Sterke punten
- Altijd toegang tot milieuzones
- Veel keuze aan varianten
- Past ook in parkeergarages
Zwakke punten
- Geen versie met verhoogd dak
- Forse meerprijs elektrische versie
- Actieradius buiten de stad beperkt
Citroen Jumpy : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Citroen Jumpy, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Citroën ë-Jumpy
-
Citroen Jumpy 1.6 BlueHDI 95 Cl L2H1
€ 12.099,-BTW verrekenbaar - 129.214 km
- 02/2018
- 70 kW (95 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
144 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2253 AJ VOORSCHOTEN -
Citroen Jumpy 10 1.6 HDI L1 H1 2e Eigenaar,Airco,Cruise,Trekhaak
€ 5.383,-BTW verrekenbaar - 183.759 km
- 01/2012
- 66 kW (90 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
182 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8211 AA LELYSTAD -
Citroen Jumpy 2.0 BlueHDI 150PK Business XS S&S / Trekhaak / App
€ 14.399,-BTW verrekenbaar - 106.362 km
- 01/2017
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
139 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2984 AW RIDDERKERK -
Citroen Jumpy 2.0 BlueHDI 150 XL L3 Dubbele Cabine 150PK Navigat
€ 19.293,-€ 18.083,-BTW verrekenbaar - 167.002 km
- 02/2017
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
147 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4941 VN RAAMSDONKSVEER -
Citroen Jumpy 12 2.0 HDI L1H1 | Weinig KM`s | Achterdeuren met r
€ 12.040,-BTW verrekenbaar - 36.212 km
- 07/2015
- 94 kW (128 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
168 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4191 MX GELDERMALSEN -
Citroen Jumpy 2.0 BlueHDI 150 Business M S&S Trekhaak Cruise Con
€ 17.841,-BTW verrekenbaar - 112.765 km
- 02/2019
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
139 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4941 VN RAAMSDONKSVEER -
Citroen Jumpy 1.6 BlueHDI 95 Club M S&S
€ 10.900,-€ 9.900,-- 242.311 km
- 01/2017
- 70 kW (95 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-5234 GG 'S-HERTOGENBOSCH -
Citroen Jumpy 2.0 BlueHDI 120 M Driver APK 10-25!
€ 13.853,-€ 12.099,-BTW verrekenbaar - 248.039 km
- 12/2019
- 90 kW (122 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
190 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3771 AG BARNEVELD -
Citroen Jumpy 10 1.6 HDI L1H1 Economy | airco | cruise control |
€ 9.311,-BTW verrekenbaar - 121.116 km
- 04/2016
- 66 kW (90 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
177 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2675 KJ HONSELERSDIJK -
Citroen Jumpy Dubbel Cabine! | Achteruitrijcamera| Cruise Contro
€ 26.923,-BTW verrekenbaar - 30.412 km
- 01/2020
- 90 kW (122 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9502 EX STADSKANAAL -
Citroen Jumpy 2.0 9 PERSOONS 9P NAP!
€ 9.990,-- 76.790 km
- 08/2005
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
216 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3891 KC ZEEWOLDE -
Citroen Jumpy 12 2.0 HDIF L1H1 Marge |Airco Elektrpakket Radio S
€ 900,-- 295.215 km
- 06/2007
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9502 EC STADSKANAAL -
Citroen Jumpy 2.0 BlueHDI 180 Club XL DC AUTOMAAT EURO 6
€ 11.919,-BTW verrekenbaar - 197.894 km
- 03/2017
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
159 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4255 GW NIEUWENDIJK -
Citroen Jumpy 12 2.0 HDIF L1 H1 | Airco | APK 6-2025 | Trekhaak
€ 7.244,-BTW verrekenbaar - 110.370 km
- 06/2008
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7764 AN SCHOONEBEEK -
Citroen Jumpy 2.0 BlueHDI L2H1 Automaat Airco Camera Carplay Cru
€ 27.588,-BTW verrekenbaar - 72.820 km
- 08/2021
- 90 kW (122 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
189 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9502 EC STADSKANAAL -
Citroen Jumpy 2.0 BlueHDI L3H1 Marge Dubbele Cabine 5 Persoons A
€ 20.700,-- 132.164 km
- 04/2017
- 90 kW (122 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
147 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9502 EC STADSKANAAL -
Citroen Jumpy 12 2.0 HDI L2H1 EcDC
€ 6.500,-- 302.544 km
- 07/2014
- 94 kW (128 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
-
7,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
183 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-3035 ta Rotterdam -
Citroen Jumpy 8 Person 2017 BlueHDI Euro6 Business
