Sterke punten
- Beeldschoon design
- Krachtige V6-motor
- Ook als Cielo-roadster
Zwakke punten
- Hoge prijs
- Interieur zou beter mogen
- Weinig opbergruimte
Maserati MC20 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Maserati MC20, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Maserati MC20
-
Maserati MC20 3.0 V6 | Grigio Mistero | Birdcage Wheels | Lift |
€ 235.000,-€ 222.000,-- 3.400 km
- 08/2022
- 463 kW (630 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
261 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT -
Maserati MC20 Spyder V6 Cielo Keramisch Alcantara 3.0 MC20 V6 Ci
€ 369.995,-BTW verrekenbaar - 3.425 km
- 05/2023
- 463 kW (630 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1412 CA NAARDEN -
Maserati MC20 Cielo | Fuori Serie | ADAS | Ceramic | Int. Carbon
€ 435.250,-BTW verrekenbaar - 40 km
- 01/2024
- 463 kW (630 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
265 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT -
Maserati MC20 3.0 V6 | Carbon In/Exterior | Ceramic Brakes | Bla
€ 239.750,-BTW verrekenbaar - 9.950 km
- 11/2021
- 463 kW (630 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT -
Maserati MC20 3.0 V6 *Full Carbon / Keramische Remmen / Lift-Sys
€ 259.900,-BTW verrekenbaar - 16.115 km
- 10/2021
- 463 kW (630 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
261 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7547 RD ENSCHEDE -
Maserati MC20 V6 Carbon Keramisch 3.0 V6 Lift Sportuitlaat Alaca
€ 259.995,-- 6.078 km
- 11/2021
- 463 kW (630 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1412 CA NAARDEN -
Maserati MC20 Cielo 3.0 V6 Cielo | High Premium Sound System | A
€ 416.517,-BTW verrekenbaar - 40 km
- 01/2024
- 463 kW (630 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT -
Maserati MC20 Cielo 3.0 V6 Cielo | Premium Sound | Lift | CCB |
€ 374.900,-€ 334.950,-BTW verrekenbaar - 7.150 km
- 03/2024
- 463 kW (630 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
265 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT
Interesse in een Maserati MC20
Alle artikelen
Eerste review: waarom de Maserati Grecale nóg opwindender is dan de Porsche Macan
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De looks van de Maserati MC20 zijn geweldig in balans: elegant, maar sportief. Herkenbaar, maar uniek. Het bewijs dat de Italianen het nog kunnen.
- Maar het is niet enkel show bij de MC20: zijn 3 liter-biturbo V6, codenaam ‘Nettuno’, levert 630 pk en 730 Nm, waarmee hij in 2,9 seconden van 0-100 km/u sprint en een topsnelheid haalt van 326 km/u.
- Bovendien staat het rijgedrag van de MC20 op een zeldzaam hoog niveau: hij is zo dynamisch en communicatief als een echte supercar, maar toch zou je hem dagelijks kunnen gebruiken dankzij zijn comfortabele chassis.
- Naast de coupé is er ook een cabrioversie van de MC20, de Cielo, en we verwachten binnenkort nog een elektrische variant.
Belangrijke gegevens
Motoren
Voorlopig bestaat het motorengamma van de Maserati MC20 uit één keuze: de 3 liter grote ‘Nettuno’-V6 met twee turbo’s, die 630 pk en 730 Nm levert aan de achterwielen middels een gerobotiseerde achtbak met dubbele koppeling. Voldoende om de coupé in 2,9 seconden naar de 100 te katapulteren, de Cielo doet er amper een tiende langer over. De topsnelheid bedraagt 326 km/u voor de coupé en 320 km/u voor de Cielo.
Later zou er echter nog een elektrische versie moeten komen van de MC20, al zijn er nog geen details bekend qua vermogen, prestaties of rijbereik.
Afmetingen
De MC20 ziet er uit als een compacte tweezits coupé, maar is toch 4,67 meter lang, 1,97 meter breed en 1,22 meter hoog. Aan boord is er zoals gezegd dus plaats voor twee personen, met niet zoveel opbergruimte achter de stoelen. Het volume van de bagageruimtes voor- en achteraan samengeteld bedraagt amper 150 liter. Niet ideaal om een roadtrip te doen met twee personen.
