Sterke punten
- Met drie personen voorin
- Ruim en flexibel interieur
- Betrouwbare motoren
Zwakke punten
- Onoverzichtelijke carrosserie
- Relatief hoog brandstofverbruik
- Relatief weinig aanbod
Honda FR-V : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Honda FR-V, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Honda FR-V
-
Honda FR-V 1.7i Comfort Airco 6 Persoons
€ 3.249,-- 187.312 km
- 03/2005
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5733 AA DEURNE -
Honda FR-V 1.8i 141pk Lifestyle/ Automaat/ 6 persoons/ Cruise
€ 5.750,-- 256.070 km
- 02/2007
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
190 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5222 BA 'S-HERTOGENBOSCH -
Honda FR-V 1.8i executive
€ 4.500,-- 275.000 km
- 09/2007
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,5 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
177 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-6431Xm Hoensbroek -
Honda FR-V FR-V 2.0i Comfort
€ 1.750,-- 250.000 km
- 05/2005
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-1441ER Purmerend -
Honda FR-V 2.0i Comfort
€ 3.250,-- 171.500 km
- 06/2005
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
8,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
199 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-6471ba EYGELSHOVEN -
Honda FR-V 1.7i Comfort | 6 Persoons | Airco | Elek ramen |
€ 1.449,-- 323.770 km
- 08/2006
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7825 XH EMMEN -
Honda FR-V 1.7i 6-Persoons! Stuurbekrachtiging ECC Audio/CD E
€ 3.749,-- 177.034 km
- 01/2006
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1746 CM DIRKSHORN -
Honda FR-V 1.7i Nieuwe Apk
€ 1.899,-- 294.651 km
- 06/2005
- 93 kW (126 PK)
- Gebruikt
- 12 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9672 AE WINSCHOTEN -
Honda FR-V 1.8i Lifestyle 6 pers. Airco/PDC/CC/elektrisch pak
€ 5.450,-- 212.455 km
- 02/2007
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
190 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2676 AW MAASDIJK -
Honda FR-V 2.0i Comfort
€ 3.850,-- 188.428 km
- 02/2005
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
8,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
199 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2222 AS KATWIJK ZH -
Honda FR-V 2.0i Lifestyle| 6 persoons
€ 3.500,-- 223.664 km
- 07/2006
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
199 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2661 CZ BERGSCHENHOEK -
Honda FR-V 1.8i Trend
€ 3.500,-- 247.552 km
- 02/2008
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
177 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1951 NC VELSEN-NOORD -
Honda FR-V 1.8i Automaat Lifestyle // VOLLEDIG ONDERHOUDEN /
€ 8.950,-- 185.792 km
- 07/2007
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
190 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3707 AA ZEIST -
Honda FR-V 2.0i Lifestyle|Origineel Nederlands|Trekhaak|Nieuw
€ 4.990,-€ 3.990,-- 247.001 km
- 05/2005
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
199 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6134 AD SITTARD -
Honda FR-V 2.0i Executive
€ 4.750,-- 238.000 km
- 02/2005
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
8,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
199 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1901HH CASTRICUM -
Honda FR-V 1.7i Comfort
€ 3.450,-- 207.133 km
- 04/2005
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,5 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9288 BA KOOTSTERTILLE -
Honda FR-V 1.7i APK 05-12-2024
€ 3.660,-- 267.786 km
- 08/2006
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5627 AC EINDHOVEN
Interesse in een Honda FR-V
Alle artikelen
Honda Civic test: één nadeel streept tien voordelen weg
TEST - Honda Civic toegankelijker dan ooit, en dit is waarom
Review Honda HR-V: hè hè, eindelijk doet Honda iets met Max Verstappen
Nieuwe Honda HR-V is sneller en zuiniger dan Volkswagen T-Cross
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Bijzondere zitplaatsopstelling met zowel voor- als achterin plaats voor drie personen
- Ruim en flexibel in te delen interieur
- Betrouwbare motoren met prima prestaties
- Tegenwoordig als occasion zeer betaalbaar
Technische gegevens
Motorisatie
Aanvankelijk was de Honda FR-V leverbaar met 1,7 en 2,0 liter viercilinder benzinemotoren en een 2,2 liter viercilinder dieselmotor. Na de facelift in 2007 bestond het motorenaanbod uit een 1,8 liter viercilinder benzinemotor en een 2,2 liter dieselmotor. In sommige landen werd ook een 2,4 liter benzinemotor geleverd, maar die werd in Nederland niet aangeboden. Afhankelijk van het modeljaar en de motorkeuze is de transmissie handgeschakeld met vijf of zes versnellingen of heeft de Honda FR-V een vier- of vijftrapsautomaat. De in Nederland geleverde Honda FR-V modellen hebben altijd voorwielaandrijving, maar er bestaan ook varianten met vierwielaandrijving.
Afmetingen
De Honda FR-V is een MPV met een ongebruikelijke indeling: zowel voor- als achterin kunnen drie personen plaatsnemen. Om die ruimte te kunnen bieden is de auto relatief breed, terwijl de lengte ten opzichte van de geboden ruimte juist bescheiden is. Concreet is de auto ongeveer 4,3 meter lang, 1,8 meter breed en 1,6 meter hoog. De wielbasis meet 2,7 meter. Zelfs met alle zitplaatsen in gebruik heeft de bagageruimte een inhoud van een ruime 439 liter.