€ 18.999,-- 173.000 km
- 03/2017
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
-
5,2 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
137 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1054am Amsterdam -
Citroen Jumpy 1.5 BlueHDi combi XL | 9-Persoons | Cruise | PDC
€ 34.950,-BTW verrekenbaar - 103.533 km
- 03/2022
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
138 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7556 BT HENGELO -
Citroen Jumpy 50kWh M Spacetourer nieuwprijs vanaf 53.754 EUR
€ 38.000,-- 67.000 km
- 03/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-8415AN Bontebok, Heerenveen
Interesse in een Citroën ë-Jumpy
Alle artikelen
Citroën C5 Aircross review - Schaamteloos comfortabel, zoals je dat eigenlijk wilt
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Veel keuze aan carrosserievarianten en uitvoeringen
- Vrijwel identiek laadvermogen en -volume t.o.v. brandstofversie
- Standaard voorzien van snellaadtechniek
- Past door beperkte hoogte ook in de meeste parkeergarages
- Gegarandeerd toegang tot (toekomstige) milieuzones
Technische gegevens
Motorisatie
De Citroën ë-Jumpy is uitsluitend leverbaar met 100 kW (136 pk) sterke volledig elektrische aandrijving. Het koppel bedraagt altijd 260 Nm en de aandrijving gaat naar de voorwielen. Vanwege de volledig elektrische aandrijving is de ë-Jumpy altijd voorzien van een automatische transmissie. Wel is er keuze uit batterijpakketten. Standaard is een 50 kWh batterijpakket, goed voor een actieradius tot 230 km (WLTP, afhankelijk van uitvoering). Optioneel is een 75 kWh batterijpakket waarmee het busje tot 330 km ver komt (WLTP, afhankelijk van uitvoering).
De grote vierkante carrosserie is zeer praktisch, maar zorgt ook voor een vrij hoog stroomverbruik. Afhankelijk van de uitvoering ligt dat rond de 23 kWh/100 km (WLTP). Zeker op de snelweg speelt dit een rol. Een bestelbus als de ë-Jumpy wordt echter vooral gebruikt in de stad en/of voor korte afstanden. In stedelijk verkeer is de theoretische actieradius al realistischer. De actieradius is hoe dan ook ruimschoots toereikend voor het aantal kilometers dat gemiddeld op een dag met een bestelbus wordt afgelegd.
De Citroën ë-Jumpy is ook leverbaar met benzine- en dieselmotoren. Dan heet het model Jumpy, zonder ‘ë-‘ ervoor. De Jumpy is behalve als bestelbus ook leverbaar als Combi, een personenbus. Een personenvariant met meer luxe wordt als Citroën (ë-)Jumpy als afzonderlijk model gepositioneerd, maar is een directe variant van de (ë-)Jumpy. Hetzelfde type busje wordt ook verkocht als Fiat Scudo/Ulysse, Opel Vivaro/Zafira Life, Peugeot Expert/Traveller en Toyota ProAce/ProAce Verso.
Afmetingen
De Citroën ë-SpaceTourer heeft zijn oorsprong in een middelgrote bestelbus en dat is terug te zien aan de afmetingen. Afhankelijk van de gekozen lengtevariant is het busje 4,60 tot 5,30 meter lang. Verder is het busje ongeveer 1,90 meter hoog en breed. Daarmee past hij nog in de meeste parkeergarages. De laadruimte en het laadvermogen zijn vrijwel identiek aan die van de versie met brandstofmotor en ook de personenvariant ë-Jumpy Combi beschikt met alle zitplaatsen in gebruik nog over meer dan genoeg bagageruimte: afhankelijk van de uitvoering 500 tot zelfs 900 liter.
De belangrijkste specificaties op een rij
Citroën ë-Jumpy | |
---|---|
Marktintroductie | 2020 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,61 - 5,31 x 1,92 x 1,89 m |
Wielbasis | 2,92 - 3,27 m |
Inhoud bagageruimte | 500 - 6.100 l |
Ledig gewicht | 1.801 - 2.614 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.830 - 3.100 kg |
Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Koppel | 260 Nm |
Topsnelheid | 130 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 12,1 sec |
Batterijcapaciteit | 50 - 75 kWh |
Verbruik | 23,2 - 24,4 kWh/100 km |
Actieradius | 230 - 330 km |
Varianten
De Citroën (ë-)Jumpy is leverbaar in drie lengteversies en in bestel- en personenuitvoering. Ook is er nog keuze uit een enkele of dubbele cabine. Uitrustingsniveaus heeft de Jumpy niet, wel een optielijst. Daardoor kan de exacte uitrusting van specifieke exemplaren toch verschillen. Wie echt meer luxe wil, kiest voor de Citroën (ë-)SpaceTourer, de meest luxe versie van de personenuitvoering, die als afzonderlijk model wordt gepositioneerd. Verder hebben Fiat, Opel, Peugeot en Toyota hun eigen merkvarianten van in de basis hetzelfde busje.
