Actueel aanbod van Ford busje
-
Ford Grand C-Max 1.0 Lease Titanium Climate I Navigatie I Cruise --
€ 5.950,-- 171.235 km
- 05/2014
- 93 kW (126 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
118 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1446 WP PURMEREND -
Ford S-Max 2.0 , airco,cruisecontrol,navigatie,parkeersensore
€ 2.950,-- 292.170 km
- 07/2009
- 107 kW (145 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
194 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5405 BN UDEN -
Ford Fusion 1.4-16V Champion AIRCO, TREKHAAK
€ 2.499,-- 128.348 km
- 09/2006
- 59 kW (80 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
154 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Ford B-Max 1.0 EcoB. Tit. Fi.Ed
€ 6.999,-BTW verrekenbaar - 92.900 km
- 11/2012
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
114 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2253 AJ VOORSCHOTEN -
Ford B-Max 1.0 EcoBoost 125PK Titanium LET OP OLIEDRUK LAMPJE
€ 2.999,-- 216.719 km
- 07/2013
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
114 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5683 PN BEST -
Ford C-Max 2.0-16V TITANIUM/NAV/ODAK/THAAK/NAVI/CLIMA/NIEUWE
€ 3.900,-- 202.061 km
- 04/2010
- 107 kW (145 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
189 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8171 KH VAASSEN -
Ford B-Max 1.0 EcoBoost Style keurige auto
€ 4.950,-- 188.498 km
- 02/2014
- 74 kW (101 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
114 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5555 XP VALKENSWAARD -
Ford Galaxy 1.8 TDCi TREKHAAK
€ 2.999,-- 304.178 km
- 05/2009
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
166 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Ford Fusion 1.4-16V Champion
€ 1.295,-- 267.181 km
- 06/2007
- 59 kW (80 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
154 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3751 BK BUNSCHOTEN-SPAKENBURG
Highlights van Ford busjes
- Keuze uit talloze varianten, niet alleen bestel- en personenbusjes, maar ook chassis-cabines, waardoor er nóg meer opbouwvarianten zijn
- Betrouwbaar en duurzaam, ook elektrische varianten
- Keuze van compacte bestellers en MPV’s via middelgrote Transit Custom (ook elektrisch en personenversies) tot grote, elektrische E-Transit
Welke busjes van Ford zijn leverbaar?
Ford Transit
De Ford Transit is al jaren een gevestigde naam op de bestelwagenmarkt. De Duitse tak van Ford in Keulen kreeg in de jaren zestig van het Amerikaanse moederbedrijf de ruimte om een bestelwagen te ontwikkelen die breed inzetbaar moest zijn voor verschillende bedrijfstakken, maar ook voor de bouwsector en personenvervoer. Dat werd de Transit die in 1965 voor het eerst op de markt kwam. De bestelauto werd een begrip in heel Europa. Hij is er met benzine- en dieselmotoren, als personenbusje en zelfs als camper.
De bestelauto met het korte neusje bleef tot 1977 ongewijzigd in productie. Na de facelift met onder meer een nieuwe, grotere neus om ook grotere motorvarianten mogelijk te maken, ging die generatie nog tot 1986 mee. De tweede generatie van de Ford Transit verschijnt in 1986. Met zijn opvallende design – de voorruit en de schuine motorkap liggen bijna letterlijk in elkaars verlengde – werd de Transit een stuk moderner dan zijn voorganger. Hoewel dit model nog tot 2003 nieuw werd geleverd, kwam in 2000 al de derde generatie van de Ford Transit op de markt. Opvallend detail: de turbodieselmotoren in deze generatie deelt de Transit met onder meer de Jaguar X-Type. Na een ingrijpende facelift in 2006 werd deze generatie van de Ford Transit nog tot 2013 gebouwd.
Sinds de introductie van de vierde generatie in 2013 is de modellijn van de Ford Transit opgesplitst. Alleen de allergrootste versie heet Transit. De middelgrote, voorwielaangedreven bedrijfswagen gaat als Transit Custom door het leven en daaronder zijn er nog twee kleinere bestelwagens onder de naam Transit Connect en Transit Courier. De personenversies van de Transit-bestelwagens gaan allemaal als Tourneo (Custom, Connect en Courier) door het leven.
Ford Transit Connect
De Transit Connect die Ford in 2002 introduceerde, heeft afgezien van de modelnaam niets gemeen met de reguliere Transit. Deze compacte bestelauto is gebaseerd op het platform van de Ford Focus en werd toentertijd geïntroduceerd als vervanger van de kleine bestelauto’s op basis van de Ford Escort en Ford Fiesta. In 2012 kwam de tweede generatie van de Transit Connect. Net als de eerste met benzine- en dieselmotoren en in twee lengtevarianten. Deze generatie van de Transit Connect wordt nog steeds geproduceerd, maar is in de tussentijd wel vernieuwd en verbeterd. De vijf- of zevenzits personenautoversie van de Transit Connect heet Tourneo Connect.
Ford Transit Courier
De Ford Transit Courier die we sinds 2014 kennen, is de kleinste bedrijfswagen van Ford. Deze Transit-versie is gebaseerd op de Ford Fiesta en Ford B-Max. Onder de motorkap vind je dan ook een 1,0-liter driecilinder benzinemotor of een 1.5 dieselmotor. Sinds 2021 is een volledig nieuwe Ford Transit Courier op de markt die grotendeels is gebaseerd op de Volkswagen Caddy. Deze wordt aangedreven door een 1,5-liter benzine- of een 2,0-liter dieselmotor en is er opnieuw in twee lengtematen. Er is ook een volledig elektrischer versie leverbaar.
