Sterke punten
- Veel ruimte en tot wel 7 zitplaatsen
- Hoogwaardige afwerking met leder
- Optioneel verkrijgbaar met LPG-systeem
Zwakke punten
- Hoog brandstofverbruik
- Geen dieselmotor
- Verkoopwaarde onduidelijk
Dodge Durango : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Dodge Durango, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Dodge Durango
-
Dodge Durango 4.7 V8 Magnum 7pers
€ 4.950,-- 385.283 km
- 01/2004
- 172 kW (234 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3752 LM BUNSCHOTEN-SPAKENBURG -
Dodge Durango R/T 5.7 Hemi V8 Aut. | 2020 | Panorama | Adaptieve
€ 47.123,-BTW verrekenbaar - 110.355 km
- 03/2020
- 268 kW (364 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
- - (l/100 km)
-
370 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6721 NG BENNEKOM -
Dodge Durango 4.7 V8 | LPG-G3 | APK 10-2025 | 7-persoons
€ 5.250,-- 174.347 km
- 01/2000
- 169 kW (230 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7442 DG NIJVERDAL -
Dodge Durango 4.7 V8 SLT 7-Persoons - Leder - 4X4 - Trekhaak - N
€ 6.995,-- 166.632 km
- 05/2006
- 172 kW (234 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
259 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7961 AA RUINERWOLD -
Dodge Durango GT |3.6 V6|Leer|6-persoons|PDC Camera|Cruise|Navig
€ 54.900,-€ 49.900,-BTW verrekenbaar - 36.470 km
- 10/2019
- 216 kW (294 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
257 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9271 VL ZWAAGWESTEINDE -
Dodge Durango R/T 7-Pers. Navi Leer Open dak ACC Camera PDC Elek
€ 67.500,-BTW verrekenbaar - 67.569 km
- 03/2021
- 268 kW (364 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1411 GD NAARDEN -
Dodge Durango DODGE 4x4 HEMI V8 5.7 R/T LPG 365PK GRIJS KENTEKEN
€ 44.710,-BTW verrekenbaar - 136.125 km
- 09/2017
- 268 kW (364 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- LPG
- - (l/100 km)
-
413 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5492 TH SINT OEDENRODE -
Dodge Durango 5.7 Hemi V8 NL AUTO!! RVS UITLAAT!!
€ 42.349,-BTW verrekenbaar - 177.339 km
- 07/2018
- 268 kW (364 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
- - (l/100 km)
-
413 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5751 JH DEURNE -
Dodge Durango 392 SRT AWD 6,4 | VAN | 481 PK | Adaptive cruise c
€ 131.890,-BTW verrekenbaar - 45 km
- 01/2024
- 354 kW (481 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
363 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6883 JM VELP -
Dodge Durango 5,7i V8 Hemi R/T Van Grijs Kenteken LPG G3
€ 51.425,-BTW verrekenbaar - 92.801 km
- 05/2020
- 268 kW (364 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-6101 XK ECHT -
Dodge Durango 392 SRT AWD 6,4 | VAN | 481 PK | Adaptive cruise c
€ 131.890,-BTW verrekenbaar - 78 km
- 01/2024
- 354 kW (481 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
363 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6883 JM VELP -
Dodge Durango R/T 5.7L HEMI V8 | LPG | VAN | 360 PK | Adaptive c
€ 94.380,-BTW verrekenbaar - 23 km
- 01/2024
- 354 kW (481 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
- - (l/100 km)
-
363 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6883 JM VELP -
Dodge Durango 5.7i V8 4x4 Aut. R/T HEMI Grijs kenteken / LPG ond
€ 96.679,-BTW verrekenbaar - 1 km
- 12/2024
- - kW (- PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-6101 XK ECHT -
Dodge Durango R/T 5.7L HEMI V8 | LPG | VAN | 360 PK | Adaptive c
€ 94.380,-BTW verrekenbaar - 32 km
- 01/2024
- 354 kW (481 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
- - (l/100 km)
-
363 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6883 JM VELP -
Dodge Durango R/T 5.7L HEMI V8 | LPG | VAN | 360 PK | Adaptive c
€ 94.380,-BTW verrekenbaar - 25 km
- 01/2024
- 354 kW (481 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- LPG
- - (l/100 km)
-
363 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6883 JM VELP
Interesse in een Dodge Durango
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De ideale gezinsauto dankzij overvloed aan ruimte
- Bijna de helft goedkoper dan Duitse concurrenten met vergelijkbare uitrusting
- Ook op achterbank volop entertainment
- Uiterst comfortabel chassis
- Zeer hoge kwaliteit
Technische gegevens
Motorisatie
De topmodellen van de eerste Durango-generatie waren uitgerust met een 5,2-liter Magnum V8-motor. In het modeljaar 2000 werd de 4,7-liter PowerTech V8-motor uitgebracht en in datzelfde jaar verscheen bovendien een high performance versie met vierwielaandrijving en een 5,9-liter motor.