Prijzen
De ë-Jumpy in de middellange uitvoering heeft een vanafprijs van een kleine 40.000 euro. Het prijsverschil tussen de lengte- en batterijvarianten is niet groot, waardoor de grootste ë-Jumpy in besteluitvoering ca. 45.000 euro kost. De prijs van de Combi personenuitvoering varieert van grofweg 40.000 tot een kleine 60.000 euro, afhankelijk van batterij- en lengteversie. Dit zijn vanafprijzen, waar eventuele opties nog bij komen.
De groeiende vraag naar elektrische (stedelijke) mobiliteit betekent ook veel vraag naar de Citroën ë-Jumpy. Daarmee is het busje behoorlijk waardevast. Dat is enerzijds een voordeel voor de te verwachten restwaarde. Aan de andere kant betekent het wel ook dat de prijzen voor occasions vrij hoog zijn. Afhankelijk van leeftijd en uitvoering varieert de prijs voor occasions tussen de 30.000 en 50.000 euro voor de besteluitvoering. Voor de Combi lopen de prijzen op tot 60.000 euro.
Wie de ë-Jumpy op grijs kenteken rijdt, betaalt sowieso geen wegenbelasting. Dat scheelt. Voor de particulier zijn elektrische auto’s tot 2024 wegenbelasting vrij. In 2024 geldt 75% korting. Daarna moet het volle bedrag aan wegenbelasting worden betaald. Houd er rekening mee dat de ë-Jumpy vanwege het batterijpakket een relatief zware auto is en dus onder een hoger tarief valt. Verzekeringspremies zijn voor de ë-Jumpy in principe van gemiddeld niveau, al kan de hogere dagwaarde van de elektrische versie voor een iets hogere premie zorgen dan voor de brandstofversie.
Design
Buitenkant
Als bestelbus is de ë-Jumpy uiteraard vrij hoog en vierkant. Wel heeft Citroën de hoogte bewust beperkt tot ongeveer 1,90 meter, zodat je met de ë-Jumpy gewoon kunt parkeren in de meeste parkeergarages. Standaard is het uiterlijk van de ë-Jumpy vooral robuust, met stalen velgen en ongespoten bumpers. Lichtmetalen velgen en bumpers in carrosseriekleur zijn wel optioneel leverbaar en voor de luxere modellen zelfs standaard.
Binnenkant
Het interieur van de Citroën ë-Jumpy is vooral erg praktisch. Bijvoorbeeld met een grote laadruimte voor de besteluitvoering, of de mogelijkheid om veel passagiers én hun bagage te vervoeren in de Combi. Voorin vind je een comfortabele zit, met volop opbergruimtes om je heen. De materiaalkeuze voor het interieur is vooral ‘robuust’. Dat heeft niet per se een luxe uitstraling, maar kan wel tegen een stootje en is gemakkelijk schoon te maken.
Veiligheid
De Citroën (ë-)SpaceTourer, die technisch identiek is aan de ë-Jumpy, is door het onafhankelijke veiligheidsinstituut Euro NCAP beoordeeld met de maximale score van vijf sterren. Daarbij scoorde de auto goed op zowel passieve als actieve veiligheid. Ofwel het beschermen bij een ongeval en het voorkomen ervan. Wat assistentie- en veiligheidssystemen betreft is het belangrijkste aanwezig, zoals een snelheidsassistent en een systeem dat kan remmen bij een dreigende aanrijding. De meest geavanceerde systemen ontbreken wel, want de Citroën Jumpy waarop de ë-Jumpy is gebaseerd kwam al in 2015 op de markt.
Alternatieven
De meest voor de hand liggende alternatieven zijn de merkvarianten Fiat Scudo/Ulysse, Opel Vivaro/Zafira Life, Peugeot Expert/Traveller en Toyota ProAce/ProAce Verso. Dit zijn vrijwel volledig identieke busjes, die zich voornamelijk onderscheiden met afwijkende bumpers, velgen en stuurwielen. De keuze maak je vooral op basis van algemene merkvoorkeur en eventuele afwijkende garantievoorwaarden.
Andere alternatieven zijn nog de Nissan NV300/Primastar, Renault Trafic, Volkswagen Transporter/Multivan en Mercedes-Benz Viano/V-Klasse/EQV. De Mercedes is wel een prijsklasse hoger en lang niet al deze busjes zijn ook leverbaar met elektrische aandrijving.