€ 8.950,-- 29.703 km
- 01/2017
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2665 JC BLEISWIJK -
Microcar M.Go DCi Dynamic - 2018 - 13.050 KM
€ 8.345,-- 13.050 km
- 03/2018
- 6 kW (8 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-7711 AL NIEUWLEUSEN -
Microcar M.Go 2 PARIS DCI
€ 8.250,-- 48.665 km
- 07/2014
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-1441 KT PURMEREND -
Microcar M8 Brommobiel Premium | Nette staat | Uniek | 45km au
€ 8.995,-- 22.938 km
- 10/2012
- 4 kW (5 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3281 LB NUMANSDORP -
Microcar M.Go DCi Dynamic - 2022 - 3.085 KM - Camera, Bluetooth
€ 11.345,-- 3.085 km
- 06/2022
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-7711 AL NIEUWLEUSEN
Bijzonderheden van Microcar
- Opgericht door een fabrikant van zeilboten, Bénéteau
- Vanaf het begin gespecialiseerd in de productie van brommobielen
- In 2008 overgenomen door Ligier en sindsdien onderdeel van de Ligier Group
Geschiedenis van Microcar
Microcar, een Franse fabrikant van brommobielen, heeft een bijzondere geschiedenis. Het merk is namelijk opgericht in 1984 door Benito, een fabrikant van zeilboten, met het specifieke doel om kleine, economische voertuigen te presenteren die voldoen aan de behoeften van specifieke klantgroepen, vooral diegenen die op zoek zijn naar eenvoudige en toegankelijke mobiliteitsoplossingen. Zeker na de oliecrisis van de jaren zeventig was daar een grote behoefte aan.
In de beginjaren was Microcar één van de pioniers in de productie van brommobielen – een term die verwijst naar lichte, compacte voertuigen die worden aangedreven door kleine motoren en die in sommige landen zonder rijbewijs bestuurd mogen worden. Deze voertuigen, ook wel bekend als ‘sans permis’ in het Frans, werden al snel populair in Frankrijk, waar ze een mobiliteitsoplossing boden voor mensen zonder traditioneel rijbewijs. In Frankrijk mochten brommobielen ook op de provinciale weg rijden, terwijl dat in Nederland lange tijd niet het geval was. Dat is één van de redenen waarom de brommobiel in Nederland minder succesvol was.
In Frankrijk en op Europees niveau sloeg het concept in ieder geval aan, want gedurende de jaren negentig breidde Microcar zijn productlijn uit en introduceerde het nieuwe modellen die trouw bleven aan het kernconcept van brommobielen, maar ook enkele nieuwe functies en innovaties introduceerden. Deze voertuigen, hoewel nog steeds compact, begonnen meer te lijken op conventionele auto's, zowel qua uiterlijk als qua functionaliteit.
In 2000 verhuisde Microcar naar een eigen, geheel op maat gemaakte fabriek. In het daaropvolgende decennium begon Microcar ook met de bouw van volledig elektrische brommobielen in reactie op de groeiende vraag naar duurzamere en milieuvriendelijkere vervoersoplossingen. In 2008 werd Microcar overgenomen door Ligier, een autofabrikant die ook gespecialiseerd was in brommobielen. Microcar en Ligier samen vormen één van de grootste Europese producenten van brommobielen: de Ligier Group.
Sinds de fusie heeft Microcar een aantal nieuwe en innovatieve modellen uitgebracht. Een opmerkelijk voorbeeld hiervan is de M.Go, die werd gelanceerd in 2009. Dit voertuig, waarvan Microcar ook een elektrische variant aanbood, is ontworpen om een grotere mate van comfort en luxe te bieden dan eerdere modellen, terwijl de M.Go nog steeds trouw blijft aan het kernconcept van een brommobiel.
Tegenwoordig is Microcar het budgetvriendelijkere merk van Ligier. De modellen van Microcar en Ligier delen hun technische basis, maar bij Microcar staat de afwerking op een iets minder hoog niveau dan bij Ligier. Dat zorgt voor een iets gunstigere prijsstelling, hoewel het verschil met Ligier in Nederland niet heel groot is. Dat komt vooral omdat Microcar in Nederland geen volledig elektrische modellen voert, terwijl Ligier met de Myli wél een elektrische brommobiel op de prijslijst heeft staan.
