- Homepage
- Auto
- Lamborghini
- Lamborghini Huracán
- Lamborghini Huracán STO
Sterke punten
- Racetechnologie met goedkeuring voor de weg
- Krachtige V-10 motor met natuurlijke aanzuiging
- Uitstekende remprestaties
Zwakke punten
- Niet erg geschikt voor het dagelijks leven
- Duur in aanschaf en onderhoud
- Automatisch niet goed voor de racebaan
Lamborghini Huracán : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Lamborghini Huracán, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Lamborghini Huracán STO
-
Lamborghini Huracán 5.2 V10 EVO Spyder Orig. NL Carbon Sport Seats - S
€ 349.995,-- 19.988 km
- 07/2019
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
338 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3833 GP LEUSDEN -
Lamborghini Huracán STO 5.2 V10 BATMAN Orig. NL - Lift - Sport Seats -
€ 429.500,-BTW verrekenbaar - 8.940 km
- 08/2022
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3833 GP LEUSDEN -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 Performante [Ad Personam] Blu Nethuns - Li
€ 279.995,-- 51.022 km
- 01/2018
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3833 GP LEUSDEN -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 Tecnica *Verde Turbine*
€ 399.950,-BTW verrekenbaar - 76 km
- 01/2024
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8281 JK GENEMUIDEN -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 Performante
€ 299.800,-- 14.979 km
- 04/2018
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
314 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1411 AR NAARDEN -
Lamborghini Huracán *PRIOR DESIGN WIDEBODY*CAPRISTO*MANSORY*ArtForm*
€ 239.900,-- 24.154 km
- 07/2014
- 449 kW (610 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
290 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7903 BS HOOGEVEEN -
Lamborghini Huracán LP610-4 5.2 V10 | FULL EXTERIOR CARBON PACK | ACHT
€ 199.900,-- 51.035 km
- 03/2015
- 449 kW (610 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5248 NL ROSMALEN -
Lamborghini Huracán Huracán 5.2 V10 Performante
€ 299.000,-- 40.000 km
- 03/2018
- 470 kW (639 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
13,7 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
314 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1127PV Den Ilp -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 LP610-4 |Akrapovic|Lift|Camera|Keramisch|
€ 219.950,-- 62.418 km
- 06/2017
- 449 kW (610 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-1817 BA ALKMAAR -
Lamborghini Huracán LP580-2 V10 - Rosso Mars
€ 219.950,-- 27.039 km
- 01/2015
- 427 kW (581 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
283 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3447 GK WOERDEN -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 LP610-4 Lift-Keramisch-Camera-20''
€ 249.500,-- 10.319 km
- 06/2016
- 449 kW (610 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1411 GD NAARDEN -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 Performante | Lift | FORGED | ALA | Alcant
€ 284.950,-BTW verrekenbaar - 54.383 km
- 03/2018
- 470 kW (639 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
314 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2841 MJ MOORDRECHT -
Lamborghini Huracán Tecnica 60th Anniversary I 1 of 60 I Full PPF
€ 529.950,-BTW verrekenbaar - 525 km
- 10/2023
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
328 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3044 AK ROTTERDAM -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 LP580-2 | Avio Lift | Dealer o.h | Carbon
€ 239.950,-- 88.025 km
- 04/2016
- 427 kW (581 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Half/Semi-automaat
- Benzine
- - (l/100 km)
-
278 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8084 GN 'T HARDE -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 Sterrato | Sport Seats | Keramisch | Carpl
€ 449.900,-BTW verrekenbaar - 20 km
- 01/2024
- 449 kW (610 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3992 DB HOUTEN -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 Performante|Lift|Camera|Forged carbon In&E
€ 379.950,-- 12.789 km
- 02/2019
- 470 kW (639 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-1817 BA ALKMAAR -
Lamborghini Huracán EVO LP 640 AWD 5.2 V10 | Keramisch | Lifting | Car
€ 299.999,-BTW verrekenbaar - 12.500 km
- 01/2020
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
332 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5334 LE VELDDRIEL -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 Tecnica NL-Auto /Lift /Camera /Carplay
€ 369.888,-- 4.408 km
- 09/2023
- 470 kW (639 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
328 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5061 JX OISTERWIJK -
Lamborghini Huracán LP610-4
€ 249.950,-- 24.289 km
- 04/2017
- 449 kW (610 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
-
285 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1422 AD UITHOORN -
Lamborghini Huracán 5.2 V10 EVO | Full Ad Personam | Blu Hal |
€ 349.950,-- 15.950 km
- 07/2020
- 471 kW (640 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
320 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT
Interesse in een Lamborghini Huracán STO
Alle artikelen
Lamborghini Urus Performante test: van deze suv wordt elke klimaatactivist badend in het zweet wakker
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Race track-ready auto met weg goedkeuring.
