Sterke punten
- Spannend design
- Nette afwerking
- Sportieve prestaties
Zwakke punten
- Brandstofverbruik
- Niet zo bekend
- Op de achterbank wat krapjes
Infiniti Q50 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Infiniti Q50, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Infiniti Q50
-
Infiniti Q50 2.0t Premium Tech
€ 15.350,-- 196.000 km
- 12/2015
- 155 kW (211 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-6041 Roermond -
Infiniti Q50 2.0t Business Premium + Navigatie, Trekhaak, Leder
€ 16.895,-- 121.953 km
- 02/2015
- 155 kW (211 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
146 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7825 VZ EMMEN -
Infiniti Q50 2.2d Premium
€ 9.500,-- 350.000 km
- 06/2014
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
4,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
124 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-4625bk BERGEN OP ZOOM
Interesse in een Infiniti Q50
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Ook geleverd met vierwielaandrijving
- Zeer rijke basisuitrusting
- Keuze uit een viercilinder, zescilinder of hybride
- Steer-by-wire stuurinrichting biedt soepel stuurgevoel en directere stuurreacties
Technische gegevens
Motorisatie
De Infiniti Q50 werd in 2013 voor het eerst in Nederland geïntroduceerd. Bij zijn introductie was de auto enkel verkrijgbaar met een dieselmotor en als hybride. De Infiniti Q50 2.2D is voorzien van een 2,2-liter twinturbo viercilinder dieselmotor met een vermogen van 125 kW (170 pk) en een maximum koppel van 400 Nm. Dankzij de dieselmotor verbruikt de Q50 gemiddeld 4,3 l/100km (1 op 23,3).
De Infiniti Q50 met hybride aandrijflijn bestaat uit een 3,5-liter V6 benzinemotor met elektrische ondersteuning. Het gecombineerde vermogen is 268 kW (364 pk) en 546 Nm koppel, met een gemiddeld verbruik van 7,9 l/100km (1 op 12,7). Een sprint van 0 naar 100 km/u duurt 5,1 seconden en de topsnelheid is 250 km/u.
Eén jaar na de introductie bracht Infiniti nog een motorvariant op de markt voor de Q50. Het is de 2,0-liter turbo viercilinder benzinemotor in de Q50 2.0T met 155 kW (211 pk) en 350 Nm koppel. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,3 l/100km (1 op 15,9). Later, in 2015, kwam er nog een variant: de Q50 3.0T met een 3,0-liter V6 met turbo. Deze aandrijflijn is goed voor een vermogen van 298 kW (405 pk) en een maximum koppel van 475 Nm. Serieuze cijfers dus. Het gemiddeld verbruik is met 9,1 l/100km (1 op 11,0) wat aan de hoge kant, maar nog wel acceptabel voor het type motor.
Alle Q50’s zijn standaard voorzien van achterwielaandrijving en kunnen optioneel worden uitgerust met vierwielaandrijving. Dat is echter alleen mogelijk bij de modellen met een hybride aandrijflijn. Een handbak was alleen mogelijk bij de 2.2D.
Afmetingen
De Infiniti Q50 is geen kleine auto. Hij meet 4,80 meter in lengte en 1,82 meter in de breedte. Hij is 1,43 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,85 meter. De inhoud van de kofferbak is met 400 liter voor de Hybrid tot 500 liter voor de 3.0T zeer goed. Voorin hebben de bestuurder en passagier voldoende been en hoofdruimte. Achterin kan het voor hele lange mensen wat ontbreken aan hoofd- en beenruimte, wat te wijten is aan de aflopende daklijn.