De modellen van de tweede generatie waren uitgerust met een PowerTech V6-motor met 214 pk, een PowerTech V8-motor met 238 pk of een Hemi V8-motor met een vermogen van 350 pk. Vanaf eind 2008 was de Dodge Durango kort verkrijgbaar als hybride. Wegens gebrek aan vraag besloten de fabrikanten echter enkele weken na de start van de productie geen hybride-versies meer te bouwen.
De V6-motoren van de derde generatie zijn Cryslers Pentastar-motoren, die aanzienlijk meer vermogen leveren dan hun voorgangers. Dat betekende dat de kleinere V8-motor niet langer nodig was. De 5,7-liter HEMI V8 die in de Durango R/T is ingebouwd, beschikt over cylinder deactivation.
Sinds eind 2017 is de Durango verkrijgbaar in een SRT-versie, aangedreven door een 6,4-liter Hemi-benzinemotor met 354 kW (482 pk). De SRT Hellcat, die in 2021 verscheen in een beperkte oplage van 3.000 stuks, gaat nog een stap verder. Met zijn 6,2-liter V8-benzinemotor is het momenteel de sterkste in serie gebouwde SUV ter wereld.
De eerste generatie van de Durango had een automatische versnellingsbak met 4 versnellingen, de tweede generatie was uitgerust met vier tot vijf versnellingen. In de derde generatie introduceerde de autofabrikant een 8-traps automaat in alle modellen, wat een positief effect had op de rijprestaties en het verbruik. De topsnelheden lagen aanvankelijk tussen 170 en 180 km/u. Intussen kunnen de auto's tot 290 km/u halen.
Door optimalisatie van de motor is het brandstofverbruik in de loop der jaren gedaald. Maar met gemiddeld 11,6 tot 16,8 liter per 100 kilometer is het verbruik allesbehalve laag te noemen.
Afmetingen
De huidige Durango GT en R/T modellen zijn standaard voorzien van een tweede rij voor drie passagiers plus een derde rij voor twee personen. De SRT 392, SRT Hellcat en Citadel bieden plaats aan maximaal zes personen met twee zitplaatsen op elke rij. De SXT is verkrijgbaar met vijf, zes of zeven zitplaatsen. In de tweede generatie waren de modellen bovendien ook verkrijgbaar in een versie met acht zitplaatsen. Op de achterste rij was er was er echter alleen ruimte voor maximaal twee volwassenen en een kind.
De huidige Dodge Durango-modellen met vijf zitplaatsen hebben 1.351 liter opbergruimte. Als de achterste rij stoelen is opgeklapt, is het bagagevolume beperkt tot 490 liter. Wie alle rugleuningen neerklapt, kan ook volumineuze voorwerpen vervoeren of de achterkant van de Durango ombouwen tot een bed. Dankzij een bodemvrijheid van 20,7 cm zijn obstakels en hobbels geen probleem voor de Durango. Het hoge trekvermogen van wel 4 ton is indrukwekkend.
De belangrijkste specificaties van de derde generatie Dodge Durango
Dodge Durango Gen3 | |
---|---|
Marktintroductie | 2010 |
Lengte x breedte x hoogte | 5,07 x 1,93 x 1,80 m |
Wielbasis | 3,04 m |
Inhoud bagageruimte | 490-1.351 l |
Ledig gewicht | 2.411 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | n.b. |
Motorinhoud | 3.604-6.417 cm³ |
Vermogen | 216 kW (294 pk)-529 kW (710 pk) |
Koppel | 350-875 Nm |
Topsnelheid | 210-290 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 3,6-9,0 sec |
Tankinhoud | 93 l |
Verbruik | 11-18 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 296-394 g/km |
Varianten
De Dodge Durango is alleen verkrijgbaar als SUV. De eerste twee generaties lijken sterk op elkaar omdat ze beide gebaseerd zijn op de Dodge Dakota en de Dodge RAM pick-up en een vergelijkbare carrosserie hebben. Beide werden geproduceerd in de Newark Assemblage Fabriek in Newark, Delaware. De derde generatie was gebaseerd op de Jeep Grand Cherokee en heeft een unibody-constructie. Sinds eind 2010 worden de voertuigen geassembleerd in de Jefferson North Assembly Plant in Detroit, Michigan.
