Actueel aanbod van Elektrische Lotus
-
Lotus Emira I4 FIRST EDITION
€ 106.000,-BTW verrekenbaar - - km
- - (Bouwjaar)
- 268 kW (364 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, IT-10042 Nichelino - Torino - TO -
Lotus Evora 3.5 400 2+2 auto
€ 61.900,-- 80.879 km
- 08/2016
- 298 kW (405 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
9,7 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, IT-10042 Nichelino - Torino - TO -
Lotus Emira 3.5 V6 First Edition auto
€ 97.900,-- 8.194 km
- 04/2024
- 298 kW (405 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, IT-20123 Milano - Mi -
Lotus Emira I4 FIRST EDITION
€ 102.600,-BTW verrekenbaar - - km
- - (Bouwjaar)
- 268 kW (364 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
9,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
208 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, IT-10042 Nichelino - Torino - TO -
Lotus Emira 3.5 V6 First edition
€ 91.000,-BTW verrekenbaar - 14.990 km
- 06/2023
- 298 kW (405 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
234 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, IT-20080 Zibido San Giacomo – Milano -
Lotus Excel SE
€ 28.500,-- 52.100 km
- 12/1988
- 134 kW (182 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, ES-28703 San Sebastian de los Reyes -
Lotus Esprit 3,5 V8
€ 89.000,-- 7.349 km
- 07/1999
- 260 kW (354 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
13,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, AT-2351 Wiener Neudorf -
Lotus Emira V6 First Edition
€ 119.900,-- 15.003 km
- 11/2022
- 298 kW (405 PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
258 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, AT-2351 Wiener Neudorf -
Lotus Emira V6 FIRST EDITION
€ 108.500,-BTW verrekenbaar - - km
- - (Bouwjaar)
- 298 kW (405 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, IT-24040 Lallio - Bergamo - Bg
Highlights van elektrische Lotus
- Prachtig design
- Sensationele prestaties
- Schitterende interieurs
- Uitstekende technologie
Welke elektrische Lotus modellen zijn er leverbaar?
De boodschap van Lotus was vrij helder nadat het in Chinese handen kwam. De Lotus Emira is de allerlaatste Lotus met verbrandingsmotor. Alle nieuwe modellen daarna krijgen een elektrische aandrijflijn. En zo geschiedde, want alle recent geïntroduceerde Lotus-modellen beschikken over 100% elektropower. De line-up van elektrische Lotus-modellen bestaat uit:
- Lotus Eletre
- Lotus Emeya
- Lotus Evija
Modellen en uitvoeringen elektrische Lotus
Lotus Eletre
De Lotus Eletre is een baanbrekend model voor het merk, aangezien het de eerste SUV van Lotus is. Deze volledig elektrische hyper-SUV markeert een nieuw tijdperk voor het merk, waarbij luxe, prestaties en duurzaamheid samenkomen in een gedurfd ontwerp.
De Eletre combineert de prestaties die je van een Lotus verwacht met de functionaliteit van een SUV. Het model beschikt over een geavanceerd chassis en aerodynamische elementen die zorgen voor een uitzonderlijke wegligging en rijervaring, ondanks zijn SUV-formaat. Het interieur is luxe en futuristisch, met hoogwaardige materialen en een volledig digitaal dashboard. De Eletre biedt voldoende ruimte voor vijf inzittenden en hun bagage, zonder concessies te doen aan prestaties en dynamiek.
Technische specificaties Lotus Eletre
Aandrijflijn: Dual-motor, vierwielaandrijving
Vermogen: vanaf 440 kW (600 pk)
Accupakket: 112 kWh
Actieradius: tot 600 km (WLTP)
0-100 km/h: minder dan 3 seconden
Laadsnelheid: DC-snelladen tot 350 kW (20 minuten voor 400 km bereik)
Lotus Emeya
De Lotus Emeya, voorheen bekend als de Type 133, is een volledig elektrische Gran Turismo (GT). Dit model is ontworpen om het gat te vullen tussen de pure sportwagens van Lotus en de praktische SUV. De Emeya biedt een perfecte balans tussen luxe, comfort en hoogstaande prestaties, wat hem ideaal maakt voor lange afstanden en dagelijks gebruik.