INFINITI Q50 | |
---|---|
Marktintroductie | 2013 – 2020 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,80 x 1,82 x 1,43 m |
Wielbasis | 2,85 m |
Inhoud bagageruimte | 400 – 500 l |
Ledig gewicht | 1.565 - 1.829 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.250 - 2.500 kg |
Cilinderinhoud | 1.991 – 3.498 cm3 |
Vermogen | 125 – 298 kW (170 – 405 pk) |
Koppel | 350 – 475 Nm |
Topsnelheid | 231 - 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 5,4 – 8,9 sec |
Tankinhoud | 70 – 74 l |
Verbruik | 4,3 – 9,1 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 114 – 206 g/km |
Varianten
Infiniti bood geen andere carrosserievarianten aan onder de naam Q50. De autofabrikant splitste bij deze generatie de coupé en cabrio met de sedan door deze Q60 te noemen. Wel is de Q50 met diverse soorten aankleding verkrijgbaar. Dat doet Infiniti middels verschillende soorten uitvoeringen met ieder eigen specifieke kenmerken. Enkele verkrijgbare uitvoeringen zijn onder meer Premium, Sport, Sport Tech, Performance, Performance+ en Luxe.
Prijzen
Wie in de markt is voor een nieuwe Infiniti Q50 wordt helaas teleurgesteld, de auto wordt namelijk niet meer geproduceerd. Wel kun je nog op de occasionmarkt terecht voor de sedan, al is het aanbod vrij beperkt. Dat heeft grotendeels te maken met de lage verkoopaantallen van de auto in Nederland.
Prijzen op de occasionmarkt beginnen bij ongeveer 10.000 euro voor de versies met een dieselmotor. Voor de versie met 2,0-liter turbo liggen de prijzen zo rond de 20.000 euro en voor de 3.0T zo rond de 30.000 euro. Prijzen voor de hybride liggen daar weer boven.
Design
Buitenkant
De Q50 sedan van Infiniti maakt indruk met zijn unieke design. Smalle en bijzondere koplampen, een vlakke en gestrekte carrosserie en de opvallende grille benadrukken de sportieve aspiraties. Met een lengte van 4,80 meter zit de Infiniti-sedan precies tussen de middenklasse en de luxeklasse in. De afwerking is van hoge kwaliteit en het brede kleurenpalet en de diverse uitrustingslijnen zorgen ervoor dat bijna geen enkel exemplaar hetzelfde is.
Binnenkant
Wanneer je de auto opent, word je begroet door een overdaad aan leer. Zowel voor de zachte, hoogwaardige stoelen als de afwerking van dashboard, stuur en portieren is leer gebruikt. De contrasterende stiknaden geven het interieur een luxe of sportieve uitstraling, afhankelijk van de kleur. Op de middenconsole zijn twee aanraakgevoelige schermen te vinden, één voor de infotainment en de andere om functies in het interieur te bedienen zoals bijvoorbeeld de climate controle. De bagageruimte is goed voor tot 500 liter, waarmee de Q50 zeer geschikt is voor bijvoorbeeld een autovakantie.
Veiligheid
De Infiniti Q50 is uitgerust met een zeer uitgebreide reeks veiligheidsvoorzieningen. ESP en Brake Assist, cruise control en Lane Keeping Assist zijn standaard, net als Blind Spot Assist en een noodremsysteem bij een kop-staartbotsing. Vermoeidheidsherkenning behoort ook tot het pakket veiligheidssystemen. De optionele vierwielaandrijving en digitale adaptieve besturing, standaard op de topmodellen, dragen ook bij aan de actieve veiligheid.
In de ADAC crashtest scoorde de Infiniti Q50 86% voor veiligheid. In 2013 onderging de Infiniti Q50 een Euro NCAP crashtest waarbij de auto vijf sterren kreeg. Binnenin is de Infiniti Q50 sedan uitgerust met Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes en in totaal zes airbags bieden bescherming bij een aanrijding.
Alternatieven
De belangrijkste alternatieven zijn uiteraard de gevestigde orde uit Duitsland, bestaande uit de BMW 3 Serie, Audi A4 en Mercedes-Benz C-Klasse. De modellen van deze fabrikanten zijn ook leverbaar met soortgelijke aandrijflijnen als die van de Q50. Andere alternatieven zijn bijvoorbeeld ook de Lexus GS-serie, de vergelijkbare tegenhanger van het luxemerk van Toyota. Ook de Kia Stinger kan gezien worden als alternatief en is misschien wel net zo exotisch als de Infiniti Q50.