Sterke punten
- Veel rij-assistenten
- Veel binnenruimte
- Robuust gebouwd
Zwakke punten
- Lawaai motor
- Veiligheid van oudere generaties
- Hoge prijs
Isuzu D-Max : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Isuzu D-Max, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Isuzu D-Max
-
Isuzu D-Max 2.5 Extended Cab LS
€ 14.520,-BTW verrekenbaar - 288.307 km
- 01/2015
- 121 kW (165 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
192 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8281 PC GENEMUIDEN -
Isuzu D-Max 1.9 Extended Cab LSX lederen bekleding / parkeerse
€ 47.795,-BTW verrekenbaar - 1 km
- 10/2024
- 121 kW (165 PK)
- Nieuw en op kenteken
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1851 BE HEILOO -
Isuzu D-Max 1.9 Extended Cab LSX MY24 op voorraad / direct lev
€ 47.795,-BTW verrekenbaar - 1 km
- 10/2024
- 121 kW (165 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1851 BE HEILOO -
Isuzu D-Max 1.9 Dubbel Cab 5-persoons V-Cross
€ 68.349,-BTW verrekenbaar - 14 km
- 09/2024
- 121 kW (165 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1851 BE HEILOO -
Isuzu D-Max DUBBEL CABINE BE Trekker LEER Volll
€ 20.389,-BTW verrekenbaar - 237.016 km
- 03/2015
- 120 kW (163 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-4033 AV LIENDEN -
Isuzu D-Max 2.5 Extended Cab 3500KG trekgewicht 1e Eig. 2016
€ 16.450,-- 198.156 km
- 06/2016
- 120 kW (163 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
7,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-7942LA Meppel -
Isuzu D-Max 2.5 Double Cab LSX | 4x4 | Trekhaak | Camera | Cli
€ 36.294,-BTW verrekenbaar - 137.438 km
- 06/2017
- 121 kW (165 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
220 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8281 PC GENEMUIDEN -
Isuzu D-Max Motor probleem 2.5 Extended Cab Automaat 4x4 Airco
€ 17.533,-BTW verrekenbaar - 177.739 km
- 05/2016
- 120 kW (163 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
220 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5705 DK HELMOND -
Isuzu D-Max 1.9 Extended Cab LS Automaat 3500KG Trekgewicht
€ 41.080,-BTW verrekenbaar - 52.432 km
- 09/2022
- 120 kW (163 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
238 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7126 AA BREDEVOORT
Interesse in een Isuzu D-Max
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Goede redenen
De D-Max is bij uitstek geschikt als een trekker. Hij is gehomologeerd voor een (geremde) aanhanger van 3.5 ton. Heeft de aanhangwagen geen eigen remmen, dan mag er toch nog 750 kg maximaal aan de trekhaak. Tel daar ook nog eens 1.000 kg in de laadbak bij.
Met de laatste generatie introduceert Isuzu met de V-Cross een super-de-luxe uitvoering van zijn D-Max. De V-Cross is enkel verkrijgbaar met een dubbele cabine, maar dan ook met leder, automatische airco, pianolak, een resem rij-assistenten en op de bak een cover met rolbeugel.
De diesel van de D-Max, hoewel maar 1.9 l groot, levert toch 164 pk en vooral 360 Nm en wordt de pick-up daarmee geen spurter, hij kan mee met het verkeer. Jaag de diesel vooral niet hoog in de toeren, dan maakt hij flink herrie en het is overbodig want tussen de 2.000 en 2.500 opm genereert hij zijn maximum koppel: 360 Nm. Boven alles is de motor zo goed als onverwoestbaar.
De D-Max dubbele cabine geeft zijn passagiers een riante ruimte, voor knieën en hoofd, instappen wordt makkelijk met de treeplanken (optie) aan weerszijde. Wie in de duurste versie zit, kan op de achterbank zijn eigen temperatuur regelen. Klein nadeel voor de verhuizers: de laadbak wordt wel erg kort.
Belangrijke gegevens
De D-Max als alledaagse auto gebruiken, het kan, maar het vereist de juiste instelling. Primo wordt hij hobbelig als er geen (zware) lading wordt vervoerd. De boodschappen zijn voor het goede begrip, geen zware lading en na twee keren door de hele bak rondslingeren, worden die op de achterbank gezet. De laadbak lijkt ruim, maar de praktische haalbaarheid (zeker met het deksel) is minder, wegens de hoge laadvloer.
Parkeren bij de supermarkt is een oefening in handigheid. De auto is ruim 5,2 m lang en dat is passen geblazen. Gelukkig komt een parkeerhulp bijspringen om schade aan derden te voorkomen. Want hij is zwaar genoeg om een tik tegen een andere auto niet te voelen.
