Sterke punten
- Perfect geschikt voor gezinnen
- Goede comfortuitrusting
- Aantrekkelijke keuze aan motoren
Zwakke punten
- Chassis vaak oncomfortabel
- Technologie gedeeltelijk vatbaar
- De kwaliteit van de verwerking kan worden verbeterd
Chevrolet Orlando : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Chevrolet Orlando, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Chevrolet Orlando
-
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
€ 6.750,-- 165.707 km
- 04/2011
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
172 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-5735bk Laarbeek -
Chevrolet Orlando 1.8 LT 7 PERSOONS NAVI/PDC/CLIMATE/LMV/CRUISE
€ 6.250,-- 128.399 km
- 05/2013
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4921 XE MADE -
Chevrolet Orlando
€ 6.500,-- 173.000 km
- 06/2012
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-3525 GA Utrecht -
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
€ 9.700,-- 138.766 km
- 04/2012
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
7,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
186 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1045AZ amsterdam -
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ,, 7 PERS,, AUTOMAAT NAVI CLIMA
€ 8.450,-- 168.012 km
- 10/2011
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
186 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8243 PH LELYSTAD
Interesse in een Chevrolet Orlando
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Standaard zeven zitplaatsen
- Goed comfort in hogere uitrustingslijnen
- Verkrijgbaar met diesel- en benzinemotoren
- Vijf sterren in de Euro NCAP crashtest
- Goede overzichtelijkheid voor veilig rijden
Gegevens
Motoren
De Chevrolet Orlando werd in de productiejaren van 2010 tot 2018 aangeboden met verschillende diesel- en benzinemotoren. In het algemeen bieden deze motoren al in de basisvariant voldoende vermogen en een goed rijcomfort bij een aanvaardbaar brandstofverbruik. Dat geldt bijvoorbeeld voor de 1,4-liter benzinemotor met vier cilinders en een vermogen van 140 pk. Het maximumkoppel bedraagt 200 Nm en kan al vanaf 1.850 toeren worden opgeroepen. De sprint naar 100 km/h is met deze motor al mogelijk in elf seconden en de topsnelheid bedraagt 193 km/h. Vooral voor een compacte wagen zijn dit overtuigende waarden. De krachtigste benzinemotor met 176 pk is een motor voor de Canadese markt, die in Nederland niet leverbaar is.
Als alternatief kunnen klanten kiezen voor een van de twee dieselmotoren. Met 130 of zelfs 163 pk zouden deze ook kunnen overtuigen met goede prestaties. Tegelijkertijd was er veel vraag naar dieselmotoren vanwege hun zeer goede geschiktheid voor lange afstanden. Een laag verbruik in combinatie met een goede trekkracht worden nog steeds beschouwd als belangrijke voordelen wanneer men vandaag de dag naar de Chevrolet Orlando kijkt.
Het voertuig werd standaard geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak. Die bood zes versnellingen en dus goede mogelijkheden om ontspannen en zuinig te rijden. Een automaat kon ook als optie worden besteld en vanaf 2012 combineerde Chevrolet de instapmotor met een automatisch start-stopsysteem en een Eco-Drive-Assistant.
Afmetingen
De Chevrolet Orlando biedt al standaard zeven zitplaatsen in het interieur. De derde rij kan echter volledig in de vloer worden verlaagd ten gunste van het bagageruimtevolume. Om ruimte te bieden aan het hele gezin is de carrosserie van de Chevrolet Orlando navenant groot. Een lengte van net geen 4,65 meter, een breedte van 1,84 meter en een hoogte van 1,63 meter zorgen voor een wielbasis van 2670 millimeter en een grote kofferbak. Dit geldt in ieder geval wanneer de bestelwagen als vijfzitter wordt gebruikt of wanneer de stoelen op de tweede en derde rij zijn neergeklapt. In dit geval kan maximaal 1.500 liter laadvolume worden gebruikt voor transport. De opgeklapte stoelen van de derde rij komen echter bijna tot aan de achterklep, dus met zeven personen beladen is er slechts 89 liter laadvolume beschikbaar.
Toch is de Chevrolet Orlando een betrouwbare en alledaagse metgezel. Daartoe rust de autofabrikant het model optioneel uit met onder meer een aanhangwagenkoppeling. Daarmee kan de compacte wagen desgewenst ook grotere aanhangers trekken, want het maximale trekvermogen bedraagt standaard 1.500 kilogram. Op verzoek is het model geschikt voor een extra lading, tot 1.800 kilogram trekvermogen is dan mogelijk.