- Unieke, agressieve uitstraling.
- Binnen en buiten, compromisloos getrimd voor de racebaan.
- Rijplezier is gegarandeerd in de handgeschakelde modus.
Belangrijke gegevens
Motor
De Super Trofeo Omologata, wat zich laat vertalen als "Super Trofeo voor de weg", is de meest extreme Huracán met officiële goedkeuring voor de weg. Veel van deze supersportwagen is rechtstreeks overgenomen uit de racerij, bijvoorbeeld van de racewagens Huracán Super Trofeo Evo en Huracán GT3 Evo. De consistente lichtgewicht constructie zorgt voor een vermogen-gewichtsverhouding van slechts 2,09 kilogram per pk.
Lamborghini Huracán STO | |
---|---|
Motor | V-motor 10-cilinder |
Cilinderinhoud | 5.204 cm3 |
Vermogen | 640 pk |
Topsnelheid | 310 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 3s |
CO₂-emissie | 322 g/km |
Transmissie | 7 versnellingen met dubbele koppeling |
Brandstofverbruik | 14 l |
Aangedreven door een V-motor met tien cilinders en een cilinderinhoud van 5.204 cm³ levert hij indrukwekkende rijprestaties. Met 640 pk en 565 Nm koppel wordt de grens van 100 km/u in slechts 3 seconden gepasseerd. 200 km/u staan al na 9 seconden op de snelheidsmeter. De topsnelheid is een trotse 310 km/u. Hij zou zeker hogere snelheden kunnen halen, maar er zijn hier grenzen door de hoge contactdruk. Het dubbele directe injectiesysteem IDS (Iniezione Diretta Stratificata) zorgt samen met de inlaatspruitstukinjectie voor brute prestaties en gelijktijdige naleving van de strenge 6d-emissienorm. De CO₂-uitstoot bedraagt 332 g/km.
De V-10 is de eerste in zijn soort en is al gebruikt in verschillende Lamborghini-modellen. Een droge carter-smering zorgt voor een ononderbroken oliecircuit, zelfs bij grote centrifugale krachten. De STO brengt zijn aandrijfkracht over op de zelfsturende achteras via een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppeling. De schakeltijden van de versnellingsbak, bekend van andere modellen, zijn opnieuw verkort. In de racemodus moeten de versnellingen handmatig worden gewijzigd, omdat in de automatische modus, vooral in bochten, meestal te hoge versnellingen worden gekozen. Gezien de brute prestaties is het benzineverbruik van 14 liter heel redelijk.
Het chassis is uitgerust met een magnetorheologisch dempingssysteem en elektronische stabiliteitscontrole. Oneffenheden worden gedetecteerd door een regeleenheid en de schokdempers worden binnen milliseconden bijgesteld. Dit maakt het beste grondcontact mogelijk in elke rijsituatie. Een elektromechanische stuurbekrachtiging biedt variabele stuurondersteuning bij elke snelheid (Lamborghini Dynamic Steering). Lamborghini biedt drie rijsnelheden in de STO. STO (weg), Pioggia (regen) en Trofeo (circuit). De koolstofkeramische remmen zijn uitgerust met nieuwe CCM-R-remschijven, waardoor de remprestaties met 25 procent zijn verbeterd. De fabrikant vermeldt een remweg van slechts 30 meter.
Afmetingen
De 4,55 meter lange supersportwagen heeft een breedte van 2,24 meter en een hoogte van 1,22 meter. Het leeggewicht is slechts 1.339 kilogram. Aan de voorzijde bevindt zich een kleine bagageruimte met een volume van 38 liter en een helmvak. De wielbasis van de tweezitter is 2,62 meter.
Varianten
De Huracán STO is een variant van de in 2014 geïntroduceerde Huracán die het dichtst bij de racerij komt. Hij is grotendeels ontwikkeld in de motorsportafdeling van Lamborghini (Squadra Corse) en werd in het voorjaar van 2021 gelanceerd. Veel van de ingrediënten van de STO zijn afkomstig van de Huracán Super Trofeo Evo en Huracán GT3 Evo racewagens.
Prijs
De Lamborghini Huracán STO kost als nieuwe auto bij de Nederlandse dealer net geen 300.000 euro, dus een koopje kan hij niet worden genoemd. Wie denkt dat een occasionmodel kopen een goedkoop alternatief is, heeft het mis.
