Sterke punten
- Hoge aanschafprijs
- Wellicht iets te klinisch voor puristen
- Hoog brandstofverbruik
Zwakke punten
- Ongekende prestaties
- Iconisch design
- Hoogwaardige bouwkwaliteit
McLaren 750S : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de McLaren 750S, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van McLaren 750S
-
McLaren 750S Coupe 4.0 V8 *Racing seats*Lift*360camera*
€ 399.950,-BTW verrekenbaar - 354 km
- 03/2024
- 552 kW (751 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8281 JK GENEMUIDEN -
McLaren 750S Spider 4.0 V8 | Papaya | Carbon Exterior | Perform
€ 515.705,-BTW verrekenbaar - 15 km
- 01/2024
- 552 kW (751 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT -
McLaren 750S coupe
€ 419.900,-BTW verrekenbaar - 1.200 km
- 01/2024
- 552 kW (751 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
276 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5628 CM EINDHOVEN -
McLaren 750S Spider 750s 4.0 V8 | Techlux | Serpentine | Saddle
€ 459.950,-BTW verrekenbaar - 3.500 km
- 01/2024
- 552 kW (751 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT
Interesse in een McLaren 750S
Alle artikelen
De stekker van deze supersportwagen is 100.000 euro waard, maar waarom heeft hij geen achteruitversnelling?
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De McLaren 750S biedt ongelooflijke prestaties dankzij 552 kW (750 pk) .
- Innovatief en inmiddels iconisch design.
- Vanwege zijn exclusiviteit is de kans dat je buurman er ook heen heeft niet zo groot.
- Talrijke personalisatie mogelijkheden.
Technische gegevens
Motorisatie
De McLaren 750S verscheen in 2023 op het toneel als opvolger van de al indrukwekkende McLaren 720S. Net als bij zijn voorganger wordt de kracht geleverd door een 4,0-liter biturbo V8-motor, die net achter de voorstoelen ligt. Echter levert hij, zoals zijn typenaam al doet vermoeden, net wat meer vermogen dan bij de 720S, namelijk 552 kW (750 pk) en een koppel van 800 Nm. De aandrijving vindt plaats op enkel de achterwielen. Een versie met vierwielaandrijving is er niet. De transmissie is een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Een acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/u duurt in de McLaren 750S slechts 2,8 seconden en de topsnelheid ligt op 332 km/u. Om de boel weer tot stilstand te krijgen monteert McLaren carbon-keramische remmen met grote aluminium remklauwen met zes zuigers voor en vier zuigers achter.
Afmetingen
De McLaren 750S is een redelijk compacte supercar. Hij is 4,56 meter in de lengte, 2,16 meter in de breedte en is 1,19 meter hoog. Met de deuren open, die omhoog gaan, is de 750S 1,95 meter hoog. Het meest indrukwekkende is misschien wel het gewicht. Dat is namelijk slechts 1.389 kg. Slechts 100 kg meer dan een Volkswagen Golf!
Omdat de McLaren 750S een middenmotor heeft, is er nog relatief veel ruimte over voor bagage, zowel achterin als voorin. Achterin is er ruimte voor 210 liter aan bagage, voorin is nog eens ruimte voor 150 liter, waarmee het totaal op 360 liter komt.
MCLAREN 750S | |
---|---|
Marktintroductie | 2023 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,56 x 2,16 x 1,19 m |
Wielbasis | 2,67 m |
Inhoud bagageruimte | 360 l |
Ledig gewicht | 1.389 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | n.b. |
Cilinderinhoud | 3.994 cm3 |
Vermogen | 552 kW (750 pk) |
Koppel | 800 Nm |
Topsnelheid | 332 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 2,8 sec |
Tankinhoud | 72 l |
Verbruik | n.b. |
CO₂-uitstoot | 276 g/km |
Varianten
Wie zich in de luxepositie bevindt om een McLaren 750S te kopen, kan kiezen tussen de Coupé en de Spider cabriovariant. De McLaren Spider is door de klapdakkonstructie ongeveer 50 kilogram zwaarder, wat resulteert in een iets langzamere acceleratie.
Met opties kun je de 750S nog eens extra aankleden. Dat kan bijvoorbeeld met het optionele Track Brake Upgrade met een remsysteem, dat afgeleid is van de McLaren Senna. Je kunt ook kiezen voor lichtere carbon racestoelen, high-performance banden, of een beter audiosysteem van het merk Bowers & Wilkins. Daarnaast biedt McLaren nagenoeg onbeperkte mogelijkheden voor personalisatie tot in de kleinste details. Denk hierbij aan contrasterende kleuren voor carrosseriedelen (motorkap, achtervleugel), het ontwerp van de velgen of zelfs de afwerking van de remklauwen. In principe zijn er drie verschillende interieurstijlen beschikbaar voor de McLaren 750S, en daarnaast kunnen individuele onderdelen verder worden verfraaid, zoals de veiligheidsgordels.
Dan is er nog een zeer gelimiteerde speciale editie: de McLaren Triple Crown-uitvoering op basis van de 750S, die het winnen van drie prestigieuze races uit het verleden eert.
Prijzen
Wie in de markt is voor een McLaren 750S moet diep in de buidel tasten. Prijzen in Nederland beginnen bij 360.000 euro voor de 750S Coupé. Wie liever de dakloze Spider wil aanschaffen is minimaal 395.000 euro kwijt.
Design
Buitenkant
Het exterieur van de McLaren 750S is een doorontwikkeling van de 720S met subtiele maar significante verbeteringen. Het ontwerp is aerodynamisch geoptimaliseerd met een vergrote actieve achterspoiler die 20% groter is dan bij het vorige model. De nieuwe luchtinlaten en het verfijnde lichtontwerp dragen bij aan een indrukwekkende verschijning op de weg. Er is te kiezen uit een breed scala aan kleuren, inclusief speciale lakken geïnspireerd door de rijke racehistorie van McLaren.
Binnenkant
Het interieur van de McLaren 750S is zowel luxueus als functioneel. De cockpit is volledig gericht op de bestuurder en afgewerkt met hoogwaardige materialen zoals Alcantara en Nappaleder. Het stuurwiel is eenvoudig gehouden zonder knoppen, wat ongebruikelijk is in moderne sportwagens, maar dat zorgt wel voor een puur rijgevoel.
Veiligheid
De McLaren 750S is uitgerust met geavanceerde veiligheidssystemen, waaronder de Proactive Chassis Control (PCC III), dat de stabiliteit en controle verbetert, vooral in bochten. Het voertuig is voorzien van hoogontwikkelde remsystemen, geïnspireerd door de Formule 1, die zorgen voor een uitstekende remkracht, zelfs bij hoge snelheden. Daarnaast biedt de 750S een 360-gradencamerasysteem voor verbeterde zichtbaarheid en parkeersensoren voor en achter.
Alternatieven
Hoewel de McLaren 750S in zijn eigen klasse opereert, zijn er enkele concurrenten die in aanmerking komen voor vergelijkingen. Buiten het merk bieden de Ferrari F8 Tributo en Lamborghini met de Huracán en toch ook de Aventador alternatieven. Duitse concurrenten zoals de Porsche 911 Turbo S en de Audi R8 V10 plus bieden vergelijkbare prestaties met hun eigen karakteristieke eigenschappen.