Honda FR-V | |
---|---|
Marktintroductie | 2004 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,28 x 1,81 x 1,61 m |
Wielbasis | 2,68 m |
Inhoud bagageruimte | 439 l |
Ledig gewicht | 1.366-1.598 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.890-2.130 kg |
Cilinderinhoud | 1.668 cm3 |
Vermogen | 92 kW (125 pk)-110 kW (150 pk) |
Koppel | 154-340 Nm |
Topsnelheid | 182-195 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 12,3-10,5 sec |
Tankinhoud | 58 l |
Verbruik | 6,3-8,4 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 167-199 g/km |
Varianten
Afgezien van de verschillende motorvarianten had de Honda FR-V drie verschillende uitrustingsniveaus: een naamloos instapmodel (later hernoemd tot Trend), de Comfort en de Executive. Echt bijzondere varianten zitten er dus niet bij. De Honda FR-V was leverbaar in één carrosserievariant. De Honda FR-V deelde veel van zijn onderhuidse techniek met de toenmalige Honda Civic (hatchback) en Honda CR-V (SUV). In thuisland Japan luisterde de Honda FR-V naar de naam Honda Edix.
Prijzen
De Honda FR-V werd geleverd van 2004 tot en met 2010. In die periode varieerde de Nederlandse vanafprijs van zo’n 26.000 euro voor het instapmodel aan het begin van zijn ‘carrière’ tot ruim 38.000 euro voor de meest luxe uitvoering aan het einde van de productieperiode. Hoewel de Honda FR-V op zichzelf redelijke verkopen neerzette, bleven de aantallen wel achter bij die van concurrenten. Daardoor is het aanbod Honda FR-V occasions in verhouding wat beperkter dan bij andere MPV-modellen van dezelfde leeftijd. Ook is de Honda FR-V wat minder bekend. Positief dus voor de occasionkoper die het model wél ziet zitten, want al voor relatief lage bedragen zijn goede exemplaren te vinden. De prijzen voor een Honda FR-V occasion variëren van zo’n 1.000 euro voor een vroeg exemplaar met veel kilometers tot 9.000 euro voor een laat exemplaar met relatief weinig kilometers.
Design
Buitenkant
Zeker voor zijn tijd heeft de Honda FR-V een vrij eigenzinnige vormgeving, met spitse koplampen en een hoge raamlijn. In verhouding is de auto relatief kort en breed, wat de bijzondere zitplaatsopstelling mogelijk maakt. Hoewel de Honda FR-V in de eerste plaats een praktische auto is, heeft het design een aantal dynamische lijnen die hem afhankelijk van de uitvoering een bijna sportief voorkomen geven.
Binnenkant
Dat de Honda FR-V in verhouding kort en breed is, is een direct gevolg van de ongebruikelijke zitplaatsopstelling: niet alleen op de achterbank, maar ook voorin kun je met zijn drieën naast elkaar zitten. Met uitzondering van een aantal klassieke auto’s, uit de tijd dat er nog geen gordels waren, komt een dergelijke zitplaatsopstelling maar zelden voor. Verder heeft de Honda FR-V net als andere MPV-modellen een flexibel in te delen interieur, waarbij zitplaatsen ingeklapt of verwijderd kunnen worden voor nog meer (bagage)ruimte.
Veiligheid
De Honda FR-V werd destijds door Euro NCAP beoordeeld met een score van vier (van de vijf) sterren. Dat was vrij gemiddeld in die periode. Met onder meer standaard ABS, verschillende airbags (ook zij-airbags) en Vehicle Stability Assist was de veiligheidsuitrusting goed op orde. Wel ontbreken natuurlijk modernere systemen die bijvoorbeeld zelf een noodstop kunnen uitvoeren of de auto binnen de rijstrook houden.
Alternatieven
De Honda FR-V valt met zijn ongebruikelijke afmetingen tussen twee MPV-segmenten in. Hij concurreert zowel met compacte als middelgrote MPV-modellen, terwijl hij qua prijs vooral aansluit op die eerste categorie. Een concurrent die het meest vergelijkbaar is, is de Fiat Multipla. Ook die MPV is relatief kort, hoog en breed en biedt de mogelijkheid om met drie personen voorin te zitten. Destijds was het een voordeel dat de Honda FR-V deze bijzondere eigenschap combineerde met een veel conventioneler exterieurdesign, waar het uitgesproken design van de Fiat Multipla juist kopers afschrikte.
Andere MPV-modellen waarmee de Honda FR-V concurreerde waren vooral vijf- en zevenpersoons modellen. Een belangrijke concurrent was bijvoorbeeld de Renault Scénic, waarvan eerdere generaties bovendien het segment van compacte MPV’s populair maakten. De Renault Scénic stond bekend om zijn aansprekende design en veelzijdige, ruime interieur. Naast de vijfpersoons Renault Scénic was er ook de Renault Grand Scénic voor zeven personen. Dat wel met een meer conventionele 5+2 zitopstelling. De Citroën Xsara Picasso was ook een directe concurrent, maar alleen leverbaar als compacte vijfpersoons variant. Een verlengde versie voor zeven inzittenden verscheen pas later.
Uit Duitsland is de Opel Zafira een van de meest vergelijkbare modellen, al was die er juist alleen als grotere MPV met naar keuze vijf of zeven zitplaatsen. In dat laatste geval bood het Flex7 stoelsysteem extra flexibiliteit voor het indelen van het interieur. Het voordeel van de Honda FR-V was dat deze bijna net zo veel zitplaatsen bood in combinatie met meer compacte buitenmaten. De Toyota Corolla Verso bood net als de Honda Japanse betrouwbaarheid en een flexibel interieur, maar het ontwerp was minder gedurfd dan dat van de FR-V. Andere concurrenten zoals de Volkswagen Touran en Ford C-Max blonken uit met sterke rijeigenschappen en een solide bouwkwaliteit, maar geen van beiden bood de unieke combinatie van praktische bruikbaarheid en innovatieve zitindeling die de FR-V kenmerkte.