Modellen en varianten
Microcar voert in Nederland twee modellen: de M.Go en de Dué. De Dué is het meest betaalbare en compacte model van Microcar. Kenmerkend voor de Dué is de steil aflopende daklijn vlak achter de B-stijl. De M.Go is iets groter dan de Dué en heeft meer bagageruimte achter de voorstoelen. Ook praktisch is de neerklapbare passagiersstoel, waardoor je aardig wat bagage mee kunt nemen in het compacte autootje. Van de voorkant bezien is de M.Go nagenoeg identiek aan de Dué, maar het silhouet en het ontwerp van de achterkant is behoorlijk verschillend.
Op technisch vlak zijn de M.Go en de Dué identiek. Een 0,4-liter Lombardini-dieselmotor met een vermogen van 8 pk is verantwoordelijk voor de aandrijving. Dit is een voor een brommobiel verfijnde krachtbron die ook terug te vinden is in twee andere modellen van de Ligier Group: de JS50 en JS60. Opvallend genoeg levert Microcar in Nederland geen elektrische modellen.
Model | Varianten | Brandstof | Cilinderinhoud | Vermogen | Massa leeg |
---|---|---|---|---|---|
Dué | Hatchback | Diesel | 0,4 l | 8 pk | n.n.b. |
M.Go | Hatchback | Diesel | 0,4 l | 8 pk | n.n.b. |
Prijzen Microcar
Nieuwprijzen
De nieuwprijzen van de modellen van Microcar liggen ongeveer 2.000 tot 3.000 euro onder die van de vergelijkbare modellen van Ligier. De Dué is met een vanafprijs van ongeveer 15.000 euro het goedkoopste model van Microcar. De ruimere M.Go is met een vanafprijs van circa 16.000 euro ongeveer 1.000 euro duurder dan de Dué. Bij de M.Go heb je echter wel ruimere personalisatiemogelijkheden als klant.
Met deze vanafprijzen zijn de beide Microcars goedkoper dan de Ligier JS50 en JS60, maar kosten ze meer dan de volledig elektrische Ligier Myli. Die is namelijk verkrijgbaar vanaf ongeveer 14.000 euro. Omdat Microcar geen volledig elektrische brommobiel levert in Nederland, liggen de vanafprijzen op een hoger niveau. Hoe dan ook is ‘goedkoop’ natuurlijk een relatief begrip als je het hebt over dergelijke bedragen.
Model | Vanafprijs |
---|---|
Dué | Ongeveer € 15.000 |
M.Go | Ongeveer € 16.000 |
Prijzen voor occasions
Gelukkig is een Microcar als occasion wel een stuk betaalbaarder dan wanneer je hem nieuw koopt. Op AutoScout24 beginnen de prijzen bij ongeveer 4.000 euro voor de oudere M.Go’s met bouwjaar 2008. De Microcar-occasionprijzen lopen daarna al snel op richting 10.000 euro, maar onder die grens is het aanbod Microcar-occasions behoorlijk ruim te noemen. Voor ongeveer 10.000 euro vind je zelfs al relatief nieuwe Microcars vanaf bouwjaar 2020. De duurste occasions zijn de nieuwste modellen van Microcar, waarbij de bovengrens bij ongeveer 19.000 euro ligt. Dat is duurder dan de nieuwprijzen, dus je betaalt dan vooral voor het skippen van de levertijd van een nieuw exemplaar. Overigens zijn elektrische Microcars ook op de occasionmarkt niet of nauwelijks te vinden.
Alternatieven
Meestal zijn de merken in de markt voor brommobielen daar specifiek in gespecialiseerd en bouwen ze geen reguliere auto’s. Stellantis bracht daar verandering in met de introductie van de Opel Rocks-e en Citroën Ami. Beide merken betreden daarmee een marktsegment dat voorheen onbekend was ze. De Citroën Ami is in Nederland niet leverbaar via de officiële kanalen, maar de Rocks-e is nieuw een stuk scherper geprijsd dan de Microcar Dué en M.Go. Daarmee vormt de elektrische Rocks-e een behoorlijke bedreiging voor de brommobielen op diesel.
Een ander bekend alternatief voor Microcar is de Birò, die inmiddels enorm populair is in steden als Amsterdam. De Opel Rocks-e en de Birò zijn allebei elektrisch. Als je een brommobiel op diesel zoekt, kun je naast Microcar ook bij Aixam terecht. Deze brommobielenfabrikant bestaat al geruime tijd en produceert modellen die vergelijkbaar zijn met die van Microcar.
Het laatste alternatief voor Microcar bevindt zich in de eigen gelederen: Ligier. Ligier is meer op luxe gericht dan Microcar en biedt in Nederland naast de JS50 en JS60 ook de elektrische Myli aan. De Myli is betaalbaarder en vanwege zijn aandrijflijn interessanter dan de beide Microcars met hun dieselmotor.