- Homepage
- Auto
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Benz M-Klasse
- Mercedes-Benz ML 270
Mercedes-Benz ML 270 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Mercedes-Benz ML 270, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Mercedes-Benz ML 270
-
Mercedes-Benz ML 270 M-klasse CDI
€ 3.950,-- 383.617 km
- 06/2002
- 121 kW (165 PK)
- Gebruikt
- 7 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
250 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8263 BN KAMPEN -
Mercedes-Benz ML 270 M-klasse CDI Special Edition | Leder | Climate Con
€ 4.900,-- 417.516 km
- 07/2004
- 121 kW (165 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
241 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7461 JL RIJSSEN -
Mercedes-Benz ML 270 M-klasse CDI
€ 4.250,-€ 3.500,-- 414.500 km
- 01/2002
- 120 kW (163 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-1751 HG SCHAGERBRUG -
Mercedes-Benz ML 270 M-klasse CDI / AUTOMAAT / AIRCO / GRIJS KENTEKEN
€ 4.839,-BTW verrekenbaar - 485.929 km
- 02/2005
- 121 kW (165 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5324 JX AMMERZODEN
Interesse in een Mercedes-Benz ML 270
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic review: ook de elektrische toekomst van AMG is bloedstollend
Mercedes EQE: actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h
Mercedes EQS: actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h
Deze elektrische auto's hebben het grootste bereik
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
S + G = ML: zo zou de succesformule van de in 1997 op de markt gebrachte Mercedes-Benz ML 270 kunnen luiden. Autofabrikant Daimler uit Stuttgart verenigde in zijn eerste Sport Utility Vehicle (SUV) het know-how van zijn S-klasse met de technische kennis van de G-klasse die de fabrikant al sinds 1979 toepaste bij de bouw van robuuste terreinwagens. Met deze achtergrond is het dan ook niet verwonderlijk dat de Zwaben enige jaren vooruit liepen op de concurrentie uit Wolfsburg en München wat betreft de ontwikkeling van een SUV.
De Mercedes-Benz ML 270 rolt in de Amerikaanse fabriek van de band
Met de ML-klasse breidde Daimler zijn collectie niet alleen maar met een nieuwe voertuigklasse uit. Ook wat betreft de productie en distributie werden er met de nieuwe ML-klasse nieuwe wegen bewandeld. Er werden weliswaar een paar auto’s bij partner Steyr-Puch in Oostenrijk geproduceerd (die ook de G-modellen bouwde), maar als eigenlijke productieplaats van de Mercedes-Benz ML 270 werd echter het thuisland van de SUV’s en hun grootste afzetmarkt uitgekozen. Zo rolde de Mercedes-Benz ML 270 voornamelijk in de Mercedes fabriek in de Amerikaanse deelstaat Alabama van de band.
Bij de dieselmodellen is de Mercedes-Benz ML 270 het instapmodel
Met zijn comfortabele rijeigenschappen, zijn luxe interieur en zijn permanente, elektronisch gestuurde vierwielaandrijving, beschikte de Mercedes-Benz ML 270 over alle kwaliteiten die een SUV nodig had voor op straat en op terrein. Ook de buitenafmetingen klopten met een lengte van 4,63 meter en een breedte van 1,84 meter. De Mercedes-Benz ML 270 werd van 1997 tot 2005 uitsluitend in de CDI-versie aangeboden met een vijfcilindermotor met een cilinderinhoud van 2,7 liter. Daarmee was de Mercedes-Benz ML 270 het instapmodel onder de diesels van de modelserie. De dieselmotoren met turbo-oplading hadden een prestatievermogen van 120 kW (163 pk) en een maximale koppel van 370 newtonmeter (Nm). De topsnelheid lag op 185 km/u en het gemiddelde verbruik lag op 9,4 liter diesel.
Een nieuw design voor de Mercedes-Benz ML 270 na de facelift in 2001
Naast de Mercedes-Benz ML 320 was de kleine diesel het enige model van de serie waarvan de motor in de loop van de tijd niet veranderd werd. Alleen het design van de Mercedes-Benz ML 270 werd gemodificeerd tijdens een facelift in 2001. De nieuwere modellen onderscheidden zich van de rest dankzij koplampen onder helder glas, in de buitenspiegels geïntegreerde knipperlichten, grotere 17 inch velgen en in dezelfde kleur als de auto gelakte beschermstrips en voorspoiler. De productie van de Mercedes-Benz ML 270 werd beëindigd met de komst van een nieuwe generatie in 2005. De ML 270 maakte hierbij plaats voor de nieuw in de ML-collectie opgenomen, krachtiger gemotoriseerde Mercedes-Benz ML 280.