Sterke punten
- Goede standaarduitrusting
- Ruim
- Op aanvraag verkrijgbaar met automaat
Zwakke punten
- Beheersbaar rijcomfort
- Geen zij-airbags
- Geen ESP beschikbaar
Daihatsu Trevis : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Daihatsu Trevis, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Daihatsu Trevis
-
Daihatsu Trevis Trevis 1.0
€ 850,-- 265.000 km
- 11/2006
- 43 kW (58 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-2660GN Berkel en Rodenrijs -
Daihatsu Trevis 1.0 Airco, Stuurbekrachtiging
€ 3.944,-- 147.055 km
- 01/2009
- 43 kW (58 PK)
- Gebruikt
- 7 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
114 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3769 AD SOESTERBERG -
Daihatsu Trevis 1.0 5-deurs
€ 2.250,-- 238.008 km
- 02/2009
- 43 kW (58 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
114 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2371 BP ROELOFARENDSVEEN -
Daihatsu Trevis 1.0
€ 3.450,-- 122.026 km
- 12/2007
- 43 kW (58 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
114 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2241 KE WASSENAAR
Interesse in een Daihatsu Trevis
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Daihatsu Trevis is bijzonder aantrekkelijk met zijn gedurfde retrodesign.
- Zelfs in de basisvariant heeft de Daihatsu Trevis airconditioning en een radio.
- De motor overtuigt met degelijke prestaties en een laag verbruik.
- Het voertuig kan veilig en gemakkelijk door het stadsverkeer worden geloost.
- Dankzij het zeer goede ruimtegebruik is er veel ruimte beschikbaar in het interieur.
Gegevens
Motor
Als je op zoek bent naar een ruime keuze aan verschillende motoren of meerdere benzine- en dieselmotoren, dan zul je in de Daihatsu Trevis niet vinden wat je zoekt. De autofabrikant gebruikte geen verschillende krachtbronnen, maar leverde de kleine auto altijd in retro-uitstraling met dezelfde variant. Het voertuig is ook alleen gebouwd van 2006 tot 2011, dus een facelift of soortgelijke technische aanpassingen hebben niet plaatsgevonden.
Op het eerste gezicht lijkt de motor van de Daihatsu Trevis bescheiden en een beetje zwak in de borst, maar hij kan het lichte kleine autootje in het dagelijks gebruik verrassend goed aan. De aandrijving is een een liter benzinemotor met een vermogen van 58 pk. De autofabrikant specificeert een maximumkoppel van 91 Nm. De krachtoverbrenging van de motor in de Daihatsu Trevis verloopt natuurlijk klassiek via de twee voorwielen.
Wie de cijfers rond de motorprestaties voor ogen heeft en naar de rijprestaties kijkt, zal misschien verrast zijn. De kleine en lichte Daihatsu Trevis is ondanks zijn 58 pk verrassend snel op de weg. Vanuit stilstand bereikt het model 100 km/u na slechts 12,2 seconden; veel andere kleine auto's met aanzienlijk meer vermogen hebben vaak veel langer nodig voor de sprint. De opgegeven topsnelheid van 160 km/u zou ook meer dan voldoende moeten zijn voor dagelijkse ritten.
De Daihatsu Trevis is standaard uitgerust met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Anderzijds kunnen degenen die veel belang hechten aan meer comfort, de kleine auto ook kopen met een viertrapsautomaat. Bovendien wordt een van de grote sterke punten duidelijk bij de volgende stop bij het tankstation. Bij matig accelereren heeft de Daihatsu Trevis ruim minder dan vijf liter nodig voor een afstand van 100 kilometer. Dit bespaart op lange termijn geld en maakt de compacte metgezel tot een betaalbare keuze voor dagelijks gebruik. De tankinhoud bedraagt 36 liter, dus langere ritten aan één stuk zijn goed mogelijk.
Afmetingen
Als je op zoek bent naar een kleine en wendbare metgezel voor in het drukke stadsverkeer, dan is de Daihatsu Trevis zeker een goede keuze. Het voertuig is slechts 3,4 meter lang en minder dan 1,48 meter breed. Terwijl veel andere voertuigen nog op zoek zijn naar een parkeerplaats, hebben de eigenaren van de Daihatsu Trevis de microcar al veilig geparkeerd. Toch is de binnenruimte overtuigend, onder meer door de mooie hoogte van 1,5 meter.
Binnenin biedt de Daihatsu Trevis plaats aan vier personen. Het laadvermogen bedraagt 410 kilogram, en met een leeggewicht van 790 kilogram is de kleine auto wendbaar op de weg. De draaicirkel is 8,4 meter, dus veilig en gemakkelijk manoeuvreren moet geen probleem zijn, zelfs niet in smalle straatjes. De bagageruimte biedt een laadvolume van maximaal 167 liter, wat een solide waarde is voor een auto in deze klasse. Bovendien kan de achterbank worden neergeklapt om het volume van de bagageruimte te vergroten tot 826 liter. Bovendien kan de Daihatsu Trevis zelfs worden gebruikt met een aanhangwagenkoppeling. Hoewel het maximale geremde gewicht 600 kilogram bedraagt, zou dit trekvermogen toch voldoende moeten zijn voor een kleine aanhangwagen bij een verhuizing.
