- Homepage
- Auto
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Benz M-Klasse
- Mercedes-Benz ML 280
Mercedes-Benz ML 280 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Mercedes-Benz ML 280, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Mercedes-Benz ML 280
-
Mercedes-Benz ML 280 M-klasse CDI / SchuifDak / Trekhaak / StoelVw./
€ 5.950,-- 318.472 km
- 02/2006
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
254 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4004 JR TIEL -
Mercedes-Benz ML 280 M-klasse CDI ML280 2008 Grijs Youngtimer
€ 6.950,-- 228.741 km
- 01/2008
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
254 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7961 EA RUINERWOLD -
Mercedes-Benz ML 280 M-Klasse CDI AMG LEDER GRIJSKENTEKEN
€ 8.450,-- 352.985 km
- 01/2009
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
254 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7821 AC EMMEN -
Mercedes-Benz ML 280 M-klasse CDI V6 190 PK AUT. MOTORSCHADE
€ 3.450,-- 371.917 km
- 05/2006
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
254 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4051 CA OCHTEN -
Mercedes-Benz ML 280 M-klasse CDI ombouw Grijskenteken mogelijk
€ 7.250,-- 204.200 km
- 04/2007
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
254 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1391 HL ABCOUDE -
Mercedes-Benz ML 280 1e eig/Full options!/Ex Demo/Garantie/BTW auto
€ 15.125,-BTW verrekenbaar - 174.028 km
- 03/2008
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
-
9,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
254 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8601 BL SNEEK -
Mercedes-Benz ML 280 M-klasse CDI
€ 4.229,-BTW verrekenbaar - 438.789 km
- 02/2006
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
254 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7961 AA RUINERWOLD -
Mercedes-Benz ML 280 CDI
€ 6.500,-- 286.025 km
- 01/2006
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
9,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
249 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-4383bn Vlissingen -
Mercedes-Benz ML 280 M-klasse CDI NAVIGATIE - LEDER- XENON - SCHUIFDAK
€ 5.888,-€ 5.289,-- 440.447 km
- 11/2006
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
249 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5281 LM BOXTEL
Interesse in een Mercedes-Benz ML 280
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic review: ook de elektrische toekomst van AMG is bloedstollend
Mercedes EQE: actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h
Mercedes EQS: actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h
Deze elektrische auto's hebben het grootste bereik
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
De Duitse voertuigfabrikant Daimler presenteerde onder zijn merknaam Mercedes-Benz in 1979 de eerste volledig terreintoegankelijke modellen uit zijn bedrijfsgeschiedenis: de bij Steyr in Oostenrijk geproduceerde G-klasse. Daarmee had de autofabrikant uit Stuttgart in ieder geval tegenover de Duitse concurrenten een startvoordeel toen in de jaren ’90 steeds meer vraag kwam naar voertuigen van de nieuwe voertuigklasse Sport Utility Vehicles (SUV’s). Amerikaanse en Japanse fabrikanten hadden voertuigen ontwikkeld die de eigenschappen van terreinwagens en het rijcomfort van sedans met elkaar verenigden. Vooral de Amerikaanse consumenten zorgden er met hun vraag naar nieuwe grote SUV’s voor dat de voormalige nichemarkt uitgroeide tot een volumineuze markt. Daimler presenteerde met de M-klasse in 1997 de eerste SUV’s van Mercedes-Benz. De eerste generatie van deze M-klasse werd tot 2005 gebouwd. Omdat er verwacht werd dat de M-klasse in eerste instantie veel op de Amerikaanse markt verkocht ging worden, werden de SUV’s bijna uitsluitend in Amerika geproduceerd. Daarmee was de M-klasse de eerste Mercedes-serie waarbij dat het geval was. Alleen in het begin rolden er ook enkele voertuigen voor de Europese markten bij Steyr in Oostenrijk van de band. In de tweede generatie werd de Mercedes-Benz ML 280 in de collectie opgenomen als instapmodel van de M-klasse. Deze werd tussen 2005 en 2009 geproduceerd en werd daarna afgelost door de Mercedes-Benz ML 300.
De Mercedes-Benz ML 280 is ontwikkeld als softroader voor op straat
Anders dan het instapmodel van de eerste ML-generatie, de Mercedes-Benz ML 230, werd de Mercedes-Benz ML 280 als softroader ontwikkeld. Daimler nam afscheid van het laddervormige chassis dat gebruikelijk is bij terreinwagens en koos bij de Mercedes-Benz ML 280 voor een zelfdragende carrosserie, zoals ook sedans die hebben. Dit zorgde voor een voordeel wat betreft rijcomfort, maar zorgde er tegelijkertijd voor dat het voertuig minder geschikt werd voor terreinrijden. De reden voor deze verandering was het feit dat er gebleken was dat de meeste klanten toch alleen maar op straat reden met hun M-klasse voertuig. Wie de Mercedes-Benz ML 280 ook voor terreinrijden wilde gebruiken, moest voortaan een optioneel verkrijgbaar offroad-pakket bestellen. Daardoor kon de standaarduitrusting met de permanente vierwielaandrijving aangevuld worden met bijvoorbeeld sperdifferentiëlen en een onderrijbeveiliging.
Als trekauto kan de Mercedes-Benz ML 280 een last van 3,5 ton aan
De Mercedes-Benz ML 280 werd aangeboden met vijf deuren. In zijn 4,78 meter lange, 1,91 meter brede en circa 1,80 meter hoge carrosserie bood hij plaats voor maximaal vijf passagiers. Zijn kofferruimte had een laadvolume van 551 liter. Door de achterste zitbanken neer te klappen kon dit laadvolume ook nog vergroot worden tot meer dan 2000 liter. Bijladen was toegestaan tot een gewicht van 650 kilogram. Verder kon de Mercedes-Benz ML 280 als trekauto een geremd trekgewicht van 3,5 ton aan. Bij een modelonderhoud in 2008 werd de voorkant van de Mercedes-Benz ML 280 nieuw vormgegeven met gewijzigde koplampen en bredere openingen in het radiatorrooster. Ook bij het achteraanzicht was er een vernieuwing te zien, namelijk de lange reflectoren die vanaf nu in de bumpers geïntegreerd werden.
De Mercedes-Benz ML 280 is het zuinigste model van de M-klasse
De Mercedes-Benz ML 280 werd uitgerust met een V6 commonrail dieselmotor met een prestatievermogen van 140 kW (190 pk). De meer dan twee ton zware Mercedes-Benz ML 280 accelereerde daarmee in 9,8 seconden van nul naar honderd en bereikte een topsnelheid van zo’n 205 km/u. Het gemiddeld verbruik lag volgens de fabrikant op 9,6 liter diesel. Dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van 241 g/km. De ML 280 werd standaard uitgerust met een automatische transmissie met zeven versnellingen. Uiteindelijk kwam in 2009 de Mercedes-Benz ML 300 in de collectie, deze volgde toen de Mercedes-Benz ML 280 op.