Voor alle versies van de Ford Transit Courier geldt dat het model ook te koop is als vijfzits personenautoversie. Dit model gaat echter als Ford Tourneo Courier door het leven.
Het huidige gamma omvat de volgende modellen.
- Ford Transit Courier
- Ford Transit Connect
- Ford Transit Custom
- Ford E-Transit (elektrisch)
- Nieuwe Ford E-Tourneo Courier (elektrisch)
- Nieuwe Ford E-Tourneo Custom (elektrisch)
Modellen en uitvoeringen Ford busje
Ford Transit Courier
Het kleinste Ford-busje is de Transit Courier. Die heeft een laadvolume van 2,4 m3 en een laadvermogen van maximaal 595 kg. Dit model biedt keuze uit drie motorversies: een 1.0 benzinemotor met een vermogen van 74 kW (100 pk) en twee 1.5 diesels met 55 en 74 kW (75 en 100 pk).
De nieuwste Transit Courier is met een laadruimte van 2,9 m3 en een maximum laadvermogen van 850 kg weer een stapje groter (langer, breder én hoger). En behalve benzine- en dieselmotoren met vermogens uiteenlopen van 74 kW (100 pk) tot 92 kW (125 pk) is hij er ook met een elektrische aandrijflijn (100 kW (136 pk).
Ford Transit Connect
De iets grotere broer van het stel is de Ford Transit Connect, die Ford in 2022 introduceert. Zijn laadvermogen is maximaal 961 kg en het laadvolume komt op maximaal 3,6 m3. Hij is er in korte (4,43 meter) en lange (4,83 meter) uitvoering, met keuze uit een 1,0-liter benzinemotor en een 1,5-liter dieselmotor, beide met een vermogen van 74 kW (100 pk).
Ford Transit Custom
De Ford Transit Custom is geheel vernieuwd en heeft een laadvolume dat varieert van 5,8 tot 9,0 m3 en het laadvermogen ligt tussen 980 en 1.435 kg. De lengte is 5,0 of 5,45 meter en de Transit Custom is er met een enkele of dubbele cabine. Natuurlijk is de Transit Custom er nu met elektrische aandrijflijnen (vermogens van 100, 160 en 210 kW ofwel 136, 218 en 286 pk), met 2,0-liter dieselmotoren met vermogens van 81 kW (110 pk) tot 125 kW (170 pk) en als hybride met een 2,5-liter benzinemotor.
Ford E-Transit
De grote Ford E-Transit is er uitsluitend met volledig elektrische aandrijflijn. Zijn elektrische bereik is ruim 300 kilometer, het maximum laadvermogen 1.967 kg en het laadvolume maximaal 15,1 m3. Hij is er in twee hoogte- en drie lengtevarianten en er zijn maar liefst 25 configuraties mogelijk.
Ford E-Tourneo Courier
De nieuwste Ford Tourneo is te koop als volledig elektrische E-Tourneo. Die is er nu uitsluitend met elektrische aandrijflijn, heeft SUV-achtige looks en is de elektrische personenversie van de Transit Courier.
Ford E-Tourneo Custom
Ook de personenversie van de Transit Custom – de E-Tourneo Custom – is er voortaan uitsluitend met elektrische aandrijving. Hij biedt plaats aan maximaal acht personen en heeft een bereik van maximaal 370 kilometer.
Hoeveel kost een busje van Ford?
Nieuwprijzen
De compacte Ford Transit Courier is er voor prijzen vanaf ruim 18.000 euro, de nieuwe, iets grotere Transit Courier die Ford aankondigt, is er al voor nog iets minder. De grotere Transit Connect kost minimaal ruim 21.000 euro en de middelgrote Transit Custom is er voor prijzen vanaf minimaal 32.500 euro. De volledig elektrische E-Transit kost bijna 60.000 euro. Let wel: de prijzen voor bedrijfsauto’s zijn exclusief BTW en BPM. De prijzen van de nieuwe E-Tourneo Courier en Custom zijn nog niet bekend.
Prijzen voor occasions
De Ford Transit is er in talrijke varianten en generaties. Modellen van de tweede en derde generatie vind je al voor zo’n vierduizend euro, vooral als personenbusje. Een charmante klassieke Transit Pick-up met dubbele cabine van de eerste generatie, uit 1977, mag niet onvermeld blijven, net als een camper van de vierde generatie, beide voor zo’n 40.000 euro per stuk.
Door de jaren heen is de Ford Tourneo atype=C&cy=NL&damaged_listing=exclude&desc=0&isABTest=false&make=29&mmvco=1&mmvmk0=29&pic=true&powertype=kw&search_id=1312jkk7bv6&sort=price&source=autocatalog_carousel&standardSortStrategy=ltr&ustate=N%2CU) in diverse generaties de revue gepasseerd. De oudste occasions van de Tourneo MPV kosten minder dan 3.000 euro, maar hebben wel hoge kilometerstanden en zijn zo’n twintig jaar oud. Occasionprijzen van de Tourneo Courier-generatie vanaf 2014 beginnen net onder 10.000 euro en lopen op tot 17.000 euro. Het aanbod occasions van de Tourneo Custom is nog klein, met prijzen vanaf 60.000 euro.