De Emeya onderscheidt zich door zijn gestroomlijnde design en geavanceerde technologieën. Het interieur biedt een mix van sportiviteit en luxe, met hoogwaardige materialen zoals koolstofvezel en alcantara. Ook is er een geavanceerd infotainmentsysteem dat volledig verbonden is met de cloud. Het rijgedrag is typisch Lotus: scherp, precies en opwindend. Dankzij zijn krachtige aandrijflijn en adaptieve ophanging is de Emeya een fijne auto voor lange ritten, terwijl hij toch de sensaties biedt die je van een sportieve GT verwacht.
Technische specificaties Lotus Emeya:
Aandrijflijn: Dual-motor, vierwielaandrijving
Vermogen: tot 664 kW (905 pk)
Accupakket: 102 kWh
Actieradius: tot 500 km (WLTP)
0-100 km/h: 2,8 seconden
Laadsnelheid: DC-snelladen tot 350 kW
Lotus Evija
De Lotus Evija is het vlaggenschip van Lotus' elektrische line-up en is een van de krachtigste productiewagens ter wereld. Deze hypercar is een technisch meesterwerk dat de grenzen van wat mogelijk is met elektrische aandrijving verlegt. Met een beperkte productie is de Evija niet alleen een prestatiemonster, maar ook een exclusief verzamelobject.
De Evija is een hypercar die ongeëvenaarde prestaties biedt, met een acceleratie van 0-300 km/h in minder dan 9 seconden. De auto is gebouwd rond een koolstofvezel monocoque chassis, wat zorgt voor een extreem laag gewicht, wat essentieel is voor de wegligging en rijdynamiek. De aerodynamica van de Evija is geoptimaliseerd voor maximale downforce en minimale luchtweerstand, met aerodynamische elementen zoals een verstelbare achterspoiler en luchtkanalen die door het chassis heen lopen.
Het interieur van de Evija is minimalistisch maar luxueus, met een focus op de bestuurder. Elk detail, van de stoelen tot de schakelaars, is ontworpen om een gevoel van exclusiviteit en opwinding te bieden. De Evija is niet alleen een technologisch hoogstandje, maar ook een voorproefje van wat de toekomst van high-performance elektrische voertuigen kan brengen.
Technische specificaties Lotus Evija:
Aandrijflijn: Quad-motor, vierwielaandrijving
Vermogen: 1.468 kW (2.000 pk)
Accupakket: 70 kWh
Actieradius: tot 400 km (WLTP)
0-100 km/h: minder dan 3 seconden
Top Snelheid: meer dan 320 km/h
Laadsnelheid: DC-snelladen tot 350 kW
Hoeveel kost een elektrische Lotus?
Nieuwprijzen
Een elektrische Lotus is niet heel goedkoop. Logisch ook, want het merk opereert in het premium segment. De Lotus Eletre start in Nederland bij 99.000 euro voor de Eletre, 124.000 euro voor de Eletre S en 154.000 euro voor de Eletre R. Die laatste heeft een vermogen van liefst 664 kW (905 pk). De Lotus Emeya heeft een prijskaartje van minimaal 110.000 euro. De Emeya S start bij 130.000 euro en de Lotus Emeya R kost minimaal 155.000 euro. Je mag de Emeya overigens zien als concurrent van de Porsche Taycan. De Lotus Evija is voor velen onbereikbaar. De elektrische hypercar moet ongeveer 1,9 miljoen euro kosten.
Prijzen voor occasions
Een elektrische Lotus occasion is ook aan de dure kant. Dat komt omdat de auto nog relatief nieuw zijn. Een Lotus Eletre start bij ongeveer 100.000 euro. Reken op de Emeya op soortgelijke occasionprijzen als ze al wat ervaring hebben. Een Evija zal je als occasion niet snel tegenkomen. Daarvoor is de auto te zeldzaam.