Prijzen
De Dodge Durango in basisuitvoering biedt eigenlijk al het nodige comfort, en dat voor een prijs van ongeveer 60.000 euro. De krachtige Durango SRT is verkrijgbaar vanaf 72.000 euro. Wie nog meer vermogen wil, moet 120.000 euro neertellen voor de Hellcat-versie. Het optionele LPG-systeem kost ongeveer 2.500 euro, maar is erg rendabel, vooral voor bestuurders die veel kilometers maken.
Een Dodge Durango occasion is er vanaf ongeveer 6.500 euro. Voor een derde generatie moet je rekenen op minimaal 33.000 euro. De prijzen lopen overigens eenvoudig op tot bijna 80.000 euro.
Design
Buitenkant
Vergeleken met Duitse SUV's lijkt de Durango extreem groot en gespierd. De volumineuze voorkant van de huidige modellen met hun verchroomde radiatorrooster in draadraster-look en de opvallende projectorkoplampen zorgen in de achteruitkijkspiegel van de voorligger voor een imposante verschijning. De zijkant, met zijn relatief kleine raampjes en minder speelse carrosserie, oogt daarentegen bijna terughoudend. De achterzijde wordt gedomineerd door de opvallende, doorlopende lichten van 192 afzonderlijke LED's, die ervoor zorgt dat achteropkomende voertuigen elke remmanoeuvre van grote afstand kunnen zien.
Binnenkant
De stoelen van de Dodge Durango zijn uiterst comfortabel, maar bieden weinig zijdelingse steun. In het interieur is veel plaats, maar het vergt wel een inspanning om bij de derde zitrij te komen. Toch hebben ook lange mensen daar genoeg hoofd- en beenruimte. Om uit te stappen hoeven de passagiers op de achterste rij alleen maar aan een handvat aan de rechter middenstoel te trekken, die vervolgens volledig naar voren klapt. Het interieur is uitgerust met een mix van leder en zacht aanvoelende materialen. De bekleding is keurig afgewerkt. De kleuren van de zitting zijn zwart, zwart/sepia en zwart/rood.
Met het optionele Blu-ray/DVD-systeem kunnen passagiers op de achterbank zich vermaken via twee 9-inch schermen in de rugleuningen van de voorstoelen. Het entertainmentsysteem wordt bediend via de USB/HDMI-poorten achterin. Uiteraard kunnen de afzonderlijke schermen onafhankelijk van elkaar worden gebruikt.
Veiligheid
In de Dodge Durango zorgen meer dan 60 assistentie- en veiligheidssystemen, waaronder stand-off cruise control, waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook, automatische noodstop, parkeersensoren en een achteruitrijcamera voor meer veiligheid. Bovendien is de Durango standaard uitgerust met Electronic Stability Control (ESC), Front Collision Warning (FCW) met Active Braking, Rain Brake Assist en Trailer Sway Control. De Durango is uiteraard ook uitgerust met airbags. Naast de bestuurders- en passagiersairbags biedt de Durango standaard zij-airbags vooraan en hoofdairbags voor- en achteraan.
Alternatieven
Populaire alternatieven voor de Dodge Durango zijn de Cadillac Escalade, de Ford Explorer en de Chevrolet Tahoe. Met een instapprijs van ongeveer 76.000 tot 86.000 euro bedient de Escalade het hogere marktsegment en telt hij tot acht zitplaatsen. De zevenzits Ford Explorer kost in de basisversie iets minder: klanten moeten hier 74.000 euro neertellen. De Chevrolet Tahoe, met plek tot zeven inzittenden, is aanzienlijk goedkoper (nieuwprijs vanaf 45.000 euro). Ook de SUV’s van Duitse makelij zijn zeker te overwegen. Een voorbeeld daarvan is de Volkswagen Tiguan Allspace. Het is de eerste terreinwagen met zeven zitplaatsen die Volkswagen in Europa heeft gelanceerd. Het model biedt meer ruimte dan gemiddeld en een uitgebreide assistentie- en infotainment-uitrusting voor slechts 30.000 euro.
Ook de SRT Hellcat is door zijn uitmuntende prestaties een goed alternatief. Het is echter erg moeilijk een model op de kop te kunnen tikken: zelfs wie hoopt de auto over enkele jaren tegen een lagere prijs als occasion te kunnen bemachtigen, moet rekening houden met een teleurstelling als gevolg van het beperkte aantal exemplaren.