Productie | Sinds 2021 |
---|---|
Lengte, breedte, hoogte | 4,7 m, 1,97 m, 1,22 m |
Wielbasis | 2,7 m |
Inhoud bagageruimte | 150 l |
Ledig gewicht | 1.500 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | n.b. |
Cilinderinhoud | 3.000 cm³ |
Maximaal koppel | 730 Nm |
Topsnelheid | 325 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h in s | 2,9 s |
Tankinhoud | 60 l |
Verbruik | 11,6 l/100km |
CO2-uitstoot | 261 g/km |
Uitvoeringen
De MC20 is beschikbaar als coupé en als cabrio met de naam Cielo. Uitrustingsniveaus zijn er niet, je kan hem wel uitgebreid personaliseren via de configurator, of beroep doen op Fuoriserie, het personalisatieprogramma van Maserati dat unieke creaties maakt… voor de juiste prijs.
Op de optielijst staan er wel nog zaken als een Sonus-audiosysteem met 12 luidsprekers, carbonpakketten voor het exterieur en interieur, zetelverwarming, een e-sperdifferentieel, een liftsysteem voor de neus om veiliger over drempels te rijden, koolstofkeramische remmen en een op maat gemaakte bagageset om optimaal gebruik te maken van de kleine kofferruimte.
Nieuw- en occasionprijzen
De Maserati MC20 is niet enkel qua prestaties het vlaggenschip van Maserati, ook de prijs ligt een pak hoger dan de rest van het gamma. Je hebt ‘al’ een MC20 coupé vanaf 290.244 euro, de Cielo kost minstens 322.634 euro.
Als occasion is de MC20 nog maar amper te vinden, aangezien hij maar sinds 2021 op de markt is. Het goedkoopste exemplaar op het moment van schrijven (oktober 2022) kost 335.950 euro voor een zeer ruim uitgeruste maserati. Als je een betaalbaardere versie wilt bemachtigen dan kan je er goed aan doen om over de landsgrenzen te kijken.
Design-highlights en interieur
Exterieur
De Maserati MC20 is de spirituele opvolger van de op de Ferrari Enzo gebaseerde MC12, maar heeft een compacter ogend design dat zijn inspiratie haalt bij de Birdcage en qua verhoudingen meer lijkt op een uit de kluiten gewassen Alpine A110. Het is een echte supercar met middenmotor en twee zitplaatsen, met een zeer herkenbare neus, maar een volledig eigen achterkant. Voor het ontwerp ging Maserati aankloppen bij racewagenbouwer Dallara om de aerodynamica te optimaliseren, waardoor de MC20 ook een beetje downforce produceert bij hoge snelheden.
Interieur
Aan boord is de MC20 geen luxewagen, met een vooral sportief ogend interieur, al betekent dat niet dat je niet comfortabel zit. De stoelen geven een zeer goede zitpositie en er is een goede zichtbaarheid rondom dankzij de relatief grote glasoppervlakken. Het dashboard is volledig gedigitaliseerd, met centraal een 10,15 duim groot scherm met Android Automotive en Alexa-spraakherkenning. Je kan kiezen tussen een aantal verschillende kleuren voor de bekleding, maar zwart en Alcantara blijven de boventoon voeren, tenzij je bij Fuoriserie gaat aankloppen.
Rijhulp en veiligheid
De Maserati MC20 kan rekenen op een uiterst stijve monocoque van carbon als basisstructuur, wat naast een goede rijdynamiek ook voordelen biedt qua veiligheid. Een crashtest is er niet geweest van Euro NCAP of de Amerikaanse instanties, maar Maserati biedt het model wel aan met noodremhulp, een dodehoekmonitor en een 360°-camera.
Alternatieven
De Maserati MC20 gaat de concurrentie aan met een select clubje supercars: de McLaren Artura/GT, Ferrari Roma/ 296 GTB, Porsche 911 Turbo, Audi R8, Lamborghini Huracán en Aston Martin Vantage. Al zijn er niet veel modellen die dezelfde combinatie van prestaties, design en dagelijkse bruikbaarheid kunnen voorleggen.