Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mercedes-benz-c-300-front

Mercedes-Benz C 300

1 / 3
mercedes-benz-c-300-front
mercedes-benz-c-300-side
mercedes-benz-c-300-back

Sterke punten

  • Romige en koppelrijke zescilinders
  • Efficiënte plug-in hybrides
  • Rijcomfort C-Klasse

Zwakke punten

  • Verbruik en fiscaliteit zescilinders
  • Hybride met onhandige koffer (W 205)
  • Hoge restwaarde

Mercedes-Benz C 300 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Mercedes-Benz C 300, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Mercedes-Benz C 300: krachtig en koppelrijk, met of zonder stekker

De benaming C 300 verscheen pas bij de derde generatie van de Mercedes-Benz C-Klasse (W 204) voor het eerst op de kofferklep. Toen als zescilinder op benzine en diesel, intussen als viercilinder én ook als plug-in hybride. Lees meer

Interesse in een Mercedes-Benz C 300

Mercedes-Benz C 300 occasions
Mercedes-Benz C 300 nieuwe auto's
Mercedes-Benz C 300 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Alle belangrijke gegevens over de Mercedes-Benz C 300

Motoren

In de derde generatie van de Mercedes-Benz C-Klasse (W 204) dook de C 300 voor het eerst op. Aan benzinekant was de C 300 de opvolger van de C 280, met onder de kap een 3,0 liter grote V6 van 231 pk. Achterwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak waren standaard, 4Matic-vierwielaandrijving en een zeventrapsautomaat optioneel. Aan dieselkant verscheen de C 300 CDI 4Matic halfweg de carrière van deze generatie C-Klasse. Ook hier ging het om een 3,0 liter grote V6 met 231 pk, maar 4Matic-vierwielaandrijving en de zeventrapsautomaat waren steeds standaard.

Bij de vorige generatie C-Klasse (W 205) schakelde de C 300 over op een viercilinder. Aan benzinekant was de C 300 aanvankelijk een 245 pk sterke en 2,0 liter grote vierpitter, die de achterwielen aandreef via een zeven- en later negentrapsautomaat. In 2018 kreeg de C 300 milde hybride ondersteuning en zag hij zijn vermogen stijgen tot 258 pk. Eveneens in 2018 verscheen de C 300 d, die 245 pk puurde uit een 2,0 liter grote viercilinder en die de achterwielen of de vier wielen (4Matic) aandreef via een negentrapsautomaat.

Hybridetechnologie was er bij die generatie in de vorm van de C 300 Bluetec Hybrid, die nadien werd omgedoopt tot C 300 h. Die combineerde een 2,1 liter grote viercilinder dieselmotor van 204 pk met een elektromotor van 27 pk (20 kW), maar hield er geen noemenswaardig elektrisch rijbereik op na. Dat was wel het geval voor zijn opvolger, de C 300 de. Diens 2,0 viercilinder dieselmotor van 194 pk kreeg hulp van een elektromotor van 122 pk (90 kW) en een batterij van 13,5 kWh, goed voor een elektrisch rijbereik van zo’n 50 kilometer. Aan benzinekant deed de C 300 e hetzelfde, met een 2,0 benzinemotor van 211 pk, dezelfde elektromotor van 122 pk (90 kW) en batterij van 13,5 kWh.

Bij de huidige generatie van de C-Klasse (W 206) is de C 300 aan benzine- en aan dieselkant standaard voorzien van milde hybride ondersteuning via Mercedes’ EQ Boost-systeem. De C 300 gebruikte opnieuw een 2,0 grote viercilinder van 258 pk, met 20 pk extra via dat EQ Boost-systeem. Hij drijft de achterwielen of als 4Matic de vier wielen aan via een negentrapsautomaat. De C 300 d is op zijn beurt een 265 pk (+ 20 pk) sterke 2,0 liter viercilinder met achter- of vierwielaandrijving (als 4Matic).

Ook in deze generatie zijn er plug-in hybrides in de vorm van de C 300 e en C 300 de. De C 300 e gebruikt een 2,0 liter grote viercilinder van 204 pk met elektromotor van 129 pk (95 kW) en drijft de achter- of vier wielen (4Matic) aan via een negentrapsautomaat. De batterijcapaciteit is met 25,4 kWh zowat verdubbeld vergeleken met zijn voorganger, het rijbereik is dat ook, met meer dan 100 kilometer op een volle lading. De C 300 de combineert dan weer een 2,0 liter grote viercilinder van 197 pk met dezelfde elektromotor van 129 pk (95 kW) en batterij van 25,4 kWh.

Nieuw- en occasionprijzen

De Mercedes-Benz C 300 kan leunen op de solide Duitse merkreputatie, waardoor de occasionprijzen aan de hoge kant zijn. De C 300 en C 300 CDI met zescilinder zijn in ons land bovendien fiscaal niet erg interessant, waardoor het aanbod beperkt is. Vind je een occasion, dan mag je rekenen op prijzen die vanaf zo’n 10.000 euro beginnen.

De vorige generatie heeft occasionprijzen die vanaf zo’n 20.000 euro beginnen voor de gewone benzine- en dieselmodellen. De prijzen van de plug-in hybride benzine- en dieselmodellen liggen door de relatief jonge leeftijd van de modellen nog hoger: reken op zo’n 30.000 euro.

De huidige Mercedes-Benz C 300 heeft een nieuwprijs van 68.103 euro (C 300 AMG Line). De C 300 d begint vanaf 74.665 euro, de plug-in hybride C 300 e vanaf 61.991 euro. De dieselhybride C 300 de heeft tot slot een startprijs van 67.557 euro.

mercedes-benz-c-300-interior

mercedes-benz-c-300-seats

Alternatieven

Zoek je een alternatief voor de Mercedes-Benz C 300, dan kun je bij het merk zelf nog steeds terecht bij verschillende minder krachtige motorversies, of bij enkele krachtigere varianten. Ook bij de klassieke Duitse premiumconcurrenten zijn er alternatieven bij de krachtigere motorversies van de Audi A4 en de BMW 3 Serie.

FAQ

Hoeveel kost de Mercedes-Benz C 300?
Voor de Mercedes-Benz C 300 moet je rekenen op een minimumprijs van 68.103 euro voor de benzineversie, 74.665 euro voor de dieselversie, 61.991 euro voor de plug-in hybride met benzinemotor en 67.557 euro voor de plug-in hybride met dieselmotor. Occasionprijzen kunnen rekenen op het sterke Duitse merkimago en variëren van 10.000 euro voor de oudste modellen tot 30.000 euro voor de plug-in hybrides van de vorige generatie.
Wat is de actieradius van de plug-in hybride C 300?
De vorige Mercedes-Benz C 300 e en C 300 de hadden een batterij van 13,5 kWh en een elektrisch rijbereik van zo’n 50 kilometer. De huidige plug-in hybrides doen het beter, dankzij een grotere batterij. Die heeft nu een capaciteit van 25,4 kWh, waardoor het theoretisch elektrisch rijbereik uitkomt op meer dan 100 kilometer.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz C 300

6 Beoordelingen

5,0

Meer informatie

Meer details