Bouwperiode | 2013 – 2014 |
---|---|
Lengte, breedte, hoogte | 4,7 m x 1,8 m x 1,6 m |
Wielbasis | 2,8 m |
Inhoud bagageruimte | 485 l - 1.499 l |
Leeggewicht | 1.539 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.179 kg |
Cilinderinhoud | 1.362 cm³ |
Koppel | 200 Nm |
Topsnelheid | 200 km/u |
Acceleratie 0-100 km/u in | 11,0 s |
Tankinhoud | 64 l |
Verbruik | 5,4 l - 7,6 l |
CO²-uitstoot | 144 g/km |
Varianten
De Chevrolet Orlando kan worden gekocht in een totaal van vier uitrustingslijnen, die een grote invloed hebben op het comfort en de beschikbare functies. De Chevrolet Orlando is vooral bedoeld om prijsbewuste klanten aan te spreken en daarom is de basisuitrusting vrij eenvoudig. De varianten worden overigens aangeduid als LS, LT, LTZ en LTZ+.
De basisuitrusting "LT" biedt basiscomfort, bijvoorbeeld airconditioning, elektrisch verstelbare spiegels of ook zes airbags, die voor de nodige veiligheid zorgen. Bovendien zijn de reeds genoemde zeven zitplaatsen af fabriek inbegrepen, wat het model zeer interessant maakt, vooral voor grotere gezinnen.
Maar alleen de andere uitrustingslijnen of de topversie LTZ+, die vanaf 2014 wordt aangeboden, brengen meer comfort. In dat geval kunnen klanten rekenen op een licht- en regensensor, automatische klimaatregeling, parkeersensoren of een multifunctioneel stuurwiel en cruise control.
Prijs
De Chevrolet Orlando is gebaseerd op het Delta II platform en is ook bedoeld als goedkoop alternatief ten opzichte van de concurrentie. Met een startprijs van ongeveer 26.000 euro is het aanbod aanzienlijk goedkoper dan de Opel Zafira of VW Touran en dus ook zeer interessant voor jonge gezinnen. De Chevrolet Orlando is echter niet meer leverbaar als nieuwe auto, omdat de productie voor de Europese markt in 2018 is stopgezet.
Als occasion laat de Chevrolet Orlando zich van zijn beste kant zien, tenminste bij regelmatig onderhoud, en kan hij een echt koopje zijn. Klanten kopen goed onderhouden modellen met een lage kilometerstand vanaf ongeveer 7.000 euro, bij meer kilometers zakt de prijs ook vaak onder de 5.000 euro. Regelmatig onderhoud speelt een belangrijke rol, omdat de Chevrolet Orlando in het bijzonder anders dure reparaties aan de motor of de techniek nodig heeft.
Design
Exterieur
De Chevrolet Orlando biedt een combinatie van afgeronde elementen en hoekig design, zodat het exterieur moet voldoen aan de smaak van de massa. Met het grote en kleurcontrasterende radiatorrooster en de grote koplampen aan de voorzijde ziet de auto er zeer wendbaar en robuust uit, althans als je naar de voorkant kijkt. Een licht naar achteren hellende daklijn en contouren aan de zijkant van de carrosserie bepalen het uiterlijk van de compacte bestelwagen. De grote zij- en achterruiten zijn aangenaam, want ze zorgen voor een aangename helderheid en kunnen het zicht van het model aanzienlijk verbeteren.
Interieur
De ruimte in het interieur is zeer goed en overtuigt zelfs met meerdere personen en op lange reizen. Bovendien is het geluidsniveau in het interieur laag, mede dankzij de verfijnde motoren. De afwerking is perfect in orde en zelfs na enkele kilometers ziet het interieur van de Chevrolet Orlando er nog goed uit. En met goed comfort in de hogere uitrustingsniveaus voor alle passagiers kan de Chevrolet Orlando op alle reizen overtuigen en inspireren.
Veiligheid
Als je op zoek bent naar een auto voor het hele gezin, ligt de nadruk ook op veiligheid. Hier overtuigt de Chevrolet Orlando over de hele lijn. Klanten kunnen niet alleen vertrouwen op het grote en zware lichaam met een passieve bescherming, maar ook op passende technieken. Zes airbags, ABS en ESP zijn standaard inbegrepen. De zeer goede veiligheidsuitrusting is ook duidelijk merkbaar in de Euro NCAP crashtest, inclusief een topnotering van vijf sterren. In het algemeen biedt de Chevrolet Orlando een zeer goed overzicht en laat zich met gemak door smalle wegen manoeuvreren, zonder obstakels uit het oog te verliezen. Toch zijn de praktische parkeersensoren uit de hogere uitrustingslijnen of als optie een goede aanvulling om de veiligheid in het dagelijks leven verder te vergroten.
Alternatieven
Het aanbod van compacte wagens op de markt slinkt, vanwege de enorme vraag naar SUV's. Een goed alternatief voor de Chevrolet Orlando is de Mazda 5. Hoewel het voertuig sinds 2018 ook niet meer als nieuwe auto wordt aangeboden, zijn er wel jonge occasions te koop met degelijke techniek en een goede uitrusting.