Motoren
Een turbodiesel van 1.9 l, gehaald uit 4 cilinders in lijn, 164 pk sterk, 360 Nm werkkracht, gevoed door 1 turbo (intercooler) en directe inspuiting. Zo verstookt hij gemiddeld 9,2 l (wltp meeting) en haalt hij een top van 180 km/h. Hij haalt de Euro6 norm, zonder toevoeging van AdBlue. De motor is in de lengte ingebouwd en drijft in eerste instantie de achterwielen aan. De vierwielaandrijving is elektronisch in te schakelen.
Afmetingen
De D-Max zet ruim 2 ton op het wegdek neer. Dat heeft hij onder meer te danken aan 5,3 m lengte, 1,87 m breed en 1,79 m hoogte. De laadbak varieert in lengte naargelang de cabine en in volume naargelang de hardtop (optie) die erop gemonteerd wordt, maar mocht je de bak met water vullen, kan er 1.6 m³ in tot de rand. In de tank kan er 76 l.
Varianten
Je kan de D-Max in 4 uitvoeringen kopen: L (DAB radio, 7 airbags, rij-assistenten), LS (alu velgen, verwarmde voorstoelen), LSX (lederen bekleding, automatische airco, multimedia) en V-Cross (multimedia met 9 inch scherm, surround sound system, pianolak, kofferdeksel). Bovendien kan je kiezen tussen een handgeschakelde 6-bak en een 6-trapsautomaat. Je kan de D-Max in single cab, extended cab (wel een zitbank, maar 2 deuren) en double cab (achterbank heeft zijn eigen deuren) kopen.
Prijzen
Oplopend van L naar V-cross kost de D-Max € 36.000, 37.000, 40.000, 42.000 euro. De single cab is aanmerkelijk goedkoper, die kan al vanaf € 28.000. De occasionprijzen variëren flink naarmate de inhoud van het motorblok (3.0 l, 2.5 l) en jaartal. Maar wie onder de € 20.000 een D-Max krijgt aangeboden, moet zich goed bevragen over de geschiedenis van de pick-up.
Design
Exterieur
De laatste versie heeft een volledig nieuw en een stuk stoerder front gekregen, waarbij de grille optisch de bullbar vervangt. De koplampen worden spits naar de grille getekend, additioneel zijn er richtingaanwijzers en breedstralers. Vooraan is er een aanrijhoekbescherming. In profiel ziet de auto er redelijk als een SUV uit, ware daar niet de laadbak (al dan niet met rollbar). De achterkant: tja, met een laadbak kan je weinig als designer, dat ziet eruit als een…bak voor lading. En alle hardtops verergeren dat beeld alleen maar.
Interieur
Binnen heeft Isuzu een poging gedaan om het harde, zwarte plastic zachter te maken, maar helemaal tot op het gaatje zijn ze niet gegaan. Je kijkt naar een (semi) analoog dashboard, rechts daarvan een middenconsole met multimediascherm, groter naarmate je meer betaalt. Onder dat scherm een rij toetsen voor secundaire bedieningen (verwarming, ontdooiing). Op de middentunnel de pook en toetsen voor het offroad rijden. Stoelen en achterbank zitten prima en vooral ruim voor iedereen.
Veiligheid
De D-Max zit vol airbags, minstens 7, met een midden-airbag als toetje, zodat chauffeur en bijrijder niet tegen elkaar botsen. ABS-remmen zijn vanzelfsprekend, evenals de ESP, die ook de eventuele slingerbeweging van de aanhanger corrigeert. Er zijn een aantal rij-assistenten ingebouwd, gegroepeerd als ADAS (advanced driver assist systems): noodremfunctie, botswaarschuwing, verkeersbordenherkenning, adaptieve cruise-control, dodehoekcontrole, rijvakassistent. Die laatste, net als de botswaarschuwing, reageert behoorlijk zenuwachtig en (te) vaak onnodig. De D-Max is wel de eerste pick-up die van de Euro Ncap 5 sterren kreeg en dat is opmerkelijk, want de eerste versie van de Isuzu pick-up spatte bij de crashtest uit elkaar: nul sterren.
Alternatieven
Ford is met zijn Ranger in deze contreien de populairste, Toyota heeft met de Hilux een prijsbeest, maar de andere vissers zijn aan de vijver zijn verdwenen, met name Nissan Navara en zijn klonen en Mitsubishi met de L200, als we het tenminste over nieuwe pick-ups hebben.