Een snelle blik op de Nederlandse occasionmarkt leert dat de Lamborghini Huracán STO zeer zeldzaam is, en dat de aangeboden voertuigen snel in waarde stijgen nadat ze als nieuwe auto zijn afgeleverd. Dus als klanten een gebruikte Lamborghini Huracán STO willen, moeten ze minstens 400.000 tot 500.000 euro uitgeven om erin te kunnen rijden.
Met maximaal 14 liter brandstofverbruik per 100 gereden kilometers zijn de onderhoudskosten van de Lamborghini Huracán STO niet bijzonder gunstig. Het leeggewicht bedraagt ongeveer 1,3 ton en is van groot belang voor de berekening van de Nederlandse motorrijtuigenbelasting. Dit is ongeveer 552 euro per jaar voor de sportieve auto. Het hoge verbruik wordt dus gecompenseerd door deze gunstige kosten, althans in geringe mate.
Design
Exterieur
De racegenen van de Lamborghini Huracán STO zijn duidelijk zichtbaar. Bij de ontwikkeling van de carrosserie lag de nadruk duidelijk op aerodynamica en gewichtsbesparing. Het 75 procent carbon chassis zorgt voor stabiliteit en torsiestijfheid. De hybride carrosserie (aluminium en kunststof) is speciaal voor de STO ontworpen en verschilt in veel opzichten van de andere varianten van de Huracán. De motorkap is samen met de bumper en spatborden (Cofango) uit één stuk gegoten en opent naar voren. De frontsplitter en de handmatig verstelbare drievoudige achterspoiler zijn van volledig carbon. De nieuw ontwikkelde voorruit bespaart maar liefst 20 procent aan gewicht. De speciaal voor de STO ontworpen motorkap is kenmerkend met een luchthapper en haaienvin. De aerodynamische optimalisaties zouden de downforce met 53 procent verbeteren ten opzichte van de Huracán Performante. De achterste rolbeugel is gemaakt van titanium. De sportwagen staat standaard op 20-inch magnesium wielen.
Interieur
De Italiaanse sportwagenfabrikant heeft een goed compromis bereikt van consistente lichtgewicht constructie en toch upscale uitrusting en connectiviteit in het interieur. Typisch voor Lamborghini is het ontwerp van de cockpit, die doet denken aan een vliegtuig. Een titanium kooi, kuipstoelen, deurpanelen en zelfs de vloermatten zijn gemaakt van lichtgewicht carbon. Het dashboard is bekleed met fijn Alcantara. De technologie en de netwerken zijn state-of-the-art en van het hoogste niveau. Real-Time Traffic Information biedt nauwkeurige real-time gegevens over de reis, route en bestemming via het display in de middenconsole. Er is ook een rapport over de status van het voertuig beschikbaar, met informatie over technische bedrijfsomstandigheden en systemen. Alexa, connectiviteit met iOS- en Android-apparaten en een autovinder zijn ook aan boord, net als verschillende race-assistenten.
Veiligheid
De Huracán STO is gebouwd met een uiterst stabiele kooi van titaniumlegering. Hij heeft ook airbags, kuipstoelen met een stevige pasvorm en vierpuntsgordels. Hij voldoet aan de strenge voorschriften in de racerij en biedt de inzittenden zeer goede bescherming bij een ongeval. De krachtige Brembo-remmen werden speciaal voor de STO ontwikkeld en brengen het voertuig al na 30 meter tot stilstand. De Potenza Sport-banden van Bridgestone, eveneens extra ontwikkeld, bieden een bijzonder goede grip.
Alternatieven
De Lambo heeft niet veel concurrentie in zijn klasse. Zijn voorganger, de Lamborghini Gallardo, is de best verkochte auto van de fabrikant en deelt de motor met zijn grote broer, de Audi R8 V10. De Audi heeft vergelijkbare technische specificaties, maar is op de Nederlandse occasionmarkt te vinden vanaf ongeveer 60.000 euro.
Met zijn 4,0-liter V8 biedt de AMG GT Black Series meer vermogen (730 pk en 800 Nm), maar met een basisprijs van 335.240 euro kost hij ook ongeveer 40.000 euro meer dan de STO. De fabrikant uit Stuttgart heeft een concurrent in de buurt in de vorm van de Porsche 911, die echter het vaak bekritiseerde afscheid van de natuurlijk opgezogen motor belichaamt.
De Acura NSX Type-S komt als exoot uit Japan en biedt met 600 pk verbazingwekkende rijprestaties. Ook uit Japan komt de luxe GT Lexus RCF Track Edition. De McLaren 570s zit de STO op de hielen qua prestaties. Amerika biedt ook een sportief alternatief met de Chevrolet Corvette.