Bouwperiode | 2006 - 2011 |
---|---|
Lengte, breedte, hoogte | 3,4 m x 1,48 m x 1,5 m |
Wielbasis | 2,38 m |
Inhoud bagageruimte | 167 - 826 l |
Leeggewicht | 790 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.200 kg |
Cilinderinhoud | 989 cm³ |
Torsie | 91 Nm |
Topsnelheid | 160 km/u |
Acceleratie 0-100 km/u in | 12,2 s |
Tankinhoud | 36 l |
Verbruik | 4,8 l |
CO²-uitstoot | 114 g/km |
Varianten
De Daihatsu Trevis werd ongeveer vijf jaar lang op de Nederlandse markt aangeboden en was verkrijgbaar in twee uitrustingslijnen. In feite bood de auto, ondanks de lage instapprijzen, een degelijk comfort. Zelfs in de basisversie was de auto uitgerust met airconditioning, elektrische ramen, elektrische spiegels en centrale vergrendeling met afstandsbediening.
Met de hogere uitrustingslijn namen de prijs en het comfort van de Daihatsu Trevis in gelijke mate toe. In dat geval konden klanten rekenen op een beter geluidssysteem of profiteren van een multifunctioneel stuurwiel met praktische knoppen voor eenvoudige bediening van belangrijke functies tijdens het rijden.
Prijs
Ondanks degelijke prestaties en een goede uitrusting met vele voorzieningen die bij andere fabrikanten aanzienlijk meer kosten, was de basisprijs voor de Daihatsu Trevis een hanteerbare 10.699 euro. Met automatische transmissie moesten kopers rekening houden met een nieuwprijs van 12.499 euro.
Wie de Daihatsu Trevis in retrodesign in handen wil krijgen, moet vandaag nog voor een occasion gaan. Het voertuig kan hier overtuigen als een echt koopje en kan al gekocht worden voor minder dan de 3000 euro met weinig kilometers. De leeftijd van de serie is financieel duidelijk merkbaar.
Design
Exterieur
Het exterieur is een van de grote troeven van het model. De ontwerpers willen het retro-idee omarmen met de Daihatsu Trevis, het voertuig wordt beschouwd als een vernieuwde versie van de Daihatsu Compagno. Het model overtuigt met een goede hoeveelheid ruimte. De ronde koplampen en het centrale, opvallende radiatorrooster bepalen het front, terwijl aan de achterzijde een steil aflopende daklijn en de langgerekte koplampen opvallen. De Daihatsu Trevis kan zich met zijn soms zeer kleurrijke en aantrekkelijke lakwerk als subcompact opnieuw duidelijk onderscheiden van de andere modellen en voertuigen op de markt.
Interieur
Het interieur van de Daihatsu Trevis is zeer eenvoudig vormgegeven, maar biedt toch veel voordelen. De bediening is intuïtief - dat geldt zowel voor de radio als voor de airconditioning. Bovendien bevinden de weinige schakelaars en knoppen zich zeer dicht bij de bestuurder en kunnen ze na een korte gewenningsperiode blindelings worden bediend. Het vakmanschap is goed, de instap is veel gemakkelijker door de hoogte van het lichaam. Bovendien maakt de auto indruk met een zeer goede ruimte, vooral voorin, waar zelfs langere bestuurders en passagiers zeer comfortabel zitten. Op de tweede rij wordt het natuurlijk iets compacter, maar ook hier is de ruimte voldoende.
Veiligheid
Helaas heeft de Daihatsu Trevis een paar zwakke punten op het gebied van veiligheid. In principe is het model uitgerust met de basisvoorzieningen en laat het zich dankzij zijn goede overzichtelijkheid probleemloos door het verkeer sturen, maar het ontbreken van zijdelingse airbags of het volledig ontbreken van ESP zijn niet meer van deze tijd. Deze varianten zijn ook niet tegen meerprijs verkrijgbaar en hetzelfde geldt voor verdere assistenten of technische hulpmiddelen voor veilig rijden.
Alternatieven
Als kopers op zoek zijn naar een alternatief voor de Daihatsu Trevis, is de Renault Twingo een goede keuze. Ook deze auto is klein en wendbaar. In de nieuwste generatie biedt de kleinste auto bovendien veel comfort en uitrusting, zuinige motoren en desgewenst zelfs een elektromotor. Oudere generaties zijn echter minder comfortabel door minder voorzieningen. Voor een Renault Twingo occasion van de oudere generatie moeten klanten rekening houden met een prijs van 1.000 tot 3.000 euro.