- Homepage
- Auto
- Lexus
- Lexus LC 500
- Lexus LC 500h
Sterke punten
- Krachtige hybride aandrijving
- Opvallend ontwerp
- Comfortabel interieur
Zwakke punten
- Hoge aanschafkosten
- Hoog verbruik ondanks hybride
- Beperkte bagageruimte
Lexus LC 500h : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Lexus LC 500h, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Lexus LC 500h
-
Lexus LC 500h Hybrid Luxury NL-auto! Mark Levinson I Sportuitlaa
€ 66.940,-- 44.570 km
- 08/2017
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
145 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5061 KM OISTERWIJK -
Lexus LC 500h V6 Hybrid | Panoramadak | Mark Levinson | Safety S
€ 69.950,-BTW verrekenbaar - 63.612 km
- 01/2018
- 264 kW (359 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
145 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2988 CP Ridderkerk -
Lexus LC 500h Classic Limited Edition
€ 89.950,-- 21.735 km
- 01/2020
- 264 kW (359 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
150 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4825 BA BREDA -
Lexus LC 500h 3.5 V6 360pk + 12 MND BOVAG
€ 79.950,-BTW verrekenbaar - 51.159 km
- 05/2018
- 265 kW (360 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
145 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2153 AA NIEUW-VENNEP -
Lexus LC 500h | Touring Pack | Carbon dak | Dynamic Rear Steerin
€ 82.950,-- 59.380 km
- 08/2019
- 264 kW (359 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
148 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2491 BA 'S-GRAVENHAGE -
Lexus LC 500h Touring Pack
€ 87.500,-BTW verrekenbaar - 35.106 km
- 01/2020
- 264 kW (359 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
150 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4825 BA BREDA
Interesse in een Lexus LC 500h
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Lexus LC 500h maakt indruk met zijn extravagante design
- De coupé overtuigt met uitstekende rijeigenschappen
- Royale basisuitrusting
- Hybridetechnologie verlaagt het verbruik aanzienlijk ten opzichte van de LC 500 zonder hybride
Technische gegevens
Motorisatie
De Lexus LC komt in twee smaken: de 500 en de 500h. De Lexus LC 500h heeft altijd hybride-aandrijving, daar staat die ‘h’ dan ook voor. De LC 500 heeft een atmosferische V8-benzinemotor onder de motorkap.
De Lexus LC 500h is ontworpen als een auto die eigenlijk tussen het segment sportwagen en grand turismo invalt. Hij biedt dan ook veel rijplezier, maar is tegelijkertijd zeer comfortabel om lange afstanden in af te leggen – ook als dat op hoge snelheid moet. De aandrijflijn maakt gebruik van een benzinemotor en een elektromotor. De benzinemotor is een 3,5-liter V6 en heeft een vermogen van 219 kW (299 pk) en 348 Nm. Een elektromotor ondersteunt de verbrandingsmotor en maakt indruk met nog eens 131 kW (179 pk) en 300 Nm koppel. Samen zorgt dit voor een totaalvermogen van 264 kW (359 pk) en 348 Nm koppel.
De topsnelheid van de Lexus LC 500h is 250 km/u. Ondanks het hoge gewicht van bijna twee ton accelereert de LC 500h in slechts 4,7 seconden naar 100 km/u. Tegelijkertijd is een aanzienlijke brandstofbesparing merkbaar in vergelijking met de V8 in de LC 500. De Lexus LC 500 verbruikt gemiddeld 11,6 liter per 100 kilometer, terwijl het gemiddelde verbruik van de LC 500h met hybrideaandrijving 8,1 liter per 100 kilometer is. Daarmee is hij overigens geen zuinigheidswonder, maar het scheelt dus aanzienlijk.
De benzinemotor en de elektromotor werken perfect samen, bijvoorbeeld bij het wegrijden bij verkeerslichten. De 500h rijdt dan op puur elektrische kracht weg. Vanaf een bepaalde snelheid of wanneer er meer vermogen nodig is, schakelt de benzinemotor bijna onmerkbaar in en ondersteunt de elektromotor. De 500h beschikt altijd over een automaat.
Afmetingen
Hoewel de Lexus LC 500h een sportieve coupé is, kent de carrosserie flinke afmetingen. Het model meet 4,77 meter in de lengte en is 1,92 meter breed. De fabrikant geeft de hoogte op als ongeveer 1,35 meter en een wielbasis van 2,87 meter. Ook voor wat het gewicht betreft is de LC 500h geen kleine jongen. Het leeggewicht is maar liefst 1.960 kg. Toch hebben de engineers van Lexus er een super rijdende auto van weten te maken, waarbij het hoge gewicht van de auto bijna niet merkbaar is.
Het interieur biedt plaats voor maximaal vier personen. Het model is ontworpen als een twee-plus-tweezitter. Alleen de bagageruimte laat te wensen over. Deze heeft een inhoud van slechts 172 liter. Hoewel dit voldoende is voor de dagelijkse boodschappen, is het al snel te weinig voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. De tank is met 82 liter wel weer aardig groot.
LEXUS LC 500h | |
---|---|
Marktintroductie | 2017 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,77 x 1,92 x 1,35 m |
Wielbasis | 2,87 m |
Inhoud bagageruimte | 172 l |
Ledig gewicht | 1.960 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.445 kg |
Cilinderinhoud | 3.456 cm3 |
Vermogen | 264 kW (359 pk) |
Koppel | 348 Nm |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 4,7 sec |
Tankinhoud | 82 l |
Verbruik | 8,1 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 184 g/km |
Varianten
De Lexus LC 500h biedt geen keuze wat betreft de carrosserie of motoropties. Onder deze benaming is hij alleen leverbaar als coupé met hybride-aandrijving. Er zijn ook geen verschillende uitrustingslijnen in het totaalpakket. Wel kan de basisuitrusting van de Lexus LC 500h worden uitgebreid met individuele pakketten.
Over het algemeen geeft Lexus veel aandacht aan een zeer hoog comfortniveau en worden er af fabriek altijd talloze technologieën en functionaliteiten meegeleverd. Aanpassingen zijn mogelijk met het Touring- of Sportpakket, die specifieke kenmerken toevoegen aan zowel het exterieur als het interieur. Ook is de LC 500h leverbaar geweest in meerdere speciale edities. Voorbeelden hiervan zijn de Obsidian Edition en de Hokkaido Edition. Deze edities omvatten onder meer exclusieve wielen, accenten en materiaalkeuzes, maar ook soms serieuze performance upgrades, zoals bijvoorbeeld een carbon dak, VGRS (Variable Gear Ratio Steering) en een sperdifferentieel.
Prijzen
Alle luxe en sportiviteit van de Lexus LC 500h heeft natuurlijk een prijs, en die is fors. Nieuwprijzen beginnen bij 140.000 euro voor het basismodel. Wie een speciale editie wil moet dieper in de buidel tasten. De accessoire pakketten zorgen voor een meerprijs van 11.000 euro. Wel is de LC 500h beduidend goedkoper dan de LC 500 met V8. Dat komt mede dankzij de hybride aandrijflijn die de aankoopbelasting bpm lager maakt.
Op de occasionmarkt is de LC 500h minder prijzig. Daar begint de prijs bij ongeveer 65.000 euro voor vroege exemplaren met een kilometerstand van rond de 100.000 km. Prijzen lopen op tot boven de 100.000 euro voor de hele frisse, jonge exemplaren. De spoeling is wat mager voor wat betreft LC 500h occasions. De reden daarvoor is dat er niet heel veel exemplaren worden verkocht. Dat houdt daarentegen wel weer de prijs redelijk stabiel.
Design
Buitenkant
Moderne, sportieve elegantie - deze termen omschrijven bondig het exterieur van de Lexus LC 500h. De ontwerpers van de autofabrikant hebben veel moeite gedaan om een unieke auto te creëren. Of het nu gaat om de grote, in het oog springende grille, de smalle koplampen of de opvallende achterlichten. Ook de kleine details zijn indrukwekkend, zoals de lichtmetalen wielen die altijd minstens 20 inch groot zijn.
Binnenkant
Het interieur van de Lexus LC 500h maakt indruk met een comfort van hoog niveau. Ondanks de sportieve aspiraties is het model een zeer goede keuze voor lange ritten. De comfortabele stoelen zijn uiteraard elektrisch verstelbaar, hebben stoelverwarming en ventilatie en houden je uitstekend op je plek als de weg wel uitdagender wordt. Ook de overige voorzieningen en hoogwaardige materialen laten vrijwel niets te wensen over. Dankzij fijn materiaal voor de bekleding van de stoelen, portieren en dashboard voelt alles luxe aan en ook de afwerking is natuurlijk van een bijzonder hoog niveau. Verder is de auto uiteraard voorzien van de nodige functionaliteiten en connectiviteit die via het grote centrale display te bedienen zijn of via de draaiknop op de middenconsole.
Veiligheid
De Lexus LC 500h heeft een enorme hoeveelheid aan verschillende rijhulpassistentiesystemen en veiligheidssystemen om inzittenden en andere weggebruikers te beschermen. Dit geldt bijvoorbeeld voor Lane Keeping Assist of Blind Spot Assist inclusief Rear Traffic Alert. Natuurlijk beschikt de Lexus LC 500h ook over een waarschuwingssysteem voor het wisselen van rijstrook, verkeersbordherkenning en een grootlichtassistent.
Alternatieven
Als je de LC 500h liever zonder hybride ondersteuning wil, dan kun je uiteraard kiezen voor de Lexus LC 500 met atmosferische V8. Andere alternatieven zijn de BMW i8, die ook over hybridetechniek beschikt, of de BMW 6 Serie, Jaguar